ben ik de enige die dat raar vind?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 19 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Als ik bijv in de speeltuin ben en ik zie een kind vallen en niemand komt dan ga ik dat kind helpen, overeind zetten, nakijken en eventueel troosten als het een klein kindje is door het op te pakken.
    Ik ben trouwens doodsbang van paarden altijd geweest dus mij had hij gegarandeerd aan het janke gekregen.

Je kunt zo overal een punt van maken maar het feit blijft dat de meeste viezeriken en pedofielen juist kindjes pakken van dichtbij in de vrienden en familiekring en vaak niks heeft met vreemde kinderen. Waarschijnlijk als hij een zij was geweest was er niks aan de hand. Jammer dat mannen zo snel veroordeeld worden als ze graag met kinderen omgaan op de juiste manier.

2. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Is geen goede vergelijking. Er was met dit meisje niks aan de hand. Ze was lekker vrolijk aan het zwaaien in de koets. Geen reden om te denken dat ze graag op het paardje wilde ofzo.

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

het is wel wat vreemd, maar ik denk dat de man het uit enthousiastme heeft gedaan. En ze had niets aan haar beentje. Dus tsja! niet te druk om maken.

NB Bizar dat er meteen over pedofilie wordt gesproken.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Uuh, nee, daar zou ik me dus niet druk over maken.

5. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Jeetje wat een overdreven gedoe zeg, waar gaat het heen. Ik wilde als kind echt niet door een vreemde opgepakt worden, maar dat gaf ik ook wel duidelijk aan. Mijn zus daarentegen die vond alle aandacht en hulp ook van vreemde mensen geweldig. Niet iedereen heeft verkeerde bedoelingen, en ik neem aan dat je je kinderen niet uit het oog verliest..

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dus gewoon die vent van die draaimolen die haar over op dat paardje zette? Je stond er toch gewoon bij? Ik zou er niet eens zo raar over denken hoor.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou ik vind het nogal dramatisch hoor. Ik heb 3 kinderen die allemaal van de glijbaan genieten dus ik sta er dan ook wel eventjes te tillen. Er ontstaat dan vaak een rij van tal van kleintjes die er nog niet zelf op kunnen en aangeven te willen dus dat gaat gewoon in 1 rats door. Wanneer ik dan zo'n klote opmerking zou krijgen dat ik door mijn ondoordachte actie jou met een overstuur kind opzadel dan zou ik toch vooral adviseren om je kind lekker bij je te houden. Ik zou niet verwachten van een kind van 2,5 wat bij me komt springen dat hij omhoog wilt opeens hoogtevrees blijkt te hebben, het zou puur uit goedheid zijn hem te helpen.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Huh?? Meen je dit nou? Dus mijn kind mag niet gewoon 'los' in de speeltuin lopen, maar alleen bij mama aan het handje? Pffff, dat is pas de omgekeerde wereld zeg!
    En die kinderen is de rij, is een heel andere situatie! Die vragen er dan nog zelf om. Kindje van ts vroeg nergens om. En ook mijn zoon zal het niet vragen. Maar als iemand het hem 'spontaan' aanbiedt (zoals die man dus bij het kindje van ts) dan zegt hij wel ja. Zo lang je hem lekker z'n gang laat gaan en laat spelen, is er niks aan de hand.

9. Laurie1

Laurie1 Niet meer actief

Als het mijn kind zou zijn die dat overkomt. Zou ik tegen die ouder zeggen, "joh, geeft niet had jij ook niet kunnen weten."

Dit omdat degene alleen maar uit goedheid handelde. En inderdaad als je niet wilt dat zulke dingen gebeuren wanneer je kind vrolijk onder de glijbaan staat de dansen moet je je kind voortdurend aan een handje houden.

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Vraag ik me ook af.
    Zou me er ook niet druk om maken trouwens. Misschien naïef maar ga uit van de goede bedoelingen van mensen. En vooral als ik er bij sta kan er toch ook helemaal, niets gebeuren.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    :$:(

Ik sta echt met mijn bek vol tanden. Dus jullie menen serieus dat ik mijn kind niet vrij in een speeltuin mag laten lopen, omdat vreemden wel eens zouden kunnen denken dat zij mijn kind ongevraagd allerlei 'hulp' moeten opdringen. Ik vind echt dat jullie niet sporen hoor. Zou wat zijn als een kind van die leeftijd niet gewoon vrij door een speltuin mag dartelen (onder toezicht van de ouder die een stukje verder op zit). Hoe zou een kind dan ooit zelfstandigheid moeten leren als papa of mama steeds in de nek hijgt.

Dat gaat hier dus echt niet gebeuren hoor. Onze zoon krijgt lekker net zoveel vrijheid als iedere ander, ondanks dat hij soms dingen nog niet alleen durft. Want als wij er steeds als overbeschermde bewakers achteraan lopen, leren we hem allerlei angsten aan en dat ben ik niet van plan. En ik vind dat ik als ouder best mag verwachten dat anderen mijn kind ook gewoon met rust laten, zolang hij gewoon speelt, plezier heeft en geen hulp vraagt.

12. Laurie1

Laurie1 Niet meer actief

Ik snap je punt. En het klopt we moeten niet als beschermers continue achter onze kinderen aanlopen en een handje vasthouden . Maar je moet ook begrijpen dat als jouw zoontje in de rij staat voor de glijbaan of in de rij danst hij momenteel zelf die keuze maakt. En of hij er nou zelf op klimt of opgetild wordt dat maakt niet uit. Hij krijgt als hij dan bovenaan staat spijt er toch opgegaan zijn en wil er weer af met alle gevolgen van dien.

