Ben ik de enige die dit vreemd vind?

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hier komt wel drank hoor met een kinderverjaardag. Maar niet zo vroeg. Wij vieren het altijd van 13 tot 18 uur en om een uur of 16 dan delen we wel een biertje en een wijntje uit aan degene die dat wil. Maar goed, we hebben ook geen grote drankorgels in de familie dus er gaan geen liters doorheen.

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    #142 sniffy, 11 apr 2011
    Laatst bewerkt: 11 apr 2011
    Geen cola of wijn bij het eten maar een beker melk :cool:

3. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    erg vroeg zeg!!!!
    hier pas bier na het avond eten of idd later op de middag....

4. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    ja 11 uur is inderdaad vroeg, hier hielden we het feestje vanaf 1300 en toen werd en hier en daar een biertje open getrokken.

5. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Ik vind het persoonlijk ook niet 'raar' als mensen cola, melk of limonade bij hun eten drinken. Het is meer wat je gewend bent, denk ik :). En idd liever cola drinken dan mensen die alleen maar alcoholische dranken drinken...

6. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Nee je bent niet de enige, ik neem het nog een stapje verder. En vind persoonlijk dat er helemaal geen alchohol gedronken hoort te worden om kinderen heen.

7. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    549
    272
    63
    Je kind mag vast ook niet met messen spelen. Kook je dan ook niet als er kinderen thuis zijn. En als je in de stad loopt langs een terras? moet je kind dan de andere kant opkijken. Ik vind het allemaal zo overdreven. Ik heb mijn vader ook heus wel eens een biertje zien drinken. En ik ben echt geen alcoholist, of op mijn 12e begonnen met drinken.

8. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Naja ik kook wel thuis, maar heb liever niet dat ze dan de keuken inkomen. Vind dat zo gevaarlijk.

In mijn stad hoeven we eigenlijk niet lang terrasjes te lopen.
    Maar mocht dit toch gebeuren hoeven ze niet naar de andere kant te kijken nee. Maar ze er vrijwillig mee confronteren, zoals op een verjaardag iets schenken, nee liever niet. Maar dat is omdat tegenwoordig de grenzen steeds minder duidelijk worden, helaas.

Wat voor de een overdrveen is, hoeft het voor de ander niet te zijn.

9. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    549
    272
    63
    Ik neem aan dat je die grenzen toch zelf duidelijk maakt. Hoe kun je uitleggen dan dat messen en drank niet voor kinderen bedoeld zijn als ze niet weten wat het is? En ik heb een open keuken dus die van mij kunnen wel zien dat ik aan het koken ben

10. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Mijn kinderen weten wel goed wat het is allemaal, nu nog niet echt natuurlijk ze zijn nog jong. Vanuit ons geloof is alchohol nuttigen niet toegestaan dus dat is sowieso al puntje nummer 1.Maar ik ben niet opgevoed met het geloof dat ik nu heb, en mijn ouders hebben het ook altijd weggehouden bij ons.Ze komen dus soms wel de keuken in, wat ik niet prettig vind. Een keuken is niet voor kinderen. Wij hebben geen openkeuken. Ze mogen wel van me op de grond zitten bij de deur, dan kan er ook niets gebeuren naar mijn idee.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik vind dat er behoorlijk hysterisch gedaan wordt over het begrip alcohol.

Een kind moet gewoon leren en accepteren dat er bepaalde dingen van papa en mama zijn. Daar hoort alcohol ook bij. Als jij als ouder daar normaal mee omgaat, zal het kind het ook als normaal zien. Er is niks mis met verantwoord alcoholgebruik.

Wij drinken in het weekend graag een goed glas wijn en pas nadat onze zoon al naar bed is, na het voeden dus. Mijn man drinkt in het weekend graag een pilsje. Daar doen wij niet moeilijk over en daar doet onze zoon niet moeilijk over.

Er wordt hier door sommigen gedaan of je na het drinken van 1 of 2 glazen meteen strontlazarus bent of een probleem hebt. Voor kinderen die hun ouders nooit hebben zien drinken, wordt later de uitdaging alleen maar groter.

12. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik vind ik het ook raar dat ze zo vroeg gaan beginnen met alcohol. Bij de kinderfeestjes hier in de familie wordt er ook gedronken, maar dan 1 of 2 glazen en ook niet om je te bezatten bij wijze van spreken. Dan moeten ze maar naar een kroeg ofzo.;)

En ik doe het ook altijd met eten erbij en dan drinken de meeste mensen water bij het eten.

13. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik heb een vriendin die zo beschermend op werd gevoed door haar ouders. Alles wat "slecht" was daar werd ze tegen beschermd, niet aan bloot gesteld en dat werd verboden. Drank, uitgaan, seks? Oh daar wilden ze echt geen woord over horen hoor!

