zitten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by miffy11, Aug 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

#1 miffy11, Aug 17, 2010
    Last edited by a moderator: Aug 17, 2010
    ik vroeg me af wanneer jullie kindjes echt goed konden zitten (als je ze neer zet, qua evenwicht.), welke leeftijd ongeveer? en hebben ze eerst leren zitten en daarna kruipen, of andersom?

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze meid ging met zo'n 7 maanden zelf zitten op de knieen, staan en kruipen. Met 7,5 maand kon ze zelf gaan zitten op d'r billen.

3. houda

houda Actief lid

Jul 17, 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Mijn zoontje is nu 9 maanden en hij heeft op deze volgorde geleerd:

- rollen (beide kanten)
    - Tijgeren
    - zelf gaan staan
    - langs de tafel, muur en box lopen
    - zelf gaan zitten (zitten kon hij gewoon van de ene op de andere dag)

Hij heeft denk ik leren zitten doordat hij ging staan en een manier moest vinden om weer terug te gaan, en dat was zich laten vallen op zijn billen. Toen had hij het zitten uitgevonden, haha..

4. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Goed, stevig zelf zitten kon mijn zoon met 7 maanden ongeveer.
    Zelf gáán zitten pas sinds een week of 3, dus met 9,5 maand... Na dat zelf gaan zitten volgde een paar dagen later het echte kruipen. Voor die tijd wel (al 2 maanden) veel oefenen op handen & knieen en zelfs af en toe een aarzelend 'stapje', maar écht kruipen dus pas sinds kort.

5. miffy11

miffy11 Niet meer actief

oh ik heb het denk verkeerd geformuleerd sorry!! ik bedoelde dus dat als je ze neerzet ze ook blijven zitten ipv omkieperen naar de zijkant.
    stom zie nu dat ik zelf zitten heb getypt. zal het meteen wijzigen!

6. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Lisa ging met 5 1/2 maand zelf zitten en week later tijgerde ze razendsnel heel het huis door, daarna kruipend.

Lot (9 1/2 maand nu) kan nog niet zelf gaan zitten en kruipt ook nog niet ;)
    Goed zitten als je dr neerzet kan ze vanaf 7 maanden

7. Maia

Maia Niet meer actief

2 weken geleden. Toen ging ze opeens zitten. En een paar dagen later begon het kruipen ook.

dus eigenlijk toen ze precies 10 maandjes oud was

Blijven zitten als ik haar neerzette kon vanaf dat ze zo'n 7 maanden was.

8. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik heb een relaxte baby: goed blijven zitten zonder omkieperen: bijna 10 maanden. Zelf gaan zitten: geen idee, hij is bijna 1 maar kan het nog niet.
    Vlak na het goed kunnen zitten is hij gaan tijgeren. Echt kruipen kan hij nog niet.

9. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Kinley deed het als volgt

6 maanden
    - van rug naar buik rollen
    - van buik naar rug rollen, heel hard haar kop stoten om het vervolgens niet meer te doen voor 2 maanden

7 maanden
    - goed blijven zitten als we haar neerzetten
    - zich op de kont vooruit schuiven (billenschuiven)

9 maanden
    - tijgeren (maar billenschuiven bleef favoriet

10 maanden
    - zelf gaan zitten door achteruit te schuiven totdat je een obstakel tegenkomt en je daartegen af te zetten zodat je op je kont terecht komt.
    - zichzelf tot staan optrekken

11 maanden
    - langs tafel lopen
    - aan twee handen lopen

en nu is ze bijna 12 maanden en kwam ze gisteren in eens voorbij kruipen :D

Groetjes Anita

10. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Mijn zoontje zat met 6 maanden (nog niet zelf vanuit liggen). Hij kroop met 10,5 maand en kon met 10 maanden ook zelf vanuit liggen gaan zitten.
    Tijgeren heeft hij nooit gedaan en rollen alleen om zelf te gaan zitten..

11. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ff wiechen onderzoek googlen. daar heb je een lijst van wat ze doen op welke leeftijd. volgens ons fysio dame zitten kunnen ze na kruipen. maar goed, op cb lijst staat denk ik bij 9 maanden kunnen blijven zitten met benen naar voren. maar goed, wij hier mogen niet ermee oeffenen wegens zwakke nek.eerst goed kruipen, dan pas zitten.

12. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn kon met 6,5 maand goed zitten, en probeerde al snel vooruit te komen, zittend. Een maandje later kwam hij echt vooruit, en pas met 11 maanden ging hij echt kruipen, en uit zichzelf zitten.
    Wel zat hij vanaf 6,5 maand echt stevig en viel nooit om...

13. miffy11

miffy11 Niet meer actief

dat dacht ik dus inderdaad ook, alleen zie hier toch veel tegenovergesteld..
    Fenne is bij allebei nog net niet, kruipt rondjes, achteruit en ongeveer 10 cm naar voren, en zit nog heel wiebelig, dus we wachten nog gewoon af.
    ze is pas 6.5 maand, maar al zo lang aan het proberen..

was gewoon even benieuwd :)

14. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

maddi heeft eerst leren kruipen en toen pas leren zitten.. best laat vind ik maar met 10? maanden pas kon hij echt goed zitten. kruipen deed ie met 6-7 maanden

15. tulip

tulip Niet meer actief

Hier ook een zeer relaxte baby, met 9,5 maanden kon ze eventjes blijven zitten als je haar wegzette, dan kiepte ze dus niet meteen om.

zelf zitten met 10,5 maand, eveneens kruipen

optrekken: 11 maanden

stapjes langs de tafel: 12 maanden

hele stukken los lopen: 13 maanden.

Het heeft dus wel even geduurd, maar in korte tijd heeft ze alles geleerd, ze heeft er lang op zitten broeden denk ik.;)

16. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    L. kan sinds een twee weken zelf gaan zitten vanaf zijn buik.. Zijn bovenlichaam stond dan wat scheef omdat hij zich in evenwicht hield met één handje naast zich op de grond..

Toen heb ik hem de volgende ochtend zittend in de box neergezet en toen ik na 5 minuten de keuken uit kwam zat hij nog steeds:( zo van de één op andere dag.. 7.5 maand was ie toen dus..

In diezelfde week kon hij zelf rechtop komen..

Kruipen doet hij niet, schuiven is makkelijker (kan het ook geen tijgeren noemen;)).. Hij probeert zich nu op te trekken tot staan aan de activity centre aan de box,. maar dat lukt nog niet :D

17. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Julia kon met 8 maanden stevig zitten. Vanaf ong. 7 maanden zijn we begonnen met oefenen.....kussen achter haar rug, op de bank zitten enz. Het ging aardig snel. Kruipen doet ze nog niet, ze ligt ook niet graag op haar buik.

18. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    hier zat ie met 6,5 mnd stevig als ik hem neerzette.

met 9 mnd kan ie zelf gaan zitten en tijgeren
    nu met 10 mnd normaal kruipen en optrekken aan tafel en stappen rond tafel en aan de hand.
    ook trap klimmen lukt hem nu

enige probleem hier is dat als ie staat niet meer durft te gaan zitten hij is bang hard te vallen (paar keer gebuert in het begin)

19. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben ze nooit bewust zelf neergezet om te zitten. Na een goede uitleg van de fysio ben ik gaan beseffen dat dat vooral leuk is voor de ouders, en heel slecht kan zijn voor de rug van het kindje, dus hebben wij het gelaten.
    Ze zijn vanaf 10 maand zelf gaan zitten, ongeveer in de volgende volgorde (verschilt een beetje per kindje):

- tijgeren achteruit
    - tijgeren vooruit of meteen kruipen
    - zelfstandig gaan zitten
    - optrekken tot staan
    - lopen langs de meubels of aan twee handen

20. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    6 maand zitten en aan twee handjes lopen
    7 maand zelf zitten toen kruipen 8 maand staan nu loopt ie om de tafel 9.5 maand

Share This Page