ben ik de enige die dat raar vind?

Discussion in 'De lounge' started by kleintje88, May 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou dat ook echt niet pikken en mijn vriend zou hetzelfde denken als jou:p maar ik ben van mening dat er niemand zonder mijn of mijn vriendschap toestemming aan mijn 'Eigendom' zit. Dat zijn nu m'n honden maar later m'n kids.. Afblijven..

2. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Luister gewoon naar je eigen intuïtie!

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Iemand anders (en zeker een vreemde) hoeft niet zomaar aan jouw kind te zitten dus ja, ik vind het vreemd. Ik was toch even die kant opgelopen om even te vragen waarom hij dat deed.

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Hadden jullie ook zo gereageerd als het een vrouw was geweest?

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik had zelfs pissig geworden en er wat van gezegt en mijn man ook.
    Ook als het een vrouw was..

6. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik zie iedereen roepen... Niet ongevraagd aan mn kind komen...
    Geldt dat in alle situaties?

Dus bijv je ben bij een speeltuin, moeder zit ergens op een stoeltje en kind rent rond.. Je staat toevallig met je eigen kind bij de glijbaan oid...
    En het andere kind wil ook... Mag er dan ook niet geholpen worden, omdat het jou kind niet is?

Gewoon... Nieuwsgierigheid hoor

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Nee natuurlijk geldt dat niet in alle situaties. Jij schets een andere situatie dan de situatie waar ts het over heeft. Dochter zegt zelf dat die man tegen haar zei dat ze ook wel op een paard kon gaan zitten. Dochter heeft dat dus niet zelf aangegeven.

8. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Goede vraag Sam.
    Mijn dochtertje werd ook eens ongevraagd opgetild door een man.
    Er kwam een hond(je) aan en ze was doodsbang. Kroop zowat in de nek van die kerel. Was erg blij dat hij haar 'beschermde'. Niet dat ik nou zo ver uit de buurt was.

Waar ligt de grens van behulpzaamheid naar bemoeizucht?

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hmmmmm.....Er worden hier wel eens topics geopend over wildvreemden die over een kinderwagen hangen om een baby te bewonderen en deze over het wangetje te aaien. Dan staat iedereen gelijk op de achterste benen hier, want dat kun je toch niet maken?

En vervolgens moet je het klaarblijkelijk wel goed vinden dat je 3 jaar oude kindje, ZONDER dat ze er daarom vraagt, zomaar door een wildvreemde (of dat nu een man of een vrouw is) aangeraakt en verplaatst wordt in de draaimolen?

Daarbij komt ook nog eens dat wij op een gegeven moment leren aan onze kinderen dat ze niet zomaar door een wildvreemde aangeraakt mogen worden of meegenomen mogen worden. Maar dat mag dus blijkbaar wel in een draaimolen, speeltuin of iets dergelijks.Hoe wil je dat aan je kind uitleggen dat het de ene keer wel opgetild mag worden door een vreemde en de andere keer niet?

Ik zag hier ook nog iets voorbij komen dat iemand een juf als voorbeeld nam. Mits je kind elke dag het hele jaar door een andere juf of meester heeft, lijkt me dat geen wildvreemde in mijn ogen.

Je schept mogelijk wantrouwen naar vreemden toe bij een kind. Eerlijk gezegd heb ik liever dat mijn kind een afwachtende ietwat wantrouwende blik naar wildvreemden toe heeft dan dat hij te goed van vertrouwen is naar vreemden toe. Tegenwoordig weet je immers maar nooit. Je zult het jezelf altijd kwalijk blijven nemen als er wel wat gebeurd, omdat je zo'n onbegrenst vertrouwen in je medemens hebt......

Maar goed, ik trek het nu enorm uit zijn verband :p.

Ik vind het ook wat vreemd wat die draaimolenmedewerker heeft gedaan. Als je dochter nou zelf had aangegeven dat ze graag op het paard wilde, maar blijkbaar zat ze prima in die koets. Die medewerker zag haar echter blijkbaar liever paardjerijden ofzo.

10. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Ik vind het vooral raar dat hij dit tijdens de rit doet.
    Ik leer mijn kinderen dat ze tijdens de rit moeten blijven zitten en dus niet halverwege een ander ding kunnen uitkiezen om daar op te gaan zitten.
    Dus eerst een rondje in de koets en vind je het paard ook leuk, dan het rondje erna kiezen voor het paard.
    Dus ik zou eerder vinden dat hij aan mijn kind het (verkeerde) signaal afgeeft dat je blijkbaar tijdens de rit kan opstaan om iets anders te kiezen.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik wil eigenlijk helemaal niet dat mijn kind elke goed bedoelende vreemde gaat wantrouwen.