Welke signalen denk jij af te geven aan je zoontje wanneer jij, in het geval van dat een ouder goed bedoelt je zoontje erop getild heeft, tegen die ouder gaat joelen dat je er niet van gediend bent dat diegene hem daar op getild heeft en dat jij diegene ervan beschuldigd nu te zitten met een overstuur kind? Ik denk hele verkeerde signalen.

Zoals je zelf zegt kinderen moeten allerlei dingen leren en dat is onder andere ook hun grenzen leren kennen en hun grenzen aangeven. De volgende keer zal je zoontje toch minder snel in de rij staan van de glijbaan omdat hij toch iets geleerd heeft of dat hij bij voorbaat al nee zegt tegen de ouder.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar wat moet je dan volgens jou tupp, je zegt zelf dat hij er vrolijk onderaan staat te dansen?

Ik moet dan mijn kinderen er op helpen en de andere kindjes maar laten staan omdat ik nou eenmaal hun vader of moeder niet ben?

Ik heb zelf 3 kinderen en ben reuze blij dat er ook andere ouders zijn die soms mijn kind even helpen.

14. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.257
    1.019
    113
    Zuid-Holland
    Spontaan aanbieden is verkeerd??want jou zoon zal ja zeggen terwijl hij eigenlijk nee bedoeld ....... kom zeg, we leven al veels teveel in een maatschappij waarin we juist steeds meer van elkaar vervreemden. Precies het start van dit topic......
    Laten mensen alsjeblieft juist van die spontane acties blijven doen zoals een rij kinderen bij de glijbaan helpen.en als jou zoon in die rij gaat staan........tsja logisch dat hij dan ook geholpen wordt. Hier leert hij alleen maar van dat hij daar dan niet had moeten gaan staan.......wat er ook met je zoon aan de hand is! Elk kind kan leren......hoe gehandicapt of speciaal dan ook!

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Jullie lezen niet: ik heb al meerdere keren aangegeven dat hij niet voor de glijbaan in de rij staat. En dat hij ook helemaal niet vraagt om erop getild te worden. Hij staat soms wel erbij te kijken als andere kinderen vade glijbaan gaan. Hij ziet dat ze plezier hebben en geniet daar van.

En dat is in mijn ogen hetzelfde als het kindje van ts. Dat kindje stond ook niet in de rij voor het paardje. Ze zat gewoon te genieten in die koets. Ze vroeg nergens om.
    In het geval van ts pakte het voor haar kind in ieder geval goed uit: ze vond het op het paard ook prima. Maar dat had die man niet van te voren kunnen weten. En aangezien zij hem niks vroeg was het niet nodig om haar op te tillen en te verplaatsen. Dus waarom zou je het dan doen?

In het geval van mijn zoontje bij een glijbaan, zou dat hetzelfde zijn, ook nergens voor nodig om hem erop te tillen (hij vraagt er niet om). Alleen zou hij er dus wel 'last' van hebben als jet het ongevraagd toch doet.

En dan zou ik niet gaan joelen, maar ik zou je er wel op aanspreken.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.630
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat een zeiktopic weer,Jezus!!!
    En dan loopt iedereen maar te brullen dat iedereen tegenwoordig alleen maar met zichzelf bezig is en totaal geen oog meer heeft voor de medemens.
    Wees blij dat er zulke spontane mensen op de wereld zijn en maak toch niet van een mug een olifant.Wat leren jullie je kinderen in vredesnaam??
    Dat iedere man/vrouw een vuile viezerik is en iedereen heeft verkeerde bedoelingen??
    De meeste incidenten mbt sexueel misbruik gebeurt doorgaans nog steeds door die leuke oom of die leuke buurman van een paar huizen verderop of die leuke tennisleraar en daar zitten we allemaal met onze neus bovenop en niemand die het ziet of die het wil weten.En wanneer dan eens een jongen bij een draaimolen een kind op een paardje zet dan is het gelijk herrie in de tent en wordt het compleet uit zijn hele verband getrokken.Wat kan een mens toch enorm doordraven en hard oordelen.Het is ronduit beledigend en zegt ook wel enorm veel over hoe jullie zelf in het leven staan en over de medemens denken.Jullie maken van jullie eigen kinderen bange en wantrouwige mensen.
    Ronduit jammer!!

17. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Waarom? Het is toch goed bedoeld, anders zul je moeten anticiperen op het gedrag van je zoontje en niet op het gedrag van iemand die hem alleen maar wil helpen.

18. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Wie zegt er dat het 'goed bedoeld' was in het geval van TS?
    We moeten allemaal alles maar goed vinden op dit gebied? Je hoort zoveel nare dingen om je heen dat je wel voorzichtig MOET zijn.
    Niemand hoeft mijn kind zomaar ergens op te tillen of wat dan ook als zij daar niet om vraagt en nog niet eens de indruk geeft dat ze dat wil.
    Ze zat bovendien heerlijk te genieten in de koets dus waar was die actie voor nodig?

Ik ga toch ook niet een ander kind in een draaimolen ergens anders neerzetten omdat ik dat leuk vind. Wie zegt er dat dat kind het leuk vindt?

19. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Mijn quote was niet gericht op TS, maar op de stelling van Tupps zoontje in de speeltuin.

20. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ik vind het best raar dat die zomaar je dochter op dat paard zet,terwijl ze in de koets zat?:S
    je hebt rare mensen tegenwoordig, en ik zou er wel wat van gezegd hebben, of me man me nou een tokkie zouden of niet :p :p

Deel Deze Pagina