Ben ik dan echt verwend ??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Theedoek, Sep 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Theedoek

Theedoek Actief lid

Jul 5, 2016
    380
    8
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Mag gesloten worden

2. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,185
    823
    113
    Pff, ben zo jaloers als ik dat lees!
    Wij wilden 4 kindjes, na de loodzware babytijd van nummer 1 die pas ging doorslapen bij 3,5 jaar en een enorme handenbinder was (watervlug, overal snel op uitgekeken en wilde nooit alleen zijn en nog niet) besloten we dat 3 toch wel echt genoeg zou zijn.

Toen na 3,5 jaar (we durfden niet zo snel weer aan een babytijd te beginnen) de tweede kwam was de babytijd monsterlijk zwaar.

En nu denken we: nooit meer een babytijd, nog een keer zo'n jaar meemaken dat trekken we echt niet nog een keer, het gaat nu wat beter maar pfoe wat heb ik vaak gedacht: ik kan gewoon niet meer.

Soms denk ik: misschien is een derde wel een makkelijke baby? Stel je voor dat we wel een keer een roze wolk mee mogen maken? Maar we durven het risico echt niet te nemen, als ik (ben aan de pil) een dag later ongesteld word ben ik al helemaal in paniek!

Nu hebben we 2 heerlijke kids, de oudste heeft nooit een peuterpuberteit gekend (geen driftbuien) en is erg makkelijk en ontzettend pienter.

De jongste (bijna een jaar) slaapt nu net zo'n 3 nachten per week van 23-07u en soms een uurtje overdag, (wat een verademing, niet meer 6x per nacht er uit) nu begint het genieten weer gelukkig.

Maar alle babyspullen staan op marktplaats, word er echt verdrietig van als ik bedenk hoe het ook had kunnen zijn maar ben toch helemaal trots op 2 kids en blij dat die babytijd eindelijk voorbij is...

Geniet van je roze wolk! Hopelijk wordt de 2e weer zon heerlijke baby!

3. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Je verwoordt precies mijn gedachten.
    Ik hoor ook steeds: ach, wat een vrolijk en gemakkelijk mannetje. Deze mensen zitten alleen niet de hele dag in zijn geschreeuw. Ik bedoel niet het huilen, maar zijn volume! 😱 Ecbt, als ik daar tien minuten in zit, moet ik echt even boven de was gaan doen ofzo. T is een temperamentvol kereltje. Ja, hij slaapt vanaf acht weken al de hele nacht door en ja, ik weet dat dit ook heel anders kan zijn. Ik krijg dan ook het gevoel dat ik niet mag zeggen: "oef, hij kwam vanmorgen al om half zes. Wat vroeg'" Ik krijg dan te horen: oh dat valt allemaal wel mee hoor. Wees blij dat hij zo makkelijk is. Dus zeg ik vaak maar niks...

Ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal, want T is onze eerste. Toch mag ik het ook wel eens zwaar vinden allemaal. Dus meid, hopelijk kun je die mensen lekker laten praten! Ik hoop dat ik het ook vaker van me af kan laten glijden.

Enne...gefeliciteerd!!! 🎉🎉🎉

4. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

Aug 15, 2015
    1,086
    156
    63
    Dit klinkt als de mijne, dus hoop dat ik als ik ooit een tweede krijg, dat dan op de rest van je verhaal lijkt :p

Hij wordt morgen 7 maanden. Kruipt, staat, trekt zich overal aan op en dan vooral aan mij, zet stapjes langs randjes. Maar wordt dus ook BOOS als hij niet ergens bij kan, jengelt, zeurt, constant optillen want ALLES willen zien, pakken. Slaapt dus ook voor geen meter. Sowieso in slaap wiegen en dan vaak 3x, want bij het in bed leggen begint hij weer te spartelen. Wordt elke 3 uur sowieso wakker, moet ook nog eten 's nachts. Nog nooit doorgeslapen, niet van 23.00 tot 07.00 ofzo en ook niet van 1-6. Gewoon niet. Wel vaak om 5.30 al op ;) Hij kan heel charmant zijn, lachen, vrolijk, en lief met iedereen. Het is een gezellig kind, maar als er iets niet wil dan wil hij het ook niet en dan kun je wat hem betreft op je kop gaan staan. Echt 24/7 mee bezig dus.

5. mamavanlise

Feb 6, 2015
    52
    2
    8
    NULL
    NULL
    Wij dachten dat wij t ook heel erg getroffen hadden met onze makkelijke oudste. Bij een volgende zouden wij t slechter treffen..dachten wij. Nu is onze jongste bijna 1 jaar en nog makkelijker dan de oudste😄

Share This Page