E ja, ik zou het misschien minder vinden.. Maar zeker op een draaimolen zou je mij er niet over horen.

Gewoon omdat er ook heus aardige en behulpzame, vriendelijke mensen zijn die het gewoon goed bedoelen.
    En dat koester ik!
    Tussen al die idioten... Zijn er nog altijd meer vriendelijke mensen dan rotte appels.

Ik zou wel goed opletten... Maar ik zou er geen scène van maken oid.
    Ze is niet uit zicht geweest of iets dergelijks...
    Niks aan de hand dus.

Ik vind het pas raar dat er zoveel mensen zo negatief en wantrouwend in het leven kun staan.

12. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

My gosh! Vind dit echt raar.. Er is tochniks aan de hand??

13. Zweden

Zweden Bekend lid

Nov 14, 2011
    711
    79
    28
    Oorspronkelijk geplaatst door lin80 [​IMG]
    Ik schrik trouwens echt van de reacties hierboven. Wat leren we onze kinderen hiermee, moeten ze echt iedereen wantrouwen? Natuurlijk zitten er kwaden bij, maar je staat hier als ouders toe te kijken en er gebeurt niks ergs. Je kind gaat er niet dood van als een ander ze aanspreekt en helpt, ze leren er juist alleen maar van. Ze leren dat je een ander best mag en kan helpen en dat er ook nog vriendelijke mensen bestaan.

+1
    En ik ben bepaald geen naief typetje... Op een paardje getild worden van de draaimolen is zo onschuldig en wezenlijk iets anders dan "ongewenst aangeraakt worden" iod. Natuurlijk praat je met je kindje over niet met vreemden meegaan en over de privacy van hun eigen lichaam, maar deze situatie heeft daar in mijn ogen heel weinig mee te maken.

14. mamie82

mamie82 Bekend lid

Feb 12, 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik snap je bezorgdheid wel maar denk dat wij als mama's tegenwoordig nog wantrouwender zijn geworden vroeger gebeurde dit zo vaak oop een kermis of pretpark en werd er niks van gedacht nu in deze tijd is zelfs die oude buurman die altijd lief goeiedag zegt een vieze oude man

zolang hij jaar niet pijn deed of tegen haar zin in op dat paard het gezet zou ik er niet zo heel boos om kunnen blijven verbaasd ja dat wel maar het is nu eenmaal de tijd dat iedereen er wat achter zoekt

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,246
    16,626
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Overdreven reacties allemaal.
    Hoe zouden jullie het vinden wanneer je kind buiten jouw zicht een harde val maakt op straat?
    Hij/zij valt bijvoorbeeld hard met zijn fiets en jij bent daar niet bij.Moet een voorbijganger dan ook maar gewoon doorlopen onder het mom van ik mag een ander zijn kind niet aanraken want dan wordt ik direct van alles verdacht.
    Mag de gymleraar straks op school ook je kind niet meer helpen om over de bok heen te komen??
    Jullie draven echt volledig door over iets onschuldigs.
    Erg vermoeiend om zo te moeten leven.
    Ik word haast bang om nog naar een kind te kijken want dan krijg ik direct een stel gillende ouders over me heen.

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    En hoe zou je dan reageren als iemand je kindje helpt omdat deze bijv.wat problemen heeft bij het klimmen op de glijbaan? Als ik zoiets zie zou ik een kindje ook helpen. Wie weet dacht deze man het paard is nog vrij wie weet wil ze liever daar op zitten. Waarschijnlijk gewoon goed bedoelt, wie weet wou hij dat jullie kind optimaal plezier had op de draaimolen.

17. mamie82

mamie82 Bekend lid

Feb 12, 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    sommige gaan idd wel erg ver of alsof er een strafbaar feit gepleegd is ;)

18. jannanas

jannanas Fanatiek lid

Nov 10, 2007
    1,816
    1,700
    113
    Het is wel een beetje vreemd maar ach, ik ben redelijk naief en denk dan maar dat die man het goed bedoeld! IK zou er zeker geen punt van maken.

19. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    En als het lind het niet aangeeft....
    Dus stel het staat met glundere oogjes te kijken naar jou en je kind op de glijbaan...
    Dus dan is het duidelijk(in mijn ogen) dat het kind misschien ook wel wil..
    Mag je dan wel aanbieden van goh wil jij ook op de
    Glijbaan?!

Of mag dat niet
    Omdat et niet het initiatief is van het kind?

20. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Dat mag wel... Want dan is de ouder er niet bij...
    Het kind mag alleen aangesproken, geholpen worden als ouders er niet bij zijn oid....

Ik ga er vanuit dat je ongeveer dit soort antwoorden zal krijgen.....

Share This Page