Ben ik de enige die dit vreemd vind?

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Umm, wat mij betreft heeft het absoluut niets met afhankelijkheid te maken. Ik vind het lekker en een goed glas wijn kan een lekkere maaltijd voor mij echt aanvullen en lekkerder maken. Cola bij een maaltijd vind ik dan weer, tsja een beetje onvolwassen. ;) (snackmaaltijden uitgezonderd). Als ik vrienden te eten krijg en heb de hele dag in de keuken gestaan vind ik het een afknapper als ze een cola bij het eten willen. :s Dan liever water (als je geen wijn drinkt om wat voor reden dan ook).

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Persoonlijk vind ik het ook niet kunnen om om 11 uur 's morgens al achter de alcohol te zitten en al helemaal niet op een kinderverjaardag.
    Moet er ook bij vertellen dat ik dit ook niet zie gebeuren in onze vriendengroep dus niemand die er ook naar taalt.

Door de week zie ik nog wel eens een kook programma en werkelijk waar overal moet alcohol bij of in want anders is het niet gezellig.
    Kijk dat je het lekker vind is toch prima maar dat de gezelligheid afhangt van het wel of niet kunnen nuttigen van alcohol vind ik toch een beetje zielig.

Maar goed ik lust geen alcohol en ook geen koffie en thee dus ik ben bang dat ik een nogal ongezellig persoon ben :D, aan de andere kant ben ik dan wel weer dik misschien dat me dat dan iets gezelliger maakt ;)

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Maedra dat vind ik absoluut waar!

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

pluk dat staat toch nergens? dat de gezelligheid ervanaf hangt?!

5. 078mama

078mama Niet meer actief

Als mensen bij mij komen eten verwachten ze de top op het gebied van wijnen. Wij weten er beide heel veel vanaf en iedere gang gaat dan ook samen met een anderen wijn. Wij besteden hier heel veel aandacht aan en reden vroeger zelfs naar Frankrijk om bij een bepaalde boer zelf een wijnsoort te halen. Deze aandacht wordt altijd zeer gewaardeerd door de gasten en er is dan ook niemand die niet even 2 keer nadenkt voordat ze een wijntje bij ons op tafel zetten.

Het is ook echt geen must ofzo maar het verhoogt het genot van een maaltijd.

6. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik lust zelf geen alcohol... en mijn maag verdraagt het ook niet. Komt er direct weer uit. In mijn belevingswereld is het dan ook heel moeilijk te begrijpen, de term: ach doe even 'gezellig' en 'lekker' een glaasje mee. Euhh... mij doe je er echt totaal geen plezier mee. Doe mij maar een glas cola :D

Echter kom ik verder uit een familie en nu ook een schoonfamilie waar een glaasje wijn, ook op verjaardag van peuter er bijhoort. Er wordt met beleid gedronken.
    Ik vind het prima. Echter komt bezoek bij mij dan wil ik er in mijn belevingswereld totaal niet bij stil staan dat er drank ingeslagen moet worden. Maar gelukkig rijdt dan mijn pa nog even naar de slijter.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Ikzelf heb altijd drank in huis (in de vorm van wijn, bier en bacardi) ondanks dat wij nooit 'zomaar drinken"
    Alleen met visite of feestjes oid.
    Ook op een verjaardag (maar die beginnen hier altijd pas vanaf 15.00 uur ofzo) word er gewoon drank geserveerd.
    Ik zie hier totaal geen probleem in. Maar onze vistite drink wel in normal mate en giet zich niet volledig vol. Wat ik me hier afvraag, mensen die tegen drank op een kinderverjaardag zijn, bij welke leeftijd trek je dan de grens? Ik denk nl. wanneer je er zo "spastisch"over doet je je kinderen juist nieuwsgierig maakt.

8. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Overigens, als iemand om wat voor reden dan ook geen alcohol drinkt zal ik daar nooit flauw over doen of zeggen dat ze "gezellig" mee moeten doen, dat zal ik altijd respecteren. maar bij het eten schenk ik geen cola. ;)

078mama, wanneer mag ik bij je komen eten? (na onze beider bevallingen uiteraard ;)).

9. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Jeetje??:(
    Jij knapt af als je vrienden Cola bij het eten drinken? Kom op zeg, dat gaat me toch wel erg ver. Ik vind het een behoorlijke afknapper als mensen het drinken van alcohol als een must zien, zowel bij het eten als op verjaardagen! Dat je af en toe is een lekker glaasje wil drinken is prima en mij zul je daar nooit over horen. Maar als het eten zonder alcohol minder smaakt, en de sfeer minder is wanneer er geen alcohol is dan vind ik dat toch wel vrij belachelijk.

Ik zelf drink alleen wanneer ik is een avondje ga stappen. En voor de rest niet, dus ook niet bij het eten want juist daardoor vind ik mijn eten minder smaken. Op de verjaardag van mijn zoontje schenk ik geen alcohol omdat ik dat niet nodig vind, en als mensen dat niet aanstaat dan komen ze maar niet. Ik heb iig nog nooit het gevoel gehad dat het de sfeer verpestte.

