Hoi dames, Tot mijn grote schrik heb ik net positief getest. Het was niet gepland. Ik zit nog te trillen op de bank. Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil, denk gewoon even van me afschrijven. Als ik het laat komen is onze jongste dalijk 16 maanden als de baby geboren wordt. We hebben maar een klein huis met 3 slaapkamers. Hoe moet ik dat doen? Ik weet het niet, weghalen of houden? Het voelt zo dubbel...
Sowieso eerst je man vertellen. En vooral geen overhaaste beslissingen maken. Eerst even van de schrik bekomen. Of jullie het kindje willen laten komen is een keuze die niemand kan maken voor jullie. Daar zullen jij en je man samen uit moeten komen. Qua ruimte kom je er vanzelf wel uit in mijn ogen. Wij wonen ook niet groot en toch valt alles op zijn plaats.
Ik heb het mijn man al verteld. Die is ook flink geschrokken. Die heeft zoiets met de ruimte en alles komt het allemaal wel goed. Het is alleen financieel. We kunnen nu de kinderen geven wat ze willen. We zitten net weer een beetje op de rit financieel. Hoe gaat dat dalijk als we dit kindje laten komen? Kunnen we het financieel aan? Dat is iets wat we samen goed over moeten praten voor we tot een beslissing komen.
Wat je moet doen kan ik niet zeggen maar snap je gevoel wel. Na 2.5 jaar mmm was ik eindelijk zwanger van onze dochter en toen zij 5 maanden oud was kwam ik er achter dat ik zwanger ben. Dacht dat ik gek werd. Heb de eerste 10 weken alleen maar gehuild etc. "Hoe moet ik dit doen?" "Ben nog zo dik" etc etc. Ze scjelen straks 14 maanden en ja t gaat zwaar worden maar nu ben ik er erg blij mee. Ons huis zit nu ook "vol". We hebben alleen nog een vliering/zolder over. Meisjes hebben allebei een eigen kamertje. Maar heb t er met je man/vriend over Snap dat je geschrokken bent maar dit heeft even tijd nodig om t te laten bezinken succes met je keuze.
Snap dat je geschrokken bent. Maar het kindje kan er niks aan doen. Er zijn genoeg andere oplossingen. Zal daar even rustig overna gaan denken
Kan me de schrik goed voorstellen als je dwars door de anticonceptie zwanger wordt en het financieel moeilijk wordt. Toch zou ik het eerst even laten bezinken voordat je overhaaste beslissingen gaat nemen. Praat zoveel mogelijk over de beren op de weg met je man. Wellicht kan hij je onzekerheden wegnemen. En als je daarna toch voor abortus kiest, omdat er echt geen ruimte meer is voor een derde, dan zou ik daarna ook voor een definitievere vorm van anticonceptie kiezen (sterilisatie). Want de anticonceptie die je nu dus gebruikt hebt, werkt dus niet afdoende .
Pff schrikken is dat hѐ. Hier ook onverwachts zwanger van nummer 3. Heb er ook wel even flink om moeten huilen. Maar voor ons was weg laten halen geen optie. Wij hebben ook maar 3 slaapkamers dus sinds een paar maanden slapen de jongens bij elkaar zodat we een kamertje voor de baby hebben. Ik vind deze zwangerschap best wel pittig maar ondertussen heb ik het geaccepteerd en ben ik er blij mee dat we nog een kleintje mogen krijgen. Veel succes en het komt vast goed!
Hier zwanger van de 4 de die redelijk onverwachts kwam en snel na de jongste die is straks 17 maanden als de 4 de komt. Ook een huis met 3 slaapkamers. De oudste 2 sliepen al bij elkaar en is nog even bekijken of we de jongsten straks ook bij elkaar leggen. Op pinterest staan veel leuke ideeën om toch voor ieder apart een hoekje te creëren zo hebben we hier door middel van een kasten wand in de midden toch 2 aprare ruimtes binnen 1 kamer. En het is alleen om te slapen. Kindje kan er niets aan doen. Stel dat je het laat weghalen en achteraf realiseert dat het prima gelukt was? Ik zou bekijken wat er echt nodig is voor de kids. En er zijn genoeg manieren om te bezuinigen kleding hoeft niet duur te zijn. En veel liefde en aandacht maakt veel goeds Sterkte
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb sowieso en afspraak staan morgen bij de huisarts. Ik denk dat dat nooit verkeerd is om daar een gesprek mee aan te gaan. Ik heb het ook aan mijn moeder verteld, die past al op mijn andere kinderen als ik moet werken maar heeft al aangegeven dat ze het teveel vindt om op 3 kinderen passen wat ik ook begrijp want ze werkt zelf ook nog. En ik heb ook sinds kort nieuw werk en ik weet ook niet of dat ik dat werk kan houden als ik vertel dat ik zwanger ben. Mijn man heeft ook geen topsalaris. Mijn gevoel zegt houden mij verstand zegt weg halen omdat we dan financieel waarschijnlijk een hoop achteruit gaan. En wat kunnen we de kinderen dan nog bieden?
Ze mogen je niet ontslaan omdat je zwanger bent, maar ik snap dat het ongelukkig uit komt nu je net een nieuwe baan hebt. Wat bedoel je met 'alles kunnen bieden aan de kinderen'? Wat valt er weg als er een derde komt? Wat kan je je kinderen dan niet bieden? Als ik het goed begrijp gaat je oudste naar school, vindt je moeder het dan ook te druk?
