bewust alleenstaande mama

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door imjustmyself, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. imjustmyself

imjustmyself Niet meer actief

hey meiden
    ik vraag mezelf af of er ook meiden zijn die er bwust voor kiezen om een alleenstaande mama te zijn ?
    Ik en mijn beste vriend hebben hier bewust voor gekozen..
    Nu alleen nog het zwanger worden haha

2. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Wow ik heb echt respect voor dat soort keuzes! Om bewust er voor te kiezen alleenstaand te kiezen voor een kind.

Ik heb er niet bewust voor gekozen maar ben wel alleen er voor komen te staan nu in mijn zwangerschap vanaf 15/16 weken zo.

Dus voor mij is het heel anders.

3. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Ik ben momenteel zwanger van de 2e als BAM.
    Mijn 1e komt uit een relatie en heb er nu bewust (na overleg met me moeder die me veel helpt) voor gekozen om de 2e alleen te doen.

4. teigetje78

30 sep 2011
    66
    0
    6
    Twente
    Ik sta op de wachtlijst bij Rijnstate om een bam-mam te worden.

5. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat je met je beste vriend dit gaat doen is wel een mooi idee. Hoe gaan jullie dat dan doen met de opvoeding van het kindje? Gedeeld ouderschap ofzo? Ben gewoon nieuwsgierig hoor :).

6. imjustmyself

imjustmyself Niet meer actief

ja wij kiezen bewust voor co ouderschap...
    hoewel ik moet bekennen dat het kindje meer bij mij zal zijn.
    en dan de weekenden en vakanties bij mijn beste vriend.
    hij erkent het kind ook gewoon..
    de reden waarom wij er bwust voor gekozen hebben is omdat we elkaar al 10 jaar kennen.
    we hebben een tijd een relatie gehad maar waren toch net wat te verschillend.
    dus nu hebben we er bewust voor gekozen om als goede vrienden aan een kindje te beginnen

7. Always Mamma

Always Mamma Actief lid

26 jan 2011
    123
    0
    0
    Zevenbergen
    Diep respect voor jou!!!!
    Hoop dat jullie snel zwanger mogen worden.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ook een bewust alleenstaande mama. mijn meisje is nu 7,5 maand.

9. MiekeLammetje

MiekeLammetje Actief lid

17 nov 2011
    408
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zwolle
    Respect! Ik snap die keuze ook heel goed, heb er zelf vaak over nagedacht of ik zoiets ook zou willen, mocht ik alleen blijven. Gelukkig is het bij mij anders gelopen, maar ik wens je dus veel succes en plezier en gun je een mooie zwangerschap!

10. Fauna

Fauna Bekend lid

22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Respect hoor. Zelf word ik ook alleenstaande mama, niet mijn keuze geweest, mijn vriend (inmiddels ex) hadden samen gekozen voor een kindje maar toen het zover was heeft hij me laten stikken. Ik wens jullie veel succes met het zwanger worden.

11. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Succes met zwanger worden!

Ik vroeg me nog wel wat af, als ik vragen mag.. vooral eigenlijk omdat ik dit ook met een vriend heb overwogen..;)

Hoe gaan jullie dit doen als 1 van jullie een relatie krijgt? Alsin hoe en wat dan met het kind?

12. winnietje

winnietje Niet meer actief

meiden diep respect als jullie dit alleen gaan doen.
    Hier inmiddels 24 weken zwanger van een 2de wondertje.
    heb een zoontje van 3.
    Mijn man is tijdens zijn dienst op de motor verongelukt in september. Ook moet er nog even niet aan denken om alles 'alleen'te doen.
    Niet dat ik niet blij ben met dit meisje. Maar voor mijzelf weet ik dat ik er nooit bewust voor zal kiezen. Vind het erg zwaar allemaal.

13. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Winnietje maar meis voor jou is het nog tien keer zo zwaar omdat jij net je man hebt verloren! Jeetje heftig zeg!!

14. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Goh meis wat zal jij op het moment een dubbel gevoel hebben.
    Blijdschap (gefeliciteerd) om je zwangerschap en zoveel verdriet omdat je je man en papa voor je kindjes kwijt bent geraakt..gecondoleerd met het overlijden van je man.

Sterkte en heb vertrouwen in jezelf, je red het wel.

15. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

ook hier BAM bijna
    1e zoontje uit een relatie waarbij ex in zwangerschap is weggegaan en nu bewust alleen voor een 2e gekozen.

wel bijzonder om het met een goede vriend te doen en te kiezen voor omgang / co-ouderschap etc. dit heb ik niet. is via donor gegaan en geen erkenning etc. Doe het dan dus gewoon echt alleen

16. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

@winnietje... ja jouw situatie is wel degelijk anders dan. meid wat moeilijk. gecondoleerd en sterkte met alles !!!

17. Tamararos

Tamararos Lid

15 jan 2012
    56
    0
    6
    Vrouw
    Heusden
    Ik ben ook bezig om een BAM-mam te worden. alleen doe ik het via een anonieme donor en een donorovereenkomst om eventuele misverstanden vast te leggen.

18. sesa

sesa Niet meer actief

Ik ben zwanger en ben ook een BAM. Ik wil niet te oud zijn. Ik ben 32, wie weet hoelang het duurt voordat ik de ware vind.Vandaar dat ik er alleen voor ga.

19. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo alleenstaande mama s

Ik ben zelf zwanger met een papa, maar wil hier graag wel even posten. Zelf ben ik namelijk de eerste opgegroeide generatie toen nog BOM kids. Heb de eerste acht jaar alleen met mijn moeder gewoont en het erg goed gehad.
    Wel vind ik het zelf belangrijk dat een kindje, als het dat wil, contact kan zoeken met de vader. Ik heb mijn vader gekend, hij was absoluut niet bij de opvoeding betrokken, maar dat ik weet wie hij was en mijn half broers en zussen ken is een groot goed.
    Nu is hij jammer genoeg overleden, maar ik ben nog steeds blij met de keuze die mijn "ouders" gemaakt hebben.
    Heb me nooit hoeven afvragen van wie zou ik dit of dat hebben en lijk ook sprekend op mijn vader.
    Dus vanuit mijn ervaring, als jij denkt dat je alleen een kindje groot kunt brengen moet je dat zeker doen, het is niet makkelijk alleen, maar heel waardevol. Denk alleen wel goed na over de papa constructie.

Sterkte, succes en heel veel geluk toegewenst!
    Eva

20. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Bedankt voor de tip Eva.

Even terug naar de oorspronkelijke vraag: hier een BAM!
    Ik had liever samen met een papa een kindje gekregen, maar helaas was die prins op het witte paard niet voorradig...

;)

Deel Deze Pagina