Blikopener zoekt fijnproever :)

Discussion in 'De lounge' started by Bebek Istiyorum, Jan 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Mijn Lief en ik hebben een hele lieve, prachtige rottweiler en een heerlijk, scheterig htk-poesje, maar we hebben een enorme wens voor een Main Coonkitten...
    Nu weet ik wel dat je die van marktplaats kan plukken, maar daar zijn ze bijna allemaal met stamboom en dus megaduur! Wij hebben nu helaas geen 400 euro voor zo'n kitten. Bovendien heb ik slechte ervaringen met kittens van marktplaats, dus probeer ik het eerst via deze weg.

Nu is mijn vraag of hier misschien meiden zijn die nog een mooie Main Coon kitten hebben die ze voor een schappelijke prijs een warm, liefdevol thuis bij ons willen geven?
    Wij blikopeners zijn klaar voor een fijnproever in ons gezin!
    Het moet wel echt een kitten zijn, want anders gaat het denk ik niet goed komen met ons andere poesje en bovendien wil ik hem heel graag zelf groot brengen! :)

2. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hmmm.. voor mijn gevoel praat je chinees. (een mccain kitten??)

dus zal wel niet hebben wat je zoekt denk ik zo.. succes!

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Denk dat je onderwerp ook niet heel duidelijk is :p haha, ik had geen onderwerp verwacht over het vragen van een kat! :D

4. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Als we dan toch bezig zijn....ik wil wel graag een maatje voor onze Heilige Birmaan ;)

Ik denk dat als je een mooie kat wilt...met een goede stamboom en gezondheidsverklaring dat je dan echt zeker 450 euro kwijt bent.
    Dat hebben wij ook betaald voor onze kat.
    Mensen die raskatten fokken doen ze niet zomaar voor niks weg.
    Het fokken kost ook geld, je moet bijvoorbeeld betalen om je kat te laten dekken (heet dit ook zo bij katten?) door een kater van hetzelfde ras.

5. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Mijn ouders zijn fokkers geweest en ik kan je al vertellen dat als je een gezonde zuivere main coon wilt,de kans heel klein is dat je die voor weinig vind.

Een van de weinige opties die er zijn, is een fokker vinden die er mee stopt, maar dan heb je nog geen jong kitten van 12 weken.
    Jonger mogen ze ook niet weg bij een goede fokker.
    De kosten zijn hoog, dekkater + gezondheidsverklaringen anders geen dekking.
    Dierenartskosten, chippen,enten,ontwormen en de papierwinkel zijn heel kostbaar.

Mijn ouders deden dit als hobby, want je kunt er echt je brood niet mee verdienen.
    Door de kosten zijn raskatten gewoon duur, niemand die er op toe gaat leggen.
    Ik zou dolgraag een sphinx willen, maar ja, ook wij sparen nog maar even door .;)

6. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ja, wij zijn ook druk aan het sparen, want er gaat er echt wel eentje komen! Maar ik kwam er dus net achter dat iemand op het forum waar ik altijd schrijf, vorig jaar voor niets een main coon heeft weggedaan :$
    Dus ik dacht; ik vraag het gewoon, want misschien is er iemand die een goed huis belangrijker vindt dan een bom geld en die bijvoorbeeld allergisch blijkt ofzo... ;)
    Ik hoef ook echt geen stamboom hoor, het mag zelfs nog wel een kruising zijn ook, als het dan maar wel veel main coon is :D

Ow en dames; ik heb expres die rare titel, want ik hoopte dat mensen zo nieuwsgierig zouden zijn dat ze even gingen kijken en wie weet zit daar nét de goeie persoon tussen! :D

7. sannie306

sannie306 Actief lid

Jul 26, 2008
    316
    0
    16
    Female
    Rotterdam
    hey hey,

ik heb zelf een maine coon katertje van nu 1.5 jaar oud.....en ik vond/vind het zelf wel heel belangrijk om een raskat met stamboom te nemen

juist omdat je voor een specifiek ras kiest zou ik bijv. niet voor een kruising gaan, omdat je dan ook niet meer zeker weet of de kat dan wel "voldoet" (raar woord voor dit onderwerp:D) aan bepaalde karakterkenmerken van het door jouw gekozen ras.

