Ben ik dan echt onredelijk

Discussie in 'De lounge' gestart door flixbilly, 27 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Helemaal mee eens! Waarom moet je oppas regelen als je man thuis kan zijn? Kom op zeg!

2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Mee eens. Dat zeg ik ook in mijn eerste zin. 😉

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    T zou toch wat zijn.. vriend die iedere week voetbalt en.voor de ene x dat ts iets wil doen hij niet kan afzeggen? Zij mag toch ook een keer een dagje weg..

4. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Oeps. Dus ik lees zelf ook niet goed..

5. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0

Hij KAN niet thuis zijn want hij heeft een verplichting naar zijn team toe. Kun je beter zeggen dat ts thuis kan blijven want zij had nog geen verplichting.

Maar fijn dat er een oplossing is en voortaan beter communiceren. Veel plezier!

6. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Vind ik dus ook.

TO is al elke dag thuis. TO heeft geen hobby's, onder meer omdat meneer veel werkt en dan nog es 2 avonden per week weg is + de hele zaterdag.

En dan vraagt zij es 1 (!) keer weken op voorhand dat hij zich aanpast ... en dan vertikt hij het :(. En heeft hij kennelijk tot gisteren ook zelfs de moeite niet gedaan om zelf opvang te vinden onder het moto "mijn vrouw zal het wel weer oplossen of haar plannen opbergen".

Als het nu elke week gehannes of opvangproblemen zou zijn ... oké. Maar 1 keer op een heel jaar een wedstrijd missen ... daar hebben ze reservespelers voor in de ploeg.
    (Het zou overigens ook anders zijn als hij voetbalt op professioneel niveau. Of het dé match van 't jaar is.)

Zegt overigens ook wel iets voor mij dat hij tijdens de week al nauwelijks thuis is, maar dan in 't weekend ook nog weg is en niet es 1 zaterdag voor zijn eigen kinderen kan / wil zorgen.
    Kwestie van es 1 keer prioriteiten te stellen ... En die zou voor mij toch veel zwaarder bij mijn gezin liggen (bij hem dus duidelijk niet).

7. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ach kom op, zou toch van de zotte zijn als je nooit een keer voetbal af kan zeggen.
    En daarbij bestaan voetbalteams vaak uit meerdere spelers die reserve zitten waardoor ze berekend zijn op eventuele afmeldingen.
    Als je dit gewoon tijdig van te voren doorgeeft is er helemaal geen verplichting.

Het lijkt hier wel alsof "mannenhobby's" heel heilig zijn met al die rare verplichtingen.;)
    Laat ons vrouwen ook een keer lekker er tussen uit gaan, want dat verdienen wij net zo goed!:D
    Veel plezier alvast ts!

8. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Fijn dat het geregeld is!
    Veel plezier ts!

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Oh ik voel de frustratie van onze discussies weer boven borrelen, altijd de voetbal op nr 1. Wat ben ik vaak alleen gelaten als ik ziek was, we een feestje hadden, ik nachten op was geweest etc. Nu zijn de kinderen groter, en besloot ML in een lager elftal te voetballen, had hij dat maar eerder gedaan!

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Goed opgelost. Have fun. :)

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Vind het knap dat je het zo hebt opgelost, bij mij was ie er echt niet zo makkelijk van af gekomen ;) hij had echt die voetbal af kunnen zeggen of een draak van een vrouw gezien....

12. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Spuit11 komt erbij ;)

Ik heb niet alles gelezen.
    Maar waarom je kleintje niet gewoon meenemen?
    Potje fruit en een flesje drinken mee en gaan.

Ze kunnen zo'n dagje echt wel aan hoor.

Ik ging met m'n dochter van toen 11 maanden naar de winter Efteling. Het was heeeel erg druk. Ze had de dag van d'r leven hoor.
    Leuk juist om naar mensen te kijken en indrukken op te doen.

Voetbal afzeggen is een beetje lastig lijkt me

13. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Fijn dat het zo opgelost is en dat je toch gaat :) veel plezier!

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Fijn dat het opgelost is!

15. misa

misa Niet meer actief

Ik zie dat het al opgelost is. Netjes gedaan...!
    Team sport of niet, soms kan het best een keertje overgeslagen worden voor zoiets als dit. Mijn mening dan..... ;)

16. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ts veel plezier op de beurs! Fijn dat jullie het zo op hebben kunnen lossen. Mooi leer puntje uit gehaald ook, top toch?!

17. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Ik vind het eigenlijk een beetje gezeur dat haar man het niet af kan zeggen, "want het is een teamsport". Van wat ik lees besteedt hij er al vrij veel tijd aan en het mag dan misschien een teamsport zijn, maar dat gaat niet voor alles. Het komt vast bij de andere teamgenoten ook wel eens voor dat ze niet kunnen en dan houdt het gewoon op.

TS heeft ook "recht" op haar dagje uit en naar mijn mening mag ml daar best eens een keer een rondje voetbal voor afzeggen. Maar goed, ik ga nu uit van de situatie zoals in de OP is geschreven.

Ik lees hierboven dat je het al hebt opgelost. Ik denk dat je man zich gelukkig mag prijzen met jou, want ik was hier niet mee akkoord gegaan. Fijn dat het in ieder geval is opgelost en heel veel plezier morgen :)

18. misa

misa Niet meer actief

Helemaal mee eens!

19. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ergens vind ik wel dat je gelijk hebt maar indd voetbal is in team verband en kun je niet zomaar skippen.

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ben blij dat het opgelost is zo! Maar vond je stiekem wel onredelijk ja in eerste instantie met een andere oppas-oplossing niet willen.

Hier is het zo dat mijn man ieder jaar met mij overlegd of hij wel of niet het nieuwe seizoen in gaat met zijn team. En ja, daar horen drie avonden in de week niet thuis zijn bij. Word ik echt niet altijd even vrolijk van, maar heb er in overleg mee ingestemd. Zegt niet dat hij echt nooit kan afzeggen, maar wedstrijden zijn gewoon eigenlijk een no-go. In lagere teams is dit weer meer acceptabel, maar blijft zo dat je weken van tevoren weet wanneer er gespeeld moet worden en zo'n uitje is waarschijnlijk ook wel eerder gepland als een paar dagen terug: alle tijd voor een eventuele andere oppas-optie dus.

Maar ben blij dat jullie er waarschijnlijk allebei een leuke dag van gaan maken morgen! Have fun! :)

Deel Deze Pagina