Ik heb zelf een tijdje folders rondgebracht, en ik moet eerlijk zeggen dat ik met mijn 16 jaar meer per uur verdiende in de supermarkt. De enige manier om deze "slaven-arbeid" tegen te gaan is door gewoon deze baantjes niet meer aan te nemen, komen die bezorgbedrijven er hopelijk wel achter dat het domweg uitmelken is wat ze doen.En de condities waaronder de post bezorgd moet worden zijn ook niet niks. De reden dat het er tegenwoordig meer zijn ligt aan de liberalisering van de postmarkt, waardoor er steeds meer bedrijven zijn die post en/of folders laten bezorgen. Bijna elke dag ligt er wel iets in de brievenbus van zowat elke keer een ander bedrijf. En daar de bezorgers niet zoveel betaald krijgen (spreek uit eigen ervaring) proberen ze op die manier hun inkomen weer een beetje op te krikken.
Ik geef ze allemaal iets zowel die van de huis aan huis bladen als de folder bezorgster. Hier mogen wij echt niet klagen alles wordt hier altijd netjes gebracht door weer en wind dus ik vind dat ze allemaal wel een euro verdiend hebben.
nou ik geef ook bijna nooit hoor.. eergister kwamen ze drie keer aan de deur, jeeempie ik werd er echt gek van, die rot bel de hele tijd als sam net slaapt. en idd zelfs voor 1 folder ofzo. nou ze kunnen me wat hoor, zoals iemand hier al zei, ze krijgen gewoon betaald, en als ze te weinig verdienen, moeten ze ander werk gaan zoeken. Waarom moet ik geld geven voor iets waar ik niet om vraag? je gaat een patient toch ook geen fooi vragen omdat je m helpt? hihihihihi gister sloeg echt alles, kwam ook zon puber aan de deur met een klein pakje foldertjes, ik had dat joch nog NOOIT gezien hier, en heb echt lang thuis gezeten ivm met bekkeninstabiliteit. dus ik pakte t aan, blijft ie gewoon staan, ik denk ja daaaagggg , dus ik doe de deur dicht, hoor ik keihard, EN BEDANKT HE!! tsssssssssssssssss wou bijna een sneeuwbal in zn gezicht mieteren. whoehaha. 2 meiden die ik wel veel zie hier heb ik wel wat gegegeven, maar de rest kan de pot op
Hier hebben we al 2 jaar lang hetzelfde jochie die ALLE kranten en folders de hele week door bezorgd. Door weer en wind. Altijd netjes op tijd en helemaal in de bus. Die ga ik dus volgende week 5 euro geven. Had wel een kaartje in de bus liggen, maar was niet thuis.
Ik zeg altijd netjes "Ik wens jou (of u) hetzelfde" en sluit dan de deur. Dan weten ze wel hoe laat het is (krijgen niets) Ze hebben zelf voor dit baantje gekozen en krijgen ervoor betaald, waarom moet ik dat ook nog een keer doen? De postbode komt toch ook niet aan de deur, of de vuilnisman? Dikke onzin vind ik het
Sommige zeggen hier dat die mensen geen extra'tje krijgen van hun baas en dat ze hun dus juist een bedrag geven als ze aan de deur komen maar beseffen jullie wel dat er genoeg andere bedrijven zijn die ook geen kerstkado oid geven ?? .. Ik heb 4 jaar fulltime voor een reisbureau gewerkt en kreeg ook nooit wat met kerst, en ik ging ook echt niet alle deuren langs '' Goh mevr ik heb dit jaar uw vakantie geboekt en ik wens u fijne feestdagen '' in de hoop een centje te krijgen .. Sommige zien het echt als verplichting omdat die mensen altijd door weer en wind de foldertjes komen brengen... ze kiezen er toch zelf voor, je kan ook naar de AH lekker warm vakken vullen ... Nee abbonnementen of losse foldertjes maken bij mij niet uit ..
Kijk eens... Hier is al een mooi topic over: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/181169-hoeveel-geld-geven-jullie-de-mensen-kaartje-komen-brengen.html Deze doe ik daarom dicht. Groetjes, Josien