De eerste drie, achtste finale, kwart finale, nu halve finale en dan nog finale OF voor de derde plaats.
nou hier worden ook andere wedstijden bekeken hoor bij onze buren. E n gaat na die tij ook de muziek aan
Hier in de wijk was het eergisteren ook groot feest, begrijpelijk toch? we zijn door!!!! Het is niet dagelijks dus ik ga me daar absoluut niet druk om maken!
Ja ik word ook alleen moe van het late naar bed gaan.. Ik kijk (bijna ) alle wedstrijden.. Vaak verleningen .. Nu is het dan vakantie maat me Kids zijn gewoon op tijd wakker maar vorige week was er nog gewoon school... Verder vind ik het gewoon geweldig en kijk ik er ook altijd 2 jaar naar uit.. Vooral als Nederland nog mee doet.. Leuk wij hebben dan geen harde muziek aan.. Wil altijd de voorbeschouwing zien wel staat de tv een standje harder
Hoe eerder ze verliezen hoe beter (duurt alleen een beetje lang dit keer ) zijn we weer van dat (nachtelijke) gegil en getoeter en van die oranje zooi af. Zelfs vuurwerk steken ze hier midden in de nacht af, knettergek!! Voor NL willen weinig mensen zich oranje kleden en het Wilhelmus zingen, en voor het WK ineens wel?! Heel apart...
Lekker pessimistisch. Je kunt het ook zo zien: Wat gaaf om te zien dat een spelletje Nederland zo dicht bij elkaar brengt!
Op dit moment misschien, en als ze verliezen?? Zijn de mensen buiten zichzelf van gekte en branden ze de voetballers helemaal af. (Niet iedereen maar die zijn er). Ik heb geen spelletje nodig om me een Nederlander te voelen maar anderen blijkbaar wel. ik vraag op 29 april bij de stoffenwinkel om een oranje of roodwitblauw lint voor mn dochters haar, ze kijken me verbaasd aan, oh ja morgen koninginnedag!! je bent de eerste (en laatste) die r naar vraagt! Maar nu al dagen van te voren staat de etalage vol met oranje leeuwen ed.
Tja als ik een winkel had.. Had ik precies hetzelfde gedaan Gaat om geld, niet om vaderlandsliefde. En de oude Grieken wisten het al... Geef het volk spelen en ze zijn daar veel blijer mee dan met al het andere.
Nou, dat lint verkopen ze juist, die leeuwen niet dat is alleen deco Ze verkopen verder geen oranje artikelen.
Nogmaals ... pessimist Het hoort er allemaal bij. Dat we ze afbranden als ze niet winnen. Je moet ook gewoon winnen! Tweede worden is ook niet goed genoeg, haha. En wat betreft Koningsdag; dat kun je ook niet vergelijken met WK voetbal
Tuurlijk branden we ze af! van persie die eerst de flying dutchman is en nu de kluns die niks anders doet dan buitenspel lopen! Tot hij weer scoort woensdag hahaha Ag ik vind het gezellig.. Die paar wkn op een jaar! Alles en iedereen 1, de sfeer etc.. Hoop dat ze de finale halen! Mag ik in mn royke donders pak komen werken haha
Is toch leuk dit feestje...wat maken die paar weken eens in de 2 jaar nou uit? En dat je dan 1 avond in de week even niet 'op tijd' kan slapen en/of uitslapen... Who cares Ik geef ook wel toe dat ik ook wel weer 'blij' ben als de gekte weer voorbij is (maar dan wel als Wk kampioen te zijn geeindigd of course) Maar stoor me er verder niet aan, gezellig toch met zn allen!! Het enige waar ik me aan stoor is de hype/kop van Roy Donders een het wedstrijd commentaar door Frank Snoeks haha
Zo apart is dat toch niet? Voor het WK kleed ik maar ook me kinderen zich oranje .. Kijken we er dagen naar uit.. Koningendag ( nu Koningsdag) heb ik gewoon niet zoveel .. Ik zal ook niet in de stad slenteren.. Worden wij wereldkampioen dan sta ik er zowat als eerste om onze jongens te zijn en de juigen. Het koningspaar ga ik niet eens heen.. Verschil Koningsdag is 1 dag per jaar alleen in Nederland.. WK is over de hele wereld waar de hele wereld naar kijkt.. En hun zetten Nederland echt op de kaart.. Koningspaar niet.. En toch zijn er een hoop mensen die ook van hun houden en voor de dranghekken staan.. Niks mis mee toch ? De 1 houd van het Nederlands koningspaar Oranjes en de ander van het Nederlands elftal oranje en toch komt dat op het zelfde neer.. Wat al die mensen houden van Nederland.. Of dat nou met het koningspaar is of het elftal.. Hun vertegenwoordigen ons land.. 1ste ronde eruit staan we zwaar voor l.... En is het gewoon een schande .. Nog nooit wereld kampioen geworden is een schande want we staan wel hoog op de wereld rang lijst .. En zelfs mensen die niet van voetbal houden .. De eredivisie mensen die Ajax/Feyenoord/PSV niet kennen zitten vaak wel klaar voor het ek of WK om hun land te vertegenwoordigen... En ja met dit WK mogen wij trots zijn dat Nederland het zo ver geschopt hebben.. Want wat kregen die jongens en coach een gezeik over zich heen zeg.. Nederlanders zijn nooit tevreden .. Maar ondanks onze gezeik zijn ze wel ver gekomen en dat is voor veel dingen goed.. Economie strijdt.. De horeca maar veel winst .. Reis organisaties maken winst kleding winkels sport winkel maken winst .. Supermarkten maken dubbel winst.. Dus ja het is wel ergens goed voor.. En ja de sfeer is geweldig .. Dat beetje vuurwerk het gebeurt overal over de wereld als hun land gewonnen heeft .. Dus dat nemen we maar voor lief .. En misschien eindelijk worden we wereld kampioen dat hebben onze jongens wel verdiend met die zeikende Nederlanders om zich heen.. Want 1 ding is zeker dat Nederlanders kunnen zeiken is echt zeker ... Het is ook nooooit goed ... Ik heb altijd het vertrouwen gehad dat dit ons jaar word.. Het jaar van de nederlanderssss en voetbal is nummer 1 sport van de Nederlanders
Die 4 weken waarvan niet elke dag Nederland moet spelen. Kom op waar maak je je druk om!! Het is nu eenmaal een klein feestje elke keer en dat mag uitbundig gevierd worden. Trots op onze jongens Ik hou ervan en vind het super gezellig. De saamhorigheid die je dan ineens ziet, mensen al op de wedstrijddag in het oranje gekleed en iedereen die lekkere hapjes en drankjes in huis haalt.
Oh, ik heb zeker die memo gemist waarin stond dat je, als je grote zorgen hebt, opeens magisch geen kleine ergernissen meer kunt hebben (Sorry hoor, maar ik ben chronisch ziek, en dit schoot me daarom even in het verkeerde keelgat)