In onze pubertijd groeiden we enorm uit elkaar. Waarom? Omdat zij alles wilde ontdekken waar haar ouders zo spastisch over deden. Ze loog over waar ze was geweest, bij wie ze sliep en of ze dronk en rookte. Ze rookte als een ketter, dronk verschrikkelijk veel, loog alles bij elkaar en gebruikte drugs. Haar school heeft ze niet afgemaakt (VWO) en ze is maar gaan werken. En thuis loog ze over alles, haar ouders hadden echt geen flauw idee waar ze in werkelijkheid mee bezig was en wat er zich allemaal afspeelde in haar leven.

Ik had dit zelf totaal niet. Mijn ouders verstopten niets voor mij toen ik klein was en legden gewoon uit waarom ik iets niet mocht. Roken hebben ze mij nooit verboden toen ik wat ouder werd, ze hebben wel uitgelegd dat het slecht is en welke gevolgen het kan hebben. Ik kon altijd overal met mijn moeder over praten ('s ochtends na het uitgaan met een kater aan de ontbijttafel konden we samen lachen over grappige dingen, geweldig gewoon) en ze waren best wel vrij qua opvoeding.

Voor mij was het allemaal redelijk normaal en niets "nieuws, ik was er dus ook totaal niet nieuwsgierig naar. Mijn vriendin wel want zij vond het allemaal machtig interessant.

Natuurlijk is dit niet altijd zo, en weet je nooit hoe het gaat. Er zullen zat kinderen zijn die beschermd zijn opgevoed en zich keurig gedragen hebben. Maar voor mij was dit wel een eye-opener over hoe ik zelf wil opvoeden. Duidelijke grenzen maar niet zo verschrikkelijk beschermend.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ben je dan moslima? Gewoon interesse hoor.

Mijn zoontje is er altijd bij als ik kook. Vindt ie geweldig. Tuurlijk kan hij niet bij hete pannen en scherpe messen, maar daar ben je toch zelf bij?

15. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Over het koken dan maar. Mijn zoontje is 4 en hij kookt mee! :$

En geweldig dat hij het vindt.....lekker roeren in de pan en proeven.:D

16. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Ja klopt, is niet erg hoor haha!

De mijne vinden het dus ook geweldig, maar ze lopen zo om me heen te dralen en te doen. Dat ik denk ga maar zitten!

En ik leg het ze ook uit dat messen en hete pannen bijv gevaarlijk zijn. En dat weten ze dus ook, maar ze jutten mekaar ook op. Zo van kijk heet, ga jij het aanraken? Nee nee mag niet he van mama, heet aauuww heet.

Dus als ze willen kijken, graag bij de keuken deur op de grond!

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zogelukkig, wat vind jij dan bijv van blowen in de achtertuin door vader of moeder?

18. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Voor een kinderfeestje vind ik dit wel heel erg vreemd, al drinkt een van onze vrienden ook al om half 11 een biertje (al krijgt ie van mij niks als ie hier is op dat tijdstip!) Doet ie maar ergens anders!

19. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Dat komt me zo bekend voor
    Het roken, en drinkenof drugs werd mij ook niet verboden, maar er werd wel gezegd dat het slecht is
    Nou ik heb nooit gerookt of drugs gebruikt, wel eens een breezertje gedronken

Maar een klasgenootje van mij werd alles verboden, en die ging het juist uitproberen, waardoor ze wel veel gerookt en gedronken heeft!

Wil hier ook niet te beschermend opvoeden ;) Maar wel duidelijke grenzen aangeven

20. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik heb echt werkelijk waar geen idee waar je al deze conclussies vandaan haalt. Het niet respecteren van het drinkgedrag? Etiquette wegwuiven maar wel weer gebruiken om je punt te maken over het drinken in de ochtend enz enz. Heel apart!

Ik respecteer iedereen maar gaf enkel aan dat wij hebben geleerd dat water en wijn een maal kunnen verrijken. En dat het in het eerdere voorbeeld over een diner wel begrijpelijk is voor mij dat je het opvallend vind als iemand cola vraagt bij het eten. In principe is dit namelijk een belediging voor de gastvrouw en haar kookkunsten. Maar wat jij op maandag naast je bord pasta zet moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Dat is een kwestie van smaak! En ik hou heel veel van cola (oke niet bij het eten) maar ik snap het dus zeker wel.

En nogmaals, alcohol voor de lunch vind ik heel erg vreemd maar ook dit is een eigen keuze en ik zie het niet als een misser in de opvoeding.

Deel Deze Pagina