Ook leenschoenen werkt niet dan moet je als nog alle maten in huis hebben en lekker fris zeg als eerst 10 mensen die paar aan hebben gehad en dan vervolgens jijIk zou er niet aan willen denken. Bij ons wordt er pas besteld als er ongeveer 8 mensen op de lijst staan dat duurt max anderhalve maand en dan heb ik nieuwe schoenen. En als die schoenen worden besteld hebben wij ze binnen een week binnen. Je moet trouwens niet op sportschoenen lopen want dan glij je idd wel,kisten zijn het beste en hebben sommige mensen bij ons fulltime aan ipv van werkschoenen van het bedrijf.
Nou ik werk dan niet bij het bedrijf die hier genoemd wordt maar wel in de horeca, frituur en keuken. Ik doe dit werk nu 10 jaar en nog nooit schoenen van de baas gekregen, en eerlijk gezegd ook nog nooit nodig gehad. Ik werk namelijk wel gewoon op gympen en eigenlijk nog nooit uitgegeleden..
Op zich vind ik niet dat je zeurt, aangezien het op je werk is en je werkgever nu dus verantwoordelijk is als er iets met jou in je werktijd gebeurt. Mocht jij nu vallen en letsel oplopen, kan het zijn dat de AVB verzekeraar dit niet dekt. Gevalletje 7:658 en 7:611 van het burgerlijk wetboek. Ik snap wel dat je niet wilt zeuren in je proefperiode, maar ik denk dat het belangrijk is om hier toch even voor te gaan zitten met je leidinggevende en desnoods een regeling treffen in beide gedeeltelijk te betalen. Haal even de artikelen erbij van het BW. Suc6
En wat denk jij er dan van als je collega in proeftijd valt hierdoor tijdens werktijd en flink letsel oploopt? Ooit gehoord van werkgeversaansprakelijkheid? Ik snap wel dat het bedrijf veel wisselt van werknemers die maar kort blijven, maar nog steeds dient de werkgever aan zijn zorgplicht te voldoen! En hier dus een oplossing voor te bedenken. Leenschoenen zou best wel kunnen. Als je de schoenen maar niets vindt, kan je dan altijd toch voor eigen schoenen kiezen met eigen bijdrage?
Voor de veiligheid van jezelf en van je collega's is je baas verplicht ervoor de zorgen dat de veiligheid voorop staat. Het is afhankelijk wie de kosten betaald voor de kleding en schoeisel. Dit dient vaak aangegeven te worden tijdens het gesprek waarin ze je vertellen dat je word aangenomen. Het enige wat ik je als tip kan geven is zelf zorgen voor kleding en schoenen. Declareer de kosten bij je werkgever. Vraag hiervan 50 of 25% van terug. Indien dit niet gedaan word kan je naar de betreffende arbo bellen en vragen wat je hiermee moet. Jij moet kunnen functioneren zonder belemmeringen door "nalatigheid"
ik heb er 12,5 jaar gewerkt,en ik kocht altijd simpele ecco,s bij de scapino,gewoon zwart met vetertje. liep een stuk beter dan die veiligheidsschoenen van de mac,en ik gleed nooit uit.
Nou mijn baas is erg voorzichtig dus dat zal hij wel hebben uitgezocht,je bent namelijk zelf ook niet verplicht om die schoenen te nemen. Bij ons lopen er ook mensen op hun eigen schoenen. @diaan1982 ik had vroeger ook ecco's en idd daar glee je ook niet op uit.
Liefde, uiteindelijk is jouw baas ook maar in dienst bij een keten. Hij zal wel zorgen dan dat hij zelf helemaal in orde is in het geval er hem iets zou gebeuren. Maar denk niet dat hij er wakker gaat van liggen of de keten iemand anders al dan niet gaat uitbetalen bij een ongeval hoor.
Ah daar zit em wel nog een verschil. Ik heb zelf ook voor een bedrijf gewerkt die zowel eigen fillialen als franchise hadden en je merkte wel een groot verschil op tussen de twee op vlakken als veiligheid en personeelsbeleid.