Gaat oor-of keelontsteking altijd gepaard met koorts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 14 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.976
    113
    Mijn zoontje (bijna 10 mnd) is momenteel wat snotterig. Heel normaal natuurlijk maar wat vooral vervelend is is dat hij daardoor wat minder goed slaapt. Hij wordt 's nachts af en toe wakker en valt moeilijk weer in slaap. Hij slaapt overdag nog twee keer, maar vanmorgen wilde hij absoluut niet, hij krijste alles bij elkaar zodra ik hem neerlegde, ook op het aankleedkussen begon hij te huilen en dat doet hij echt nooit. Uurtje later weer geprobeerd, weer hard huilen. Hij was wel echt moe dus ben rustig met hem op de bank gaan zitten en toen viel hij binnen 5 minuten tegen me aan in slaap. Vanmiddag heeft hij wel lekker in zijn eigen bedje geslapen, maar vanavond was het weer drama. Nou is het ook vies warm boven, maar goed dat is het wel vaker (inmiddels slaap hij wel gelukkig)
    Omdat hij steeds ging huilen als hij moest liggen dacht ik evt aan de oortjes, maar hij heeft geen koorts, vandaar mijn vraag of een ontsteking (hij slikt ook af en toe wat moeilijk dus vandaar evt keel) altijd gepaard gaat met koorts of dat dat niet altijd zo is.

2. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Mijn dochter heeft een flinke oorontsteking gehad zonder koorts inderdaad. Greep niet echt naar haar oortjes. Wel huilen als ik haar neerlegde maar toen was ze nog baby en legde ik ook niet gelijk de link met een oorontsteking, immers geen koorts! Ik dacht meer aan overprikkeld enzo.
    Dus ja dat kan zeker en als je twijfelt gewoon even langs de HA gaan hoor

3. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier ook een keer een flinke oorontsteking zonder koorts. Ze huilde ontroostbaar als ze werd neergelegd dus gelijk naar de ha gegaan...

4. Myrdal

Myrdal Lid

6 mrt 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft al bijna 5 maanden af en aan oorontstekingen, en heeft nog nooit koorts gehad. Nog 2 maanden en dan wordt hij ingepland voor buisjes...

5. Hemera

Hemera Actief lid

31 aug 2014
    187
    10
    18
    Hier ook, tot hij buisjes kreeg, daarna was het over gelukkig, regelmatig oorontsteking zonder koorts.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.818
    5.953
    113
    Vrouw
    Neefje had ook vaak oorontsteking, regelmatig ook zonder koorts.
    Nu met buisjes gaat het supergoed!
    Hopelijk ook bij je zoontje :)

7. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Kan zonder koorts, dus ik zou 'm even behandelen alsof ie oorontsteking heeft.
    Bedje ophogen, paracetamol geven en neusspray (zoutoplossing halen). Is het maandag niet over, dan even naar de huisarts, dan kun je ws oordruppels krijgen.

8. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Waarom nog 2 maanden wachten, bij zoveel oorontstekingen?

9. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Onze kinderen hebben heel vaak oorontstekingen, looporen, maar bijna nooit koorts erbij. Heel vervelend want een ha wil er dan ook vaak niets aan doen, want volgens de richtlijnen hoor je koorts te hebben. Onze kinderen zijn dus afwijkend want die doen niets volgens de richtlijnen ;)

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.976
    113
    Oke, zal het goed in de gaten houden dus.
    Hij is verder wel vrolijk en vannacht ook goed geslapen. Vanmorgen wikde hij weer niet slapen, maarja misschien zit hij ook wel gewoon te rommelen in zijn slaapjes. In de auto tien minuten gekrijst daarna in slaap gevallen. Nu net op bed gelegd en ik hoor hem wel rommelen maar hij huilt niet.

11. Myrdal

Myrdal Lid

6 mrt 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    KNO arts wil liever wachten tot hij 1 jaar is, daar zijn wij het ook wel mee eens. Daar komt bij dat we een vrij goede methode hebben gevonden waardoor ons zoontje minder pijn heeft, met warme olie in zijn oren en 2x per dag neusspray. Hij is dus goed vrolijk, heeft geen koorts en ontwikkelt zich goed. Alleen de nachten zijn vaak minder. Daar kan ik nog wel 2 maanden mee leven.

Dankzij de olie hebben we geen pcm nodig en alleen bij de eerste 2 oorontstekingen heeft hij ab gehad. Aangezien de ontstekingen toch weer terugkwamen had het geen zin om verder nog ab te geven.

12. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Gaat dan direct de neusamandel eruit? Want enkel buisjes kan al veel eerder en scheelt een hoop gedoe. Wordt hier al vanaf 5-6 maanden gedaan.

13. Myrdal

Myrdal Lid

6 mrt 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zei alleen buisjes. Wat apart dat er dan zulke verschillen zijn. In welke regio doen ze dat na 5 a 6 maanden? Ik zit in de achterhoek.

14. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

21 aug 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastige situatie is dat hè. Ons zoontje is de laatste dagen ook heel moeilijk met slaapjes, vooral de eerste is steeds huilen. Verschonen is steeds een drama, hij wil absoluut niet op zijn rug blijven liggen, draait zich steeds om. Hij grijpt af en toe naar zn oren, heeft dit al eerder eens gedaan en toen naar de ha gegaan en niks gevonden. Omdat het de ene keer met slapen wel goed gaat en andere keer weer niet vind ik het heel lastig te interpreteren.
    Zou ook sprongetje kunnen zijn, of idd gerommel in slaapjes, maar is het niet wat vroeg om naar 1 slaapje over te gaan al? Pfff konden ze maar praten.....

15. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Dochter ook rond die leeftijd flinke oorontsteking gehad zonder koorts. Wel antibiotica gehad, sloeg niet aan, dus waarschijnlijk gewoon een virus. Na 3 weken een prut oor gehad te hebben (en 4 bezoeken aan de huisarts) en 3 weken krijsen van de pijn eindelijk oordruppels gehad die hielpen.

16. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.976
    113
    Ja vond het ook wat vroeg voor 1 slaapje, mijn dochter sliep nog 3x overdag op deze leeftijd..:) en pas met anderhalf 1 middagslaapje.
    Maar goed, deze vent ging met 6 mnd al over op twee dus wie weet...
    Vanmiddag is hij weer probleemloos gaan slapen, van 1 uur tot half 4..
    Ook ging hij staan bij het speeltafeltje(tot nu toe trok hij zich alleen nog in de box op) en is nu zeer actief en vrolijk aan het spelen, dus ik weet het nier meer hoor! Net lekker een blokje gefietst, voor de zekerheid maar wel even een capuchonnetje over z'n oortjes getrokken, maar hij had het reuze naar zijn zin dus hij voelt zich nu niet ziek.

Deel Deze Pagina