Ben ik de enige die dit vreemd vind?

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

eh wat is dat nou voor onzin
    nee krijgen geen snoepzakje
    ik heb hier gewoon voor gekozen om geen alchol te schenken op een kinderverjaardag
    vind ik niet hoeven dan kan ze maar naar de kroeg
    heb nooit klachten gehad en hier zijn de kinderverjaardagen toch van 11 uur tot 16.00 vind ik lang zat:)

2. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

whaha kindercola gnagna dan kan je ook net zo goed normale cola geven whaha :D:D
    snoepzakje voor de grote mensen haha:)

hier gewoon geen alchol maar dat is mijn ding haha
    wat een ander doet moeten ze zelf weten ieder zijn ding toch
    alvast een fijne verjaardag voor je kleine meid;)

3. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    549
    272
    63
    Dus als je moeder bent geworden ( of vader) dan mag je eigenlijk geen dingen meer doen die je kind ook niet mag. Ik vind het zo'n onzin dat je geen wijntje of biertje mag drinken waar je kind bij is. Zolang je niet bezopen bent en 1 van de ouders nog mag rijden is er toch niks aan de hand.

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Tja ook hier in verschillen de meningen.

En heb daar straks al me mening hier over gegeven maar zeg het nog eens als er een met alcohol is opgegroeit ben ik het wel en ik drink geen druppel. Maar ben gelukkig niet zo bekrompen(Ik zeg niet dat jij dat bent) dan sommige.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zo is het maar net.

Vind het echt overdreven worden hoor sommige reacties. Het tijd stip van 10.30 is ook niet mijn keuze maar. Kom op zeg leven en laten leven.

En geniet er zelf ook nog maar eens van. Het perfecte voor je kinderen willen wil niet zeggen dat het het juist is leef zelf ook nog als je ouder bent. Als je ouder bent staat de wereld niet in eens stil.

6. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48

Dank je:D tijd vliegt...Alweer een jaartje oud...Sorry offtopic;)

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee, je bent niet de enige die dit vreemd vindt.
    Ik vind dit ook heel raar.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Vind je het raar dat er alcohol wordt gedronken op een kindereestje of het tijdstip of beiden?

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik reageerde op de openingspost van de ts.
    Ik vind alcohol op dat tijdstip idioot (echt). Op een kinderfeestje alcohol is prima...maar hier gaat dat pas open na de koffie...en dan liggen hier de kinderen allang op bed ;)

Dus of het dan nog op een kinderfeestje is...niet echt.

Soms wordt er op een verjaardag waar wij zijn in de middag iets gedronken (ruim na de lunch, uur of 15.00).
    Dat moeten ze zelf weten, wij doen dat niet. Thuis niet en ergens anders niet.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou van 1 glaasje al gaan lallen aangezien ik nooit drink, en uit ervaring weet ik wanneer iemand dagelijks een blowtje rookt dit ook niet zoveel effect meer heeft hoor.. Dus tja.

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Een wijntje of een biertje op een kinderfeestje moet prima kunnen. Alcohol op dat tijdstip...ok, het zou bij mij in ieder geval niet opkomen om op onze feestjes in de ochtend alcohol aan te bieden. Maar wat mij opvalt dat hier door sommigen echt gedacht wordt dat als je het maar niet het bijzijn van de kinderen doet, het een belangrijke maatregel is om ze niet in aanraking met alcohol te laten komen. Volgens mij is dat heel erg naief gedacht. Het effect zal toch echt in een goede voorlichting zitten en niet in het doen alsof het niet bestaat, want dit is volgens mij wat hier in sommige gevallen aan de orde is.

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het gaat er ook om (wat zogelukkig ook al noemde) dat roken/blowen bewezen schadelijk is voor de gezondheid en 1 glas wijn per dag niet. Daarom is alcohol ook iets meer maatschappelijk geaccepteerd dan roken of blowen, het lijkt me dus wel een degelijk verschil.

13. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Overigens als de kleine op bed ligt of bij opa/oma is zie ik ook niet echt een probleem in op zijn tijd een blowtje te roken.

14. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Dat vind ik dan weer not done! Wat als je kind wakker wordt en er is iets? Zit je daar met je stoned gezicht! En als je het binnen rookt vind ij het helemaal erg...

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    is dit nou om een nieuwe discussie op gang te brengen of meen je dit serieus? lekker aan de drugs als je kind slaapt.. tja waar je zin in hebt..:$

16. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Dat vind ik dus ECHT not done, onverantwoord en ook totaal niet te vergelijken met het drinken van een glaasje alcohol.

17. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
  18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Sorry maar de paar dames hierboven vind ik gewoon heel erg naief.. en vraag me af of je wel wat af weet van het roken van een jointje. Alcohol is maar normaal en een jointje is maar not-done en valt direct onder de term 'drugs' (vraag me dan meteen af waarom alcohol niet onder drugs valt en een jointje wel?).

Er zijn echt ontzettend veel mensen die heel goed een jointje kunnen roken en verder heel normaal hun bezigheden kunnen blijven doen. Dat heeft ook te maken met de hoeveelheid wiet die in je in een joint stopt. Mijn s-broer rookt iedere dag een jointje, en die zit echt daarna niet laveloos met rode ogen op de bank. Die kan gewoon z'n ding doen hoor. Maar op drank bijv reageert hij wel erg omdat hij nooit drinkt.

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je dagelijks een glaasje zou drinken, dan zou je niet meer lallen hoor, is allemaal gewenning.
    Als dagelijks blowen geef effect meer heeft, dan moet je dus mee gaan blowen voor dat effect. Want daarom blow je toch, voor het effect?
    Ik drink een glaasje wijn in het weekend omdat ik dat lekker vind, niet meer dan dat. Kan ook heel goed zonder.

Ik heb ruim 20 jaar geleden een paar trekjes van een joint gehad, hij ging op een sweet 16-feestje rond. Ik vond het ten eerste heel goor en ten tweede ging alles draaien en werd ik er heel erg moe en 'zwaar' van. Ik ben in een soort slaap gevallen en hoorde wel alles, heel nare ervaring. Voor mij reden om nooit meer te blowen.

Tegenwoordig lijkt het wel of het heel normaal is om te blowen. Ik zie zoveel jongeren dat doen en ze gaan ook de coffeeshop in alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Volgens mij is dat gekomen sinds er strenger op drank gecontroleerd wordt. Gokje hoor.

20. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Jij durft mij naief te noemen? Je hebt geen flauw idee wie ik ben en hoe ik in elkaar zit.
    Ja ik vind het belachelijk als ouders een joint roken terwijl hun kind boven ligt te slapen en ik vind dit niet te vergelijken met het drinken van een glaasje wijn tijdens het avondeten. En als jij mij dan naief vindt dan zegt dat meer over jou dan over mij.

De effecten van 1 joint zijn groter dan bij het drinken van 1 glas wijn. Uitgezonderd de mensen die van zichzelf weten dat ze echt niet tegen alcohol kunnen en nog nooit gedronken hebben, als zij 's avonds alcohol drinken terwijl hun kind ligt te slapen vind ik dat ook not done.
    Net zoals ik het not done vindt om jezelf te bezatten (alcohol dus) terwijl je kinderen boven liggen te slapen.

Maar ik ken niemand op wie het roken van 1 joint totaal geen effect heeft. Ja tuurlijk heeft het weinig effect als je er amper wiet in stopt, maar dan kun je het beter een sigaret noemen.

Deel Deze Pagina