Ben ik de enige die het stom vind?

Discussie in 'De lounge' gestart door Brezjika, 13 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Hier mag linde elke avond haar schoen zetten, we doen dit ook bewust om te kijken na een paar avonden of ze door heeft dat sochtends haar schoentje bij de verwarming staat ipv in de gang ** je hoort het wel, wij vinden het zelf zo'n leuk feest, voor linde hoeft het nog niet hahah! (14 maand)
    Dus ja die mag elke avond haar schoen zetten en mag dan met alle plezier een banaan uitpakken die sinterklaas heeft ingepakt (ze is dol op bananen)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Meiden, ik zeg toch nergens dat GEEN ENKELE Christen sinterklaas viert, of dat GEEN ENKELE gereformeerde basisschool sinterklaas viert, dat er bij ons in de buurt NERGENS iets met sinterklaas te maken is? Ik zeg dat WIJ geen sinterklaas vieren, bij ONS in de kerk word geen sinterklaas gevierd, op de basisscholen van mn neefjes en nichtjes word geen sinterklaas gevierd. Natuurlijk is hier in de stad gewoon sinterklaas intocht maar wij doen daar niet aan mee. We zijn geen jehova getuigen, we zijn lid van de Gereformeerde Gemeente en bij ons in de kerk doen we nou eenmaal niet aan sinterklaas. En daar ben ik erg blij mee, want voordat ik lid was van de ger gem was ik niet kerkelijk, maar had ik alsnog een hekel aan sinterklaas.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou proficiat. maar als sinterklaas je dan niet boeit he? waarom begin je dan met reageren in een topic waar je sowieso al weet dat je veel reacties op je eerste post krijgt?

4. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven

Misschien verander je nog wel van gedachten,je bent nog zwanger.Je weet nog niet hoe het is om je eigen kind met een "leugen" zo blij te maken.Het is gewoon een supertijd voor ouders en kinderen.Misschien als er hier in de kerk wat aan sinterklaas werd gedaan,dat wij daar misschien wel naar toe zouden gaan.
    Maar...helaas doen wij wel aan een leugen over sinterklaas,maar niet over een god,jezus,allah of wie dan ook!

5. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Plurkie dat wilde ik ook net vragen!!!er word een vraag gesteld over schoen zetten en zij komt erbij met wij vieren die onzin lekker niet!!!totaal ongepast.pffffffffff ga meer weer op mijn handen zitten want das geloof ik beter ;)

6. fafje

fafje Niet meer actief

ik vind het sowieso al irritant dat ik straks moet meedoen aan het feit om tegen mn kind te liegen over de Sint...ik moet dus ook mee doen ...omdat andere kindjes dan anders huilend thuiskomen als mijn kind zou zeggend at sint niet bestaat

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier word de schoen niet gezet.

wij gaan fynn ook vertellen dat de beste meneer wel heeft bestaan meet allang niet meer leeft en dat en ieder jaar een feestje ter ere van hem is en dat alle kindjes dat kadotjes krijgen.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Misschien zou het dan makkelijker zijn als je in deze 2e zin sommige christenen zegt. Dat bespaard een hoop reacties ;). Want ja, als ik dit lees komt het over alsof je zegt dat christenen in het algemeen geen sinterklaas vieren.

9. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Mijn oudste twee kinderen mochten 1 keer hun schoen zetten en kregen daar paar kleine cadeaus in. Maar hun mochten ook schoen zetten bij hun vader en/of Sinterklaas kwam daarlangs op sinterklaasavond. Dus had geen klachten dat ze minder kregen dan anderen etc.

Maar bij de jongste drie is dit niet aan de orde. Dit jaar houd ik het nog op 1 keer. Maar volgend jaar beseffen ze het nog meer dus moet ik 8) er maar aan toegeven. Blijf het wel stom vinden.

Het wordt uiteraard niet elke dag tot sinterklaas :D

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja das vergallen van zon gezellig topic.....:D ik zet net een cd op met sinterklaasliedjes en dat dat snoetjes wat begint te stralen, begint te dansen en te dollen en nu heerlijk aan tafel zit te spelen en gezellige muziek op de achtergrond. heerlijk. laat ze nog maar mooi ene paar jaar in sintje geloven. ze moeten al zo vroeg groot worden en zware lasten dragen;):)

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Dat jij niet in een God gelooft of er niks mee hebt, maakt het nog geen leugen he.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Of je legt je kind uit dat jullie geen Sinterklaas vieren, maar andere kinderen wel. Dat jullie cadeautjes krijgen met Kerst / suikerfeest / verjaardag of wat dan ook. En dat het niet de bedoeling is dat hij of zij tegen andere kinderen zegt dat Sinterklaas niet bestaat.

En als je dat nu handig aanpakt, hoef jij je niet te irriteren. En hoef je ook niet offtopic te gaan bij een forum over schoentje zetten. Iedereen gelukkig. :)

13. tricia82

tricia82 Niet meer actief

het blijft erg jammer dat sinterklaas al meer word overheerst door kerst maar ja het blijft een erg gezellige tijd en kan niet wachten totdat de kleine er is en we het kunnen vieren.

eigenlijk is het wel gek want sinterklaas is echt. (nicolaas uit myra)
    dit is alleen een hulp sinterklaas die er nu is omdat de echte al is overleden.
    en ik zal dan ook echt wel het verhaal achter sinterklaas vertellen.
    want die is eigenlijk best wel interessant net zo goed als sintemaarten gedaan word want daar zit ook een heel verhaal achter wat bijna niemand meer weet omdat dat nooit is verteld.

14. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Ohja onze meiden mogen vanavond de schoen zetten,maar ze hebben geen zin om een tekening te maken hahah.
    Ze mogen het ieder weekend 1x doen van ons.Alleen volgende week 2x omdat ze dan bij mijn moeder logeren ivm operatie.
    Vroeger mocht ik het ook alleen in het weekend trouwens,en dat vond ik ZO spannend,dat wij het voor de meiden ook zo doen.

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Helemaal gelijk in. Maar vertel je dat als je kindje een jaar of 4 is en gek op sinterklaas, pieten en pepernoten en het verhaal over vroeger toch nog niet snapt? Of vertel je dat een paar jaar later, zodat ze het allemaal wat beter kunnen plaatsen?

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Klopt helemaal. Wij zijn thuis wel opgevoed met een God, mijn ouders zijn niet echt gelovig (mijn moeder van huis uit wel maar niet extreem). Wij hebben op een gegeven moment zelf de keuze gemaakt om het niet te geloven. Ik was heeeel jong toen ik de 'verhaaltjes' niet meer vertrouwde. Mijn zussen wat ouder. Maar dat neemt niet weg dat ik niet kan zeggen of het wel of niet de waarheid is.

Ik heb besloten om juist niet in een geloof te geloven. Er zijn zoveel verschillende dingen die allemaal beweren de juiste te zijn. Dat past niet bij mij.. Dan geloof ik liever in mezelf en in het leven zoals dat in werkelijk zich afspeelt. Maar ik heb respect voor alle geloven en alle gelovigen.

Geen enkel geloof is een leugen. Het is meer een levenswijze in mijn ogen. En je voelt je er goed bij of niet.

Met sinterklaas vind ik het iets heeeel anders. Het is leuk voor de kleintjes en heeft geen gevolgen voor het verdere leven van je kind. Bij een geloof zijn bepaalde regels dat wel natuurlijk. En ja, daar voel je je goed bij of niet.

Wat ik mij wel afvraag... Diegene die niet willen 'liegen' over sinterklaas.. Hoe gaan jullie dat doen met real life problemen? Ga je je kind er op welke leeftijd dan ook al mee lastig vallen, of verdraai je de verhaaltjes een beetje om het makkelijker te maken voor je kindje. Het gaat namelijk om zieltjes die nog niet met alles om kunnen gaan. En verdraaien, tja... dat doe je met sinterklaas ook. Die man heeft ooit bestaan (naar mijn weten) en dat hij geen 3.000.000 jaar wordt is een bijkomstigheid die je even achterwegen laat in mijn ogen.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wij vieren ook geen Sinterklaas, wij zijn moslims. Mijn dochter gaat binnenkort naar een Isl peuterzaal en basisschool en daar krijgt ze het dus ook niet mee.

Maar ik wil absoluut niet dat ze het gaat verpesten voor andere kindjes hoor, ik verzin er nog wel iets op..

18. Anonymuisje

Anonymuisje Niet meer actief

Nou stom vind ik het niet direct hoor. Vind het wat overdreven. Iedereen moet het voor zichzelf weten vind ik , maar uk hier word al genoeg verwend. Dus ik hou het op 1 of 2 keer maximaal schoen zetten.

19. tricia82

tricia82 Niet meer actief

vanaf het eerste moment heeft mijn vader al ons verteld dat de sinterklaas een hulp sinterklaas was en vanaf dat we het een beetje konden begrijpen (4 a 5 jaar) wat het verhaal erachter is.
    maar er is ook gelijk gezegt dat wij het niet tegen andere kinderen mochten zeggen dat het een hulp sinterklaas was als die kinderen zeiden dat het de echte was.
    het hoeft niet een feest met "leugens" te zijn.
    eerlijkheid duurd het langst en daarom moet je ook het verhaal erachter vertellen.

maar op mijn 8ste waren we al gestopt met vieren omdat het op een gegeven moment alleen nog maar om de kadootjes ging en niet meer om het feest zelf terwijl er ook genoeg kinderen zijn die 8 zijn en er nog steeds niet helemaal vanaf durven te stappen van het geloven in sinterklaas.
    en daarom vind ik het belangrijk dat er wel een verhaal bij verteld word.
    dus net als met sintemaarten en met kerst en pasen en pinksteren.
    waarom hebben we vrij, waarom krijgen we kadootjes er is altijd een verhaal achter en daar kan je al vroeg mee beginnen.

20. fafje

fafje Niet meer actief

ja zo bedoel ik t ook eigenlijk niet hoor...ik verzin er ook iets op...maar soms irriteert t me...ik vind het gewoon ene onzin feest ...
    Maar ik ga heus niet zorgen dat mijn kind het gaat verpesten voor anderen...het blijft iets lastigs vind ik...maar SORRY HOOR..ga maar helemaal ON TOPIC

Deel Deze Pagina