overigens ben ik daarnaast ook van mening dat een stamboom geen totale garantie geeft op de gezondheid enz van de kat......maar je weet dan wel dat hij raszuiver is.

ik zou dus ervoor kiezen om toch nog ff door te sparen en toch bij een fokker te kopen.

in ons geval ging het trouwens zo: na een hele tijd op internet te hebben rondgekeken, hebben we een afspraak gemaakt met de fokker. Daar konden we gaan kijken en na "goedkeuring" van beide kanten hebben we een aanbetaling gedaan op de kitten van onze keus.....echter kan je de kitten pas met 13 weken op gaan halen, dan heb je ook evt nog ff de tijd om het restant bij te sparen zeg maar

trouwens, ik heb zelf ook veel op deze site rond geneusd toendertijd....moet ik nu niet doen....want anders zit hier dalijk ook weer zo'n klein bolletje hahahaha

Maine Coon Aangeboden Kittens

ik wens je iig heel veel plezier met het zoeken naar een mckitten:D

8. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Als jij echt zo graag een raskitten wilt, dan zul je ervoor moeten sparen en naar een goede fokker op zoek moeten gaan (NIET OP MARKTPLAATS).

9. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
  10. sannie306

sannie306 Actief lid

Jul 26, 2008
    316
    0
    16
    Female
    Rotterdam
    :D:D vandaar dat ik na het plaatsen van de link snel de site weer heb weggeklikt hihihihi

11. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    ik ga vanavond gauw mn mannetje lief aan kijken...:D

12. sannie306

sannie306 Actief lid

Jul 26, 2008
    316
    0
    16
    Female
    Rotterdam
    wat ik trouwens een groot voordeel vind van de maine coon, naast het feit dat ze echt heel lief van karakter zijn

ze verharen anders dan een kortharige kat......ik heb hier echt zowat geen haar overlast van hem.....ze verliezen hun haar meer in plukjes dan dat het losse haartjes zijn....je veegt het haar ook zo overal vanaf ipv al die kattenharen die overal in vast lijken te zitten

13. Champy

Champy Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    2,533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik had ook niet moeten kijken...Wat een mooie kittens!! Helaas zit het er hier niet in, mijn man is allergisch!

14. sannie306

sannie306 Actief lid

Jul 26, 2008
    316
    0
    16
    Female
    Rotterdam
    mijn man is ook allergisch.....maar gek genoeg heeft hij van de vacht van de maine coon bijna geen last;)

15. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    Ik zou doorsparen en een echte ras kopen met stamboom.
    Bij een goede aangesloten fokker voelt dat toch beter dan viavia

16. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Het is onzin dat een goede ras kat/hond what ever niet op marktplaats te vinden is.
    Je moet gewoon altijd of je nou via marktplaats kijkt of via de krant of wat dan ook, goed kijken naar hoe er met de beesten omgesprongen word, wat voor huis ze zitten, of ze in n schuur of in huis zitten, of de ouders beiden aanwezig zijn of iig de moeder en of de papieren kloppen.
    Ik heb een ras zuivere dwerg pincher van een goede fokker met ouders kampioen van Nederland en kampioen van Europa. En die heb ik gevonden via Marktplaats. Geen ziektes geen problemen helemaal niks. Maar wel goed uit mn doppies gekeken en zeker niet meteen met de eerste fokker in zee gegaan.
    Maar je zou ook bij een raskatten vereniging kunnen vragen uiteraard.
    Maar vragen om een main coon en het hoeft niet persee met stamboom is vragen om gesoemel en problemen denk ik. Want dan moet je dus wel iemand op zijn of haar blauwe ogen vertrouwen dat het inderdaad een echte is. En alles zuivere koffie is.

