Wauw ik zie hier op het forum altijd maar staan dat mannen hun gezin belangrijker moeten vinden en nu omdat ts een keer weg wil in een keer niet? Sorry maar ze heeft het al weken geleden aangegeven, er is geen oppas dus het is geen kwestie van niet willen en hoe haal je het in je hoofd om een teamsport boven je gezin te zetten? Ik vind dat jij gelijk hebt ts, en dat hij werkt wil niet zeggen dat hij de enige in huis is met het recht vrije tijd te hebben.
nou ik vind dat je groot gelijk heb. allemachtig zeg.. Jammer de bammer voor voetbal een keer dan. maar jij mag ook eens een verzetje.. En gelijk al nee roepen van je vent vind ik helemaal maf.. Ik bedoel je kan toch op zn minst kijken naar mogelijkheden.. Voetbal is dan misschien teamverband maar er zal vast ook wel eens iemand ziek zijn.. Of komt die ook met zware griep voetballen lijkt me niet
Ik snap wel dat je naar zoiets uitkijkt en dan gaat het niet door doordat hij al wat heeft. Jij hebt zelden iets, hij regelmatig en hij wist het ook al een tijdje. Maar jij ook, je had dit eerder moeten kortsluiten en niet afwachten. Ik zou een oppas regelen. Met kinderen is inderdaad best druk. Hoe laat of hoe lang moet je man voetballen? Is het geen mogelijkheid om het allebei te doen? Dat je naar de avondbeurs gaat, of dat je man eerst met jou mee gaat?
Nee ik vind je niet onredelijk, omdat je ook graag iets voor jezelf wilt doen. Wel denk ik dat je de situatie van jou (niets voor jezelf doen) en je man(3x in de week iets voor zichzelf doen) niet met elkaar moet vergelijken. Dit heeft helemaal geen zin. Jullie willen beide iets doen morgen, er moet dus iets geregeld worden. Of een oppas of 1 van jullie gaat niet.
Nou... ik vind het in dit geval niet zo dat to zegt méér recht te hebben, maar dat ze óók recht heeft om eens weg te gaan. Het is 1 keer per jaar!!
Ik vind je niet onredelijk en ik begrijp het heel erg goed. Voetbal kan wel een teamsport zijn maar zo'n ramp is het niet als die een keer niet mee doet met een wedstrijd.Je gaat toch ook met vakantie etc. Mijn man is ook vaak weg.Vaak naar het buitenland voor zijn werk,tennisen(dubbelen) etc.Pasgeleden had ik een uitje met mijn werk en daar wilde ik echt naartoe.Mijn man moest toen tennissen die avond en ik heb gezegd van je doet maar wat je wil maar ik ben weg en je mag zelf een oppas regelen.Heeft die gedaan dus ik kon een avondje weg en hij kon een paar uurtjes tennissen.Als het hem niet was gelukt dan had die de tennis laten schieten en een invaller geregeld.Hij gunt me dat echt wel en ik gun het mezelf ook.Ik vind dus niet dat je overdrijft want ik denk er precies hetzelfde over.
Ik vind het idee van hem een oppas te laten regelen niet slecht, voetbal is een teamsport en die match verplaats je niet zomaar, die beurs is er ook op andere dagen... Maar geef hem gewoon die verantwoordelijkheid, hij zorgt voor oppas zodat jullie beiden kunnen gaan... En er zo dadelijk de kids bijhalen, zo erg voor hun.. Vind ik niet zo mooi... Dan arme kids van heel wat ouders die voltijds werken en dan nog een hobby hebben?
Een voetbalwedstrijd duurt niet de hele dag dus voor die paar uurtjes kan er best een oppas gezocht worden. Jullie zijn er alleen wel laat mee. Je zegt dat hij het al lang wist dat je wilde gaan maar hij was ook duidelijk dat hij het voetballen niet ging afzeggen. Tijd genoeg gehad dus om een oppas te zoeken en daar had je man je ook gewoon bij moeten helpen. Maar je kunt je man niet verplichten het voetballen af te zeggen. Voor hem is het blijkbaar belangrijk. Ik snap dat jouw uitje dat ook is maar daarom had je al lang iets moeten regelen. Over het algemeen zetten mannen echt de hakken in het zand als hun vrouw zegt dat ze iets moeten of niet mogen. En niet alleen mannen. Moet je bij mij ook niet doen.
