Ben ik dan echt onredelijk

Discussion in 'De lounge' started by flixbilly, Feb 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. penseel

penseel Niet meer actief

Daar gaat het niet om.

T.s heeft een dag voor zich zelf geregeld een dag zonder kinderen.

Ik zou ook niet naar een jaar beurs gaan met een peuter en een kleuter dan heb je echt niks aan je dag uit.

Ze is de verzorgde ouder dag in dag uit geeft het ruim van te voren aan!

Natuurlijk had ze haar kinderen mee kunnen nemen. Maar wat is er nu leuker als moeder dan een dag iets doen voor alleen mama.!! Juist en daar draait het punt om.

T.s goed op gelost. En gelijk even wat meer tijd en ontspanning voor je zelf gaan regelen na deze dag. Zondag ochtend bijvoorbeeld is voor mama! Of dinsdag avond. Ect ect.

We zijn gemaakt als moeder maar oei wat is het toch fijn om eens even geen mama te hoeven zijn. ;)

2. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Oe, ik durf bijna geen topic meer te openen wanneer deze de titel 'ben ik onredelijk' heeft. ;)

Er vanuitgaande dat jij jouw dagje uit ruim van tevoren hebt aangekondigd, vind ik dat je man wel voor een vervanger kan zorgen. Er staan vast wel reserves op de lijst van het team. Mijn vriend meent ook dat hij onmisbaar is als het om voetbal gaat. Anderen laten ook weleens verstek gaan vanwege vakantie, maar ik mag bijna niet een weekendje weg plannen, want dan mist ie een wedstrijd. :( Als je vriend drie keer in de week voetbalt en jij daar altijd rekening mee houdt, vind ik het argument van dat je man op een teamsport zit dus dat je onredeljjk bent, niet helemaal eerlijk. Jij mag ook weleens weg, laat hem maar voor een oppas zorgen.

3. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Vind het zelf wel onredelijk dat hij alleen thuis moest blijven en geen andere opties wat betreft oppas in eerste instantie ok waren. Hij moest thuisblijven punt. Dat vond ik wel onredelijk aangezien er misschien gewoon andere opties waren.

Maar het is opgelost dus kunnen ze allebei doen wat ze in hun hoofd hadden :)

4. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ik vind dat je gelijk hebt, tuurlijk is voetbal een teamsport maar als dit inderderdaad op tijd is aangegeven dan lijkt het me toch geen probleem? Mannen doen vaak alsof ze bij Ajax in het eerste staan...

5. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there

Ooohh is het al opgelost? Had niet alles gelezen.:) Ik heb trouwens zelf ook een periode gehad dat mijn vriend overal lekker (in mijn ogen dan) heen ging en het onredelijk vond dat ik altijd maar thuis moest blijven. En als ik weg moest (afspraak zh, fysio enzo) dat ik dan maar oppas moest regelen. Zo frustrerend! Dus ik kon TS wel begrijpen. ;)

6. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ja, of dat ze er nog voor gescout kunnen worden in hun nadagen. ;)

7. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Precies ;) overdrijven is ook een vak.... Ze staan vaak op een knolleveld te bikkelen in de kou uitkijkend naar de 3 de helft...:p

8. Clivia

Clivia Bekend lid

Jul 12, 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    "Ik doe een teamsport" zou er bij mij in dit geval even niet ingaan!

Je gezin is je nummer 1 teamsport. En soms moet dat andere team het dan maar even zelf uitzoeken.

9. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Tja, ik maak muziek. Op dinsdagavond vaste prik repeteren en om de zoveel tijd in het weekend een optreden. Dit is lang van tevoren bekend. Dit worden de dagen dat mijn man niks af kan spreken. Wil hij dat toch? Dan regelt hij oppas of neemt de kleine mee. Daar wil ik straks ook geen gezeur over, dat is van tevoren bekend.

10. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Nee hoor, ik snap je wel. Teamsport of niet, jij mag ook wel eens wat toch, als hij elke dinsdag en donderdag en zaterdag voetbalt.

Ja als het een wedstrijd is, is het wat lastig.

Zijn er geen andere dagen of avonden dat je met de familie gaan kan, dat zij ook kunnen schipperen? (heb alleen tot aan deze reactie gelezen..)

11. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ben ik het ook mee eens eigenlijk...:)

12. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb inmiddels gelezen dat het opgelost is en ik denkvdat haar man in zn handjes mag knijpen dat hij er zo vanaf gekomen is...want nee dit zou bij mij dus echt geen waar geweest zijn.
    No way dat er oppas geregeld wordt voor een potje voetbal!!
    Als je een keer ziek bent kun je ook niet voetballen en dan stort het team ook niet in. In de situatie zoals bij ts, dat zij thuis is en hij de hele week naast het werk allerhande hobby's heeft zou hij nu dus echt dikke pech hebben. Ik ga en hij blijft bij de kinderen...basta!