17. Aura

Aura Niet meer actief

Fijn dat jullie kijken op een goede site als kittentekoop....
    Elk kitten is lief, daar gaat het niet om....maar vind dat als je een raskat wilt je niet voor een duppie op de eerste rang moet willen zitten.
    Ik kan jullie vertellen (fok brits kortharen) een stamboom kost maar 12 euro....dus dat zijn de kosten niet!
    Iemand die met hart en ziel afentoe een nestje fokt doet dit uit verantwoorde combinaties, laat de ouderdieren de benodigde testen ondergaan (zoals hcm/pkd felv en fiv testen oa.)
    Dan moet de poes nog naar de kater...weet niet hoe het met main coons zit maar een beetje dekkater zit je al gauw op de 300 a 600 euro. Dan moet de hele bevalling nog goed gaan..als dit het geval is moeten alle kittens indien nodig bijgegevoerd worden de nodige inentingen en controles krijgen en natuurlijk een chip......op het allerlaatste moment is er dan nog die stamboom.
    Voor de rest ben je dik 3 maanden lang 24 uur per dag met die kleintjes bezig......
    Tuurlijk is het mogelijk een goedkoop ''main coon'' kitten ergens vandaan te plukken...maar als je niet veel geld wil uitgeven ga dan lekker naar het asiel daar zitten zat lieverds die een nieuw thuis zoeken....en als je ras wil tja dan kost dat eenmaal meer.

Ben iig blij dat jullie bij een goed adres gaan kijken.....en natuurlijk veel plezier met knuffelen......

p.s. een elk zichzelf respecterend fokker zal NOOIT! zijn of haar kittens op marktplaats zetten......

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb 4 maine coons, had er 5, 1 overleden.

Waar krijg jij ze voor 400 :p, die van mij waren 650 euro.

Waarom dan niet langer wachten en 1 met stamboom hebben.

19. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Die stamboom zegt mij niet zoveel...ik vind het veel belangrijker dat ze in ieder geval wel getest zijn op de gangbare ziektes (kan al die afkortingen niet onthouden, maar kattenaids ed) en dat ze in een goede omgeving zijn opgegroeid, dan dat ik een kitten van kampioensouders neem! Dat bedoelde ik ermee te zeggen. Marktplaats heb ik sowieso slechte ervaringen mee met kittens, dus dat zal ik niet zo snel doen.

Even voor de duidelijkheid: ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, we kunnen prima nog even doorsparen! Maar omdat mij dat verhaal ter oren kwam van dat maine coon poesje wat gratis weg is gegaan, dacht ik; ik vraag gewoon of hier iemand is die zo'n katje kent wat een ander huis zoekt door omstandigheden! That's it. Heeft niets met willen bezuinigen te maken; ik heb al twee huisdieren en kan prima doorsparen en wil er ook best geld aan uitgeven, daar ging het mij niet om. Het allerbelangrijkste vind ik een gezond kitten!!

Weet niet meer wie dat zei, maar al mijn katten die ik heb gehad in mijn leven kwamen uit het asiel ;)

Wat een schitterende kittens van die site trouwens zeg!! We gaan volgende week ook naar de neocat show en kunnen daar dus ook met eigen ogen de verschillende fokkers zien, dus daar kijk ik ook erg naar uit! :)

20. Aura

Aura Niet meer actief

Stamboom gaat niet om het feit dat het kampioensouders zijn...dat is alleen puur uiterlijke kenmerk.
    Maar wat dacht je van inteeltlijnen? die heb je dan zo doorzien....Of wat dacht je van zieke ouders....bij britten komt HCM en PKD voor zijn beide erfelijke ziekten, die wil je niet op je stamboom hebben want dan is er een grote kans dat jouw lieve kitten het ook krijgt, en dat zijn echt dodelijke ziekten.
    dus nee een stamboom gaat niet om kampioenen (is leuk meegenomen) maar gaat om het inzicht in de geschiedenis.

Share This Page