Het is denk ik ook maar net wat je gewend bent. Als ik een jointje heb gerookt ben ik wel in staat om auto te rijden maar als ik biertje heb gedronken kan ik echt niet auto rijden. Als de kinderen op bed liggen rook ik weleens een jointje en zou in geval van nood dus nog naar de seh kunnen rijden. Zou ik alcohol drinken dan bel ik een taxi oid.
bij ons in de familie zou het niet voorkomen dat er voor 12.00 uur al alcohol gedronken wordt op een verjaardag. Maar ik kan me families voorstellen waarbij het wel gebeurt. Tja, ik vind het een beetje vreemd omdat ik met andere normen en waarden ben opgevoed, maar ik veroordeel anderen hier niet om. Stel dat ik op zo'n verjaardag zou zijn, dan zou ik er verder ook niet mee kunnen zitten. Zolang het gezellig blijft en mensen zich niet klem zuipen, vermaak ik me wel met mijn koffietje.
Bij ons werd vroeger elke zondag met de hele familie bij elkaar bij opa thuis altijd al in de ochtend drank gedronken door de volwassenen dus dat vind ik persoonlijk niet vreemd maar op een kinderfeestje vind ik het inderdaad wat minder
dat is wel heel vroeg zeg niet normaal meer,, ik vind dat ook niet kunnen plus hey het is een kinder verjaardag geen drank aub maar ok dat ben ik
Haha, mooi verhaal! Ik kan me ook niet voorstellen dat onze vrienden en familie om wijn of bier vraagt zo vroeg. Eigenlijk voor 4-en doen ze dat niet. Als je het wil omzeilen, kan je vragen: "Wat kan ik voor je inschenken? Koffie, thee of fris?".
hier in duitsland is het echt normaal hoor fruhshoppen noemen ze dat. dit begint altijd om 11.00 uur. op een zondag zou het mij ook niet uitmaken. ligt denk ik ook aan het tempo waarin het gaat. doen ze er een kwartiertje over of een half uur zeg maar. oftwel drinken om te zuipen of gewoon nippen voor gezelligheid...
Zoveel mensen, zoveel meningen! En wat gaat dit topic snel! Om eerlijk te zijn vind ik het zelf niet schokkend dat iemand om 11:00 op een zondagochtend een biertje zou willen drinken. Uberhaupt zie ik geen probleem in het schenken van alcohol op een kinderverjaardag. Ik ben zelf eigenlijk ook nog nooit op een kinderverjaardag geweest waar geen alcohol werd geschonken. Het is echt niet zo dat iedereen zich een stuk in z'n kraag drinkt ofzo hoor. (heb het idee dat sommigen dat misschien denken) Over wiet vergelijken met alcohol, denk ik dat alcohol meer algemeen geaccepteerd is en wiet meer een soort taboe is. Wat andere al zeiden, je hoeft echt niet super stoned te worden van 1 jointje. Net zoals je niet super dronken wordt van 1 glas alcohol. Ook dat schilt weer per persoon. Zelf vind ik wel dat als 1 van de ouders wil drinken, of een jointje wil roken, dat de ander dan nuchter blijft. Gewoon omdat ik vind dat iemand zijn hoofd erbij moet houden, in het geval van...
Tja, ikzelf zou er niet aan moeten denken om om 11 uur in de ochtend al een wijntje te drinken. Vorige week op vakantie heb ik een wijntje gedronken om 13.00 uur en dat vond ik voor mezelf net aan kunnen! Maar buiten het feit om dat ik het niet lekker vind ed, zou het me niet heel veel interesseren als men om 11 uur al een biertje drinkt. Als ik vroeg wakker ben dan heb ik ook af en toe om 11.00 al trek in een cola, terwijl dat er niet echt de tijd voor is. En kinderverjaardag of niet.......zal mij een worst wezen dat mensen alcohol drinken
Ik sluit me wel aan bij de mening dat het effect van alcohol en wiet per persoon verschilt, maar wil nog wel iets toevoegen over blowen of alcohol drinken en 'nog goed kunnen functioneren' (om maar een willekeurig persoon te quoten)... Vaak denken mensen zélf dat ze nog helder zijn, terwijl dat voor omstanders toch wel duidelijk niet zo is. Veel mensen denken ook dat ze nog wel kunnen rijden met die paar drankjes op, of een jointje, of een pilletje... of met te weinig slaap, trouwens ook. De cijfers tonen echter het tegendeel aan. Ikzelf heb ook wel met enige regelmaat een jointje gerookt. Eén keer op een zaterdagavond, een halve. De dag erna zat ik rond 12 uur in de auto en ik merkte echt dat ik eigenlijk niet meer helemaal helder was. Dit merkte ik aan mijn eigen reactiesnelheid. Ik heb toen maar wat extra afstand genomen, maar ik heb daarna echt nooit meer geblowd als ik de dag erna nog moest rijden. Dit is overigens meer dan 6 jaar geleden, dus ruim voor mijn zoontje was geboren. Als ik ooit nog een jointje ga roken (ook al 5 jaar niet meer gedaan), dan doe ik dat ook absoluut niet als ik binnen 24 uur mijn kind(eren) moet verzorgen.
Ja je neemt natuurlijk een slok bier, maar het is wel een verschil of je glas/flesje in 2 minuten leeg is of een half uur.
En wat met een aperitief voor het middageten? Zo gezellig samen in de keuken met een glaasje Maar vind een biertje 's morgens ook iets anders, zou het zelf nooit binnen krijgen denk. Maar hier worden verjaardagsfeestjes sowieso pas 's avonds gegeven of op zondagnamiddag. Wij kennen dat niet in de ochtend
Persoonlijk vind ik dat niks. Zelfde reden. Ik vind alcohol iets voor de namiddag (aperitief) of later. Ik kan ook gezellig in de keuken met een glaasje fris staan, dus daar hoeft het voor mij niet voor. En een aperitief is een eetlustopwekker. Heb ik ook niet nodig
Ik heb ooit in geval van nood met 2 glazen wijn op iemand naar de seh moeten brengen. Dat mag gewoon, maar ik reed als een ouwe krant!