Maar gelukkig vinden wij beiden geen enkele hobby of sport boven ons gezin gaan (waarin ik 1 van de weinigen ben lees ik al) en zou ik dus niet kunnen samenleven met iemand die zn sport of hobby zo heilig vindt.

13. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,263
    416
    83
    Ik vind je niet onredelijk. Een keer afzeggen is toch niet zo'n probleem.....

14. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik begrijp dat het toch opgelost is, veel plezier vandaag!

Ik vind je niet onredelijk maar snap hem ook.
    Dat jij geen hobby's hebt en elke avond thuis op de bank zit is natuurlijk niet zijn "probleem". Als jij dit niet wil dan zul je op zoek moeten naar een hobby en hier tijd voor creëeren.

Zijn sport is kennelijk heel belangrijk voor hem en daar is hij serieus mee, zo iemand heb ik ook thuis zitten :).
    Omdat ik zelf ook een "drukke" agenda heb, hebben wij hier duidelijke afspraken over gemaakt. Fanatiek zijn met sport/hobby is geen probleem maar met een gezin gaat het toch in overleg.

15. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik ben blij dat het nu is opgelost. Ik vond echter eerlijk gezegd dat jullie allebei onredelijk waren en vooral niet zo handig bezig! Jullie wisten dit weken van te voren en jullie hebben niets geregeld. Hij heeft weken van te voren gezegd dat hij niet thuis wilde blijven hiervoor. Vervolgens hebben jullie het op het laatste moment aan laten komen en dan wil hij van jou dat jij thuis blijft en ben jij verbaasd en boos dat hij er niet ineens anders over denkt. :( ;)

Ik kan me totaal niet in deze situatie inleven, omdat dit hier gewoon nooit voor zou komen. Je práát toch over de invulling van je tijd - zowel over je tijd als gezin, je tijd als partners, als je tijd alleen voor jezelf? Je doet het toch samen? Als je dan weken van te voren met elkaar constateert dat je allebei op dezelfde dag iets voor jezelf wil doen, heb je toch nog weken om samen een oppas te regelen?

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

#96 raspberry, Feb 28, 2015
    Last edited by a moderator: Feb 28, 2015
    Ik vind het wel raar dat jij verwacht dat hij een vaste vrije tijdsbesteding laat schieten voor een week/keer, enkel omdat jij geen oppas wilt regelen.
    Ik zou zeggen: ga eerst eens proberen dat te regelen en als dat beslist niet gaat, kun je aan hem vragen of hij bereid is thuis te blijven, zodat jij een keer weg kunt.
    Geef aan dat hij jou daarmee een enorm plezier zou doen en dat je het ontzettend lief zou vinden als hij dat voor je zou willen doen, maar ga niet boos worden als hij dat niet wil. Hij voetbalt altijd op die tijd, dus dan weet je dat als jij op zo'n moment ook weg wilt, er oppas moet komen... :)

Ik lees daarnaast uit je verhaal onvrede over het feit dat hij (te) veel weg is. Als je dat echt vindt, zul je daarover met hem in gesprek moeten gaan en daar iets mee doen. Je mag beiden dingen voor jezelf doen en als zijn hobby betekent dat er voor jou geen ruimte meer is, is de balans zoek en zal hij wat in moeten leveren.

17. unknowable

unknowable Niet meer actief

Fijn dat het opgelost is!

Lastig hoor. Het is een beetje geven en nemen. Wat ben ik blij dat mijn vriend de competitie-voetbal al een paar jaar terug goodbye heeft gezegd. Geen verplichtingen meer. Nu heeft hij de mogelijkheid om drie avonden te kunnen voetballen, gewoon voor de lol, een partijtje voetballen tegen elkaar. Niet dat hij alle drie avonden gaat, maar wel zo vaak mogelijk.

Ik vind het prima, ik heb zelfs mijn werkrooster er deels op aangepast. Anderzijds, als het een keer niet lukt omdat ik wat anders heb of dat ik over moet werken, vind ie het jammer, maar wel helemaal prima.

18. libelle85

libelle85 Actief lid

Jul 23, 2012
    140
    0
    16
    NULL
    NULL
    Er is een kinderopvang mogelijkheid op de 9 maandenbeurs! Kunnen ze spelen en eventueel ook slapen!

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ik denk er precies hetzelfde over en gelukkig gaat het hier ook precies zo.

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,181
    16,518
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Ik denk er ook precies hetzelfde over.
    Haar man speelt potverdorrie niet in het Nederlands Elftal om dan zo'n drama te maken van een keertje voetbal missen.
    Hij moet haar toch een uitje kunnen gunnen.
    Niemand is onmisbaar en het team zal echt niet ter aarde storten als die een keer niet mee zal spelen.

Share This Page