Alsof je je gezin niet op de eerste plek zet als je gaat voetballen. Wat een rare gedachtengang. Er is toch niks levensbedreigends aan de hand? En ook de vergelijking met ziekte gaat niet op. Je team rekent op jou, dan kan je niet afzeggen omdat je vrouw meent meer recht te hebben op een dagje weg. Dit heeft te maken met compromissen en ts is duidelijk ontevreden over de verdeling en heeft m.i weinig te maken met deze ene dag. Het speelt blijkbaar al langer. Daar moet je afspraken over maken. Niet pas gal gaan spugen als de spreekwoordelijke druppel te emmer doet overlopen. Dan ga je beiden hard roepen dat je het meeste recht hebt en kom je nergens toe.
Ik vind je niet onredelijk maar jullie regelen dit wel veel te laat... Nu zal je moeilijk oppas kunnen vinden en afzeggen kan je man nu eigenlijk ook niet meer
Ik vind jouw niet onredelijk. Je hebt het lang genoeg van te voren door geven. Vind gaat je man en keer zijn geliefde voetbal mag afzeggen.
Zo lees ik het verhaal ook. Een leven met kinderen vergt nu eenmaal wat meer planning. Als jij graag met je familie samen naar die beurs wil, spreek dit dan samen met hen af zodra jullie weten wanneer die beurs gepland staat. (altijd halverwege februari, dus je kan makkelijk ver vooruitplannen) Regel het dan ook gelijk met je man dat jullie op een dag gaan dat hij geen voetbal heeft of dat jullie een oppas hebben voor die tijd. Dit snap ik niet zo goed. Waarom wil je geen oppas regelen voor de voetbal? Voel je je bezwaard dat iemand van buiten de familie een paar uurtjes op jullie kinderen past terwijl (waarschijnlijk in jouw ogen) hij "gewoon maar een potje voetbalt?" Voor hem is deze wekelijkse wedstrijd net zo belangrijk als dat middagje beurs waar jij je al het hele jaar op verheugt. Jullie hebben allebei de nodige qualitytime nodig. Hij heeft het in zijn sport en jij geft jezelf er naar mijn idee geen kans voor omdat je teveel aan zijn beschikbaarheid hangt.
Hij neemt de kinderen maar mee naar 't voetbal of zoekt zelf maar een oplossing / oppas. Jij bent al heel de week "oppas van dienst". Voor die éne keer dat jij es weg wil ... moet hij weer moeilijk doen.
Ik had dat met mijn ex ook altijd. Hij moest en zou voetballen op zondag.. Daar was geen discussie over mogelijk en dat ging altijd voor tenzij HEM dat niet uitkwam.. Hij was dan ook nog eens van mening dat ik mijn bezoekjes op de zondagen dan ook nog eens evenredig tussen zijn en mijn familie moest verdelen en werd kwaad dat ik meer naar de mijne ging.. Toen ik bij hem wegging was mijn zoontje om de week bij hem het weekend en toen kon hij wel stoppen.. Ik vind dat je je niet aanstelt, ik begrijpelijk dat hij een teamsport doet. Maar jij moet ook af en toe iets voor jezelf kunnen doen. Jij hebt het hem al weken geleden aangegeven hij heeft tijd genoeg gehad om iemand te regelen die die paar uurtjes tijdens het voetballen op de kinderen kan passen. Ik denk dat jullie sowieso iets aan die verdeling moeten doen. Het is niet gezond voor een relatie als de een drie keer in de week iets voor zichzelf kan doen en de ander nooit. En ik snap ook dat jij dan niet de hele zondag voor jezelf opeist want dan heb je nooit geen tijd meer met elkaar. Ik ben eigenlijk van mening dat het beoefenen van een teamsport op een dwingende manier niet echt te combineren is met een gezin met kleine kinderen.
Wat een flauwekul, voetbal kan je best een keer afzeggen. Ze hebben vast wel reserve speler. Natuurlijk wel zo netjes om dat op tijd te doen. (Je man natuurlijk)
Ik vind dat je het verkeerd ziet. Je zegt dat je man geen rekening met je houdt maar eigenlijk houdt je familie geen rekening met je. Zij gaan nl op zaterdag terwijl ze weten dat jij dan niet kan.
ik zou gewoon een paar uutjes oppas regelen terwijl je man aan het voetballen is. Er zijn vast wel buren of vrienden/kennissen met tienerkinderen die 15 euro willen verdienen.
Ik vind dat je groot gelijk hebt. Jammer dat hij zich niet kan inleven in jou, beetje egoistisch van hem om alleen aan z'n eigen pleziertje te denken. Hij kan best een keer afzeggen, toch? Als je ziek bent, kun je ook niet naar de voetbal bijvoorbeeld. Nee, ik zou lekker naar de hhb gaan en het hem laten oplossen, kan hij kiezen of hij zelf een oppas regelt of thuis blijft bij de jongens. Niet jouw pakkie an deze keer.