10. 078mama

078mama Niet meer actief

je bent welkom hoor :D

11. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.210
    1.269
    113
    Centrum België
    Maar waar ligt dan de grens: welke leeftijd moet een kind hebben vooraleer er dan in zijn bijzijn alcohol geschonken mag worden?

En hoever gaan jullie dan? Als het principe is "geen alcohol in bijzijn van kinderen": wat dan bij huwelijksfeesten, familiefeesten, en zoals idd al aangegeven een heerlijke BBQ? Moet iedereen dan water of frisdrank drinken?

12. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Edit, was een reactie op SYRV maar inmiddels zaten er wat posts tussen. ;)

Het gaat hier dan niet om het specifiek alcohol/niet alcoholverhaal maar om hoe een goede wijn je maaltijd kan aanvullen. En zoals ik in een latere post ook zei, ik zal nooit iemand proberen over te halen om alcohol te drinken en er staat altijd water op tafel bij mij, maar cola bij een "sjieke" maaltijd, sorry dat vind ik nogal suf. :) Beetje wanneer iemand een dag lang vlees heeft staan marineren en je wil er dan appelmoes bij bijvoorbeeld. ;)

13. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Whohahaaaa ... mijn beste vriendinnetje deelt jou mening en daar hebben we al talloze discussie over gehad. Haar smaakt het eten zo lekker met een wijntje. Prima, daar kan ik me in die zin wel iets bij voorstellen... omdat juist mij het eten zo lekker smaakt met een glas cola. Ik drink bijna nooit cola. Ik haal het niet voor zomaar in huis. Maar op feestjes en in een restaurant dan trakteer ik me juist op cola. Ik heb het dus een keer 'gepresteerd' om bij een etentje van vriendinnetje om een cola te vragen. In haar belevingswereld dus ook 'not done', terwijl dat juist voor mij een traktatie is. I.i.g. niet met de intentie om haar eten naar beneden te halen.
    Bij mij krijgt ze wijn geserveerd, wat ik speciaal voor haar in huis haal, omdat ik het zelf dus niet lust.

14. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Maar wat zeg je dan als iemand vraagt: mag ik een glaasje Cola bij mijn eten? Gewoon nee, dat mag niet want dat vind ik suf? Wel apart dat iemand niet gewoon mag drinken bij het eten wat hij/zij wil drinken. Zou op mij een beetje raar over komen als dat zo gezegd zou worden.

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    als ik vrienden te eten krijg mogen ze drinken wat ze willen hoor... voor mijn part een frist met een rietje :p wijnliefhebbers zijn we totaal niet.... mijn man drinkt weleens een biertje als het heel warm is... en savonds een berenburg borreltje.... ik ook soms.... verder houd ik ook niet van die zoete drankjes...

16. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Nou, het makkelijke is dat ik het meestal ook niet in huis heb. :)

Als er een fles in de koelkast staat en iemand vraagt specifiek om een glas cola bij het eten dan zal ik het heus wel inschenken hoor, maar echt leuk vind ik het niet.

Katja, grappig wat je beschrijft zo zie ik het inderdaad precies. Het is natuurlijk ook net wat je gewend bent/ hoe je opgevoed bent, ik heb van jongs af aan geleerd dat frisdrank niet bedoeld is voor bij de maaltijd. Frisdrank op zich heb ik uiteraard geen problemen mee.

17. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Is ook een liedje over:
    It's 5 o'clock somewhere :p

18. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    @Maedre, ik ben juist opgevoed met geen frisdrank... mijn ouders zijn ontzettend wijnliefhebbers.
    Frisdrank kwam i.i.g. ons huis niet binnen. Als ik dorst had kreeg ik water of koude thee (echt waar).

De schade heb ik dus ingehaald vanaf mijn studententijd. En ging ik niet los op de alcohol maar op de cola :D. Nu binnen de perken weer maar voor mij is het een echte traktatie. Heerlijk.

Nu maar weer terug naar de alchol ;), daar ging het topic over.

19. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Kijk dat is een ander verhaal, als je geen Cola in huis hebt houd het op. Maar als je wel Cola in huis hebt en vervolgens zegt dat ze dat niet mogen drinken bij het eten vind ik vrij apart.
    En zoals iemand hier al zei, het drinken van een glaasje Cola bij het eten zal voor diegene hetzelfde zijn als voor jou een glaasje wijn bij het eten. Het lijkt me sterk dat iemand denkt: goh ik neem nu lekker Cola bij het eten want dan haal ik de smaak van het eten lekker naar beneden. Lijkt me dat niemand zichzelf daar een plezier mee doet (tenzij het eten natuurlijk niet te vreten is, maar daar ga ik niet van uit;))

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Of vijf over half 10... VIJFtien minuten voor 11 uur :D

Deel Deze Pagina