Bij mijn eerste zwangerschap werdt mijn contract niet verlengd ik ben bang dat dat nu weer gaat gebeuren. Ik heb er heel lang over gedaan om weer een nieuwe baan te vinden. Nu zijn ze nog klein hebben ze nog niet zo veel nodig. Maar als ze later groter zijn kost het allemaal meer. Wat ik bedoel met wat we de kinderen te bieden is ik wil niet dat we financieel elke maand maar net rond kunnen komen of net niet. Klopt mijn oudste gaat naar school. Mijn moeder vindt het dan nog te veel om voor 3 kinderen te zorgen.
Maar als je oudste naar school gaat heeft ze toch maar 2 kindjes om voor te zorgen als jij werkt? Net als nu. Je oudste zou ook nog naar de bso kunnen als jij nog niet klaar bent met werken. Financieel gezien weet je nooit wat de toekomst brengt. En vergeet niet dat je ook voor dit kindje weer kinderbijslag krijgt. De kinderbijslag van je zoon gaat met 6 jaar omhoog.
Lieverd, zet alles voor jezelf op een rijtje en neem dan een beslissing. Gevoelsmatig wil geen enkele vrouw een zwangerschap doelbewust afbreken, maar ik hoor wel heel veel twijfel bij je. En ik kan juist heel goed begrijpen dat het met 3 kindjes voor jullie teveel wordt. Maar zorg er dan inderdaad wel voor dat je nooit meer voor deze keuze komt te staan. Een spiraaltje is zo geregeld. Succes met je keuze.
ik ken maar zat mensen die spijt hebben gehad van een abortus, maar geen enkele moeder die spijt heeft omdat ze haar kindje heeft laten komen. Wat je ook beslist, wees er zeker van dat jullie beide 100% achter de keus staan. Veel succes met beslissen, voor alles is een oplossing
Moeilijke situatie. Hier ook onverwacht zwanger van nr3. Jongste is 19 maand als de baby geboren word en oudste bijna 3,5 jaar. Hebben momenteel maar 1 slaapkamer oftewel slapen met zn 4en op 1 kamer. Wij hebben "gelukkig" wel de mogelijkheid meer kamers te maken, als de verbouwing klaar is hebben we 4 slaapkamers boven en 1 beneden. Maar voor dat klaar is zijn we ook even verder. Toen ik positief testte maakte ik mij ook zorgen. Mijn vriend niet, die is meer van het alles komt wel goed. Vanaf de eerste echo, het kloppende hartje, ja deze baby heb ik in mijn hart gesloten en al slapen we straks met 5 op 1 slaapkamer, maakt me niks meer uit, deze baby hoort bij ons gezin!
Veel sterkte. Wat een lastige situatie. Misschien kun he contact opnemen met Siriz voor advies, dat kan ook anoniem via de chat, www.siriz.nl. Weet wel dat je financiële situatie een momentopname is. En ruimte in huis daar wen je aan. Hier hebben we straks drie kinderen en twee ouders verdeeld over drie slaapkamers. De kids weten niet beter. Met liefde en aandacht zijn kinderen veel meer gebaat dan bij spullen of alles maar kunnen krijgen. Persoonlijk zou ik nooit voor meer geld/spullen/huus kiezen in plaats van voor nieuw leven. En als zo'n kleintje er eenmaal is zal iedereen er van houden en gelukkig zijn. En wie weet is er dan een oplossing gevonden voor oppas. Er is altijd een oplossing ook al zie je die nu niet.
Bedankt voor je fijne reactie! Vandaag een afspraak gehad met de huisarts een heel fijn gesprek gehad. Afgesproken dat ik het even "parkeer tot het weekend, dan samen met mijn man een goed gesprek en maandag terug komen bij de huisarts. Mijn hart zegt dat ik het moet laten komen, maar ik vindt het zo eng. Heel raar kan het eigenlijk niet goed uitleggen. Ik zal eens contact opnemen met siriz misschien dat hun mij/ons kunnen helpen.
Wat een rottige situatie. En herkenbaar. Hier ook ongepland zwanger van de derde, en ook veel twijfels en zorgen gehad. Ook wel wb financieen, al vind ik dat lastig inschatten of een derde nou echt zo veel meer kost... En ook nog een man die absoluut niet wilde. Bij ons hielp het erg om met een neutraal iemand (psycholoog) een aantal keer te praten om alle voors en tegens, zowel op korte als lange termijn, op een rijtje te zetten. Zo kom je er ook steeds beter achter wat je diep van binnen wil.... Bij ons kon dit in het ziekenhuis maar Siriz is inderdaad ook een instantie waar dat kan. Belangrijk om dit wel op korte termijn te regelen... Sterkte en heel veel succes!
Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad bij de huisarts. Hopelijk komen jullie samen tot de beslissing waar jullie beide achter staan.
Wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met je huisarts. En ik snap ook dat je het zo eng vindt. Dat had ik ook, terwijl onze derde echt wel gepland was. Je gooit toch je stabiele leventje weer overhoop. Ik denk dat ze bij Siriz wel goede adviezen voor je hebben. Veel succes en sterkte. Hopelijk kun je het allemaal een beetje laten landen en op je laten inwerken. Het is ook niet niks. Knuffel!