ben ik de enige die daar niet zo goed tegen kan?

Discussie in 'De lounge' gestart door henkie24, 20 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    Jeetje wat asociaal zeg, alsof je voor je lol op krukken loopt :rolleyes:

2. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hahahha. dan zou je het bij mij slecht treffen want ik werk bij de blokker. ik vind dat heel raar als wij maar twee kassa' s hebben en er lange rijen staan dat je dan echt al je kado,s ingepakt wil hebben. als je nu zelf zo iemand voor je hebben met zoveel kado's zou je dat toch ook niet leuk vinden? vind dat een beetje rekening houden met je medemens
    gelukkig hebben de meeste er wel begrip voor als we vragen of er papier bij mag. sommige zeggen zelf al... als we vragen of er kado,s bij zitten, nee laat maar veel te druk nu ;)

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Oh ik moet wel lachen hierom hoor! Ook al heb ik zelf dezelfde irritaties!

En dan oudere mensen asocialer zijn vind ik dus ook! Maar misschien vinden ze dat ze meer rechten hebben, dat vond ik ook toen ik zwanger was. Dacht ik heel verontwaardigd, ik ben zwanger hoor, waarom laten jullie mij niet voor? :)

4. Maia

Maia Niet meer actief

de drukte heb ik nooit zo'n last van. Dat weet je als je in deze tijd gaat shoppen.

Wat me wel irriteert zijn mensen die haast hebben en dus inderdaad gaan zuchten en kreunen en heel zacht (maar net hard genoeg dat ze het bij de kassa horen) gaan klagen dat het zo lang duurt (heb in een boekhandel gewerkt en dat kwam regelmatig voor). Tja, die mensen werken zo hard mogelijk. Ga dan of 's ochtends heel vroeg of door de weeks :)

5. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Daar ben ik het ook wel mee eens. Soms het ik het idee dat oudere mensen denken van: "Die jeugd van tegenwoordig....". En iedereen die jonger is dan zijzelf moet hun maar respecteren. Maar ze moeten dat respect wel verdienen en zich ernaar gedragen.

Zit van de week in een volle bus. Had een trolley (zo'n klein koffertje) bij me. In het gangpad was geen plaats, bagagerekken waren er niet, dus had het koffertje bij mijn benen staan. Ik zat niet echt comfortabel, maar ach..... Een jongen die naast me zat ging eruit. Een oudere man (zo'n 70 jaar) komt de bus in en gaat naast me zitten. Maar na eerst demonstratief een zet (lees schop) tegen mijn trolley aan te geven om voor hemzelf meer ruimte te creeren..... :confused: Vervolgens gaat hij lekker zitten rochelen en hoesten zonder zijn hand voor zijn mond te houden. Voelde mijn haren waaien....getver... ging bijna over mijn nek. Wat smerig! :pale:

6. acire

acire Fanatiek lid

tja dan verschillen we hierover van mening.
    ik stoor me er niet aan dat iemand die voor me staat een aantal cadeaus laat inpakken.
    het is december en als je in het weekend dan winkelen gaat weet je dat het druk is en houd je daar rekening mee.
    en ja wordt het niet ingepakt, ga ik weg en geef ik mijn geld ergens anders uit.
    ik ga ook express niet naar xenos bijv. om cadeautjes te kopen omdat je het dan zelf in moet pakken.

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik kan er ook absoluut niet tegen ,mensen zijn echt geirriteerd en kunnen weinig hebebn. Waar ik me overigen ook groen en geel aan erger is casierres die rustig hun hele prive leven aan elkaar vertellen of hun werkrooster terwijl ze ondertussen mij als klant aan het helpen zijn.
    Ik heb er 1x wat van gezegd nou die casierre keek me aan.

8. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

dames hebben jullie weleens van internettenshoppen gehoord? :)

ik vind het ook altijd vermoeiend om op zaterdag of vlak voor de feestdagen te winkelen. ik maak het dan ook nooit lang. ik heb niet zo veel geduld hehe.

9. henkie24

ja tuurlijk dat kan. zoveel mensen zoveel meningen :D ben blij dat als jij een klant bij mij zou zijn niet gaat zuchten en steunen dan als ik een kadoo inpak! ;)

mason010508: nee dat is idd niet netjes van de casieres. ben ik met je eens

melloncollie: ja idd... ik shop tegenwoordig ook regelmatig op internet. wehkamp, bol.com etc. maar ja soms moet je toch naar de winkel

10. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ja dat is zo. Ik werk onregelmatig, dus als ik wil shoppen doe ik dat op momenten dat de meeste mensen werken. Laatst ging ik met Yelena de stad in, maar toen was het toch wel wat drukker dan normaal overdag door de feestdagen. Maar het was goed te doen verder.

11. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Meiden, ik woon in Rotterdam.
    En ik ga 1000x liever op zaterdag hier shoppen, dan op zondag.
    Ik weet niet waar al die mensen vandaan komen die op koopzondagen komen shoppen.

12. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    daarom ga ik ook nooit naar een uitverkoop...

13. henkie24

oh nee uitverkoop vreselijk! nee das idd ook niks voor mij.
    ik zal nog eens wat vertellen...

ik werk dus bij een blokker en wij hebben vaak van die huispakken in de reclame. die dingen liggen vaak in een mand die bij de ingang van de winkle staat. het is een keer zo erg geweest dat die pakken gewoon een stuk verderop in het winkelcentrum lagen. zo dat die mensen aan het graaien waren geweest. naast de mand, half uitgepakt en weer terug gedonderd! echt mega aso! leken wel een stel beesten

14. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Ergernis nummer 1 stond er volgens mij al ja. Want......als je ff snel iets moet halen, moet je dat niet op primetime kerstinkooptijd doen! En als je dat wel doet, dan moet je niet in de rij gaan zuchten en steunen dat het zo lang duurt! Dan moet je zorgen dat je op minute-openingstijd voor de deur staat, waarschijnlijk ben je dan de eerste!

En dat inpakken: om die hele lange rijen te voorkomen hebben wij in de winkel altijd een paar aparte inpaktafels, waar medewerkers staan in te pakken. Vind het ook geen stijl om te vragen of iemand het zelf in wil pakken, klant is koning!

En om dan het cirkeltje rond te maken: als je daar niet tegen kunt, achter iemand staan die 10 kadootjes in wil laten pakken, dan moet je dus niet op primetime kerstinkooptijd de stad in gaan. En als medewerker achter de kassa: ik laat me daar nooit door op de kast jagen, van die zuchtende en steunende en klagende mensen. Voor mij altijd een reden juist erg vriendelijk aan de voorgaande klant te vragen "zijn het kadootjes?"

15. henkie24

inpaktafels is idd een hele goeie. maar wij zijn een klein dorpsfiliaal en hebben daar geen plaats voor. in grote steden is het wel idd. maar daar moet je het vaak toch zelf doen hoor! ;) net als bij de intratuin bv

16. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Goh, dan zijn wij blijkbaar erg klantvriendelijk! Haha, of klantonvriendelijk voor de mensen die zich ergeren ;)

17. henkie24

blijft altijd moeilijk he? ;)

18. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Ach, zolang het voor ons maar leuk is toch? Moet zeggen dat in die drukte werken juist wel weer leuk is!

19. henkie24

ja dat is waar. wel de gezelligste tijd van het jaar. al vond ik het dit jaar wel zwaar maar goed. zat ook bijna tegen mijn verlof aan.

20. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Ik raak ook altijd geirritreerd van grote drukte en chaos. Gisteren (slimme zet michelle!) waren mijn vriend, schoonzusje en ik ook in de stad. Bij de expo, waar het gelukkig op dat moment niet zo druk was, werden mijn kadootjes door een hele zure man afgerekend en een vrouwelijke collega van hem stond in te pakken. Een heel handig systeem. Totdat ik de man vroeg of 2 kadootjes bij elkaar in de verpakking konden kreeg ik echt een sneer van hem. Volgens hem ging dat niet lukken. Het waren echt geen buiten propotionele formaten ofzo. Normaal zou ik zeggen dat het geen probleem was maar door de drukte en zijn niet zo aardige manier van handelen( en mijn hormonen?) mompelde ik iets van "je probeert het maar". Niet in de veronderstelling dat hij het hoorde. Toen zei hij: "wat zei je?" waarop ik dacht alles of niets en ik zei JE PROBEERT HET MAAR!. Hij was meteen stil en ik kon wel door de grond zakken door mijn grote mond :oops: :oops:
    Gelukkig kon het meisje dat stond in te pakken er wel om lachen, die zat waarschijnlijk al de hele dag met dat zure lijk opgescheept , en ze heeft de kadootjes netjes voor me ingepakt.

Deel Deze Pagina