Ben ik de enige die het stom vind?

Discussie in 'De lounge' gestart door Brezjika, 13 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

kijk dat vind ik nou tof!:) kijk logisch dat een moslim niks om sint geeft. ik vier ook geen suikerfeest of weet ik wat jullie allemaal voor leuks hebben. maar dat je dan wel aan oplossing denkt vind ik gewoon tof!:D

2. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Wij mochten 2x per week de schoen zetten, ga ik nu met de kids ook doen. 2x per week vind ike cht genoeg. Pakjesavond krijgen ze al genoeg cadeautjes.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Erg logisch dat een Moslim vrouw wel begrepen word als zij geen sinterklaas viert met hun kindjes, maar een Nederlandse vrouw door iedereen gek aangekeken word... Maargoed, ons kindje zal straks heus niet iedereen gaan vertellen "Sinterklaas bestaat niet" omdat ik niet verwacht dat ons kindje veel met kindjes in aanraking zal komen die in sinterklaas geloven... Familie, buren en vrienden zullen hun kinderen ook niet met sinterklaas opvoeden dus zal ons kleintje weinig te maken hebben met kindjes die wel sinterklaas vieren.

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Heb je het verschil gezien tussen jouw reactie en die van Umm?

5. Maia

Maia Niet meer actief

ik mocht elke dag mijn schoen zetten, ik kreeg er niet elke dag een cadeautje in. Soms had Piet alleen wat pepernoten gestrooid.

en dat zal Fleur ook mogen, het heeft gewoon z'n charmes de sinterklaastijd en het is maar 3 weken ofzo in het jaar. Ik vind het wel leuk en gezellig en dat gaan we als Fleur wat ouder is en het snapt ook zeker doen.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

idd. beetje de manier waarop je het in je eerste post bracht.;)

7. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Wel of niet vieren is ieder zijn eigen keuze. Ik vind het sinterklaas gebeuren ontzettend leuk. Ik vind het ook geweldig dat (bijna) heel Nederland meedoet om het een leuk feest voor kinderen te maken.

Wij mochten vroeger alleen in het weekend onze schoen zetten (vr, za, zo) en dan zat er meestal 2x iets van snoep of een klein speelgoedje in.
    En vanaf 1 dec. mochten we elke dag onze schoen zetten. Maar dan zat er ook maar 1 a 2x iets in. Ik denk dat we dat bij Oliver straks ook zo gaan doen.
    Ik geloofde vroeger ook in de Kerstman (heb Engelse ouders). Op kerstochtend hing er altijd een grote sok met cadeautjes aan mijn bed.:D

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik had, voordat ik mijn dochter kreeg, helemaal niets met sinterklaas. Vond er werkelijk niets aan. Ik riep ook telkens dat mijn kinderen daar nooit aan mee zouden doen, zou niet tegen ze liegen, was onzin en blablabla..

Totdat mijn dochtertje werd geboren:D want sinds zij er is doe ik er wel gewoon aan. Ze is nu op een leeftijd dat ze het echt heel bewust meemaakt en vind het dus wel erg leuk om te zien hoe blij en enthousiast ze er van wordt en hoe spannend ze het allemaal vind.

Heb laatst zelfs met mijn nichtje (6) en mijn dochter brieven geschreven naar sinterklaas. En hun reactie (vooral van mn nichtje, dit begreep dat iets beter) toen ze er een 'van Sinterklaas';) terugkregen..geweldig! Had iemand me een paar jaar geleden verteld dat ik er zelfs brieven naar toe zou schrijven dan had ik diegene eerst vierkant uitgelachen en daarna voor gek verklaard.

Verder mag het voor sommigen een 'leugen' zijn, maar persoonlijk vind ik het dan eerder een leugentje om bestwil. De kinderen worden er heel blij van, leren er een hoop van en houden er hartstikke fijne herinneringen aan over.

Kan me iig niet voorstellen dat wanneer mijn dochter ooit erachter zal komen dat Sinterklaas niet bestaat dat ze dan zal zeggen: nou mama, bedankt dat je me voorgelogen hebt. Had al die gezelligheid en cadeautjes maar voor jezelf gehouden.

Ben eerder bang dat ik haar iets, wat andere kindjes in haar omgeving dan wel meekrijgen, zou ontnemen en ze zich daardoor een buitenbeentje zou voelen.

En dan nu ook nog ff ontopic:D Hier mag ze elke dag haar schoentje zetten, maar krijgt niet elke dag een cadeau.

9. glimworm

glimworm Niet meer actief

Amen!

wij mochten vroeger ook alleen op 4 en 5 dec. onze schoen zetten, volgens mij was er toen ook nog geen intocht op tv

en we kregen er alleen een snoepje in

wij zullen onze kinderen ook zo opvoeden dat ze alleen met de dag van de intocht en 4 en 5 dec. hun schoen mogen zetten, das meer dan genoeg!
    ik heb geen trek in kinderen met een sinterklaasburnout die niet meer te genieten zijn.

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    De eerste landelijke tv intocht was in 1964

11. Chloe

Chloe Fanatiek lid

Jeetje zo krijg ik echt het gevoel alsof jullie in een soort gemeenschap wonen, waarbuiten de kids geen contact hebben met ongelovigen..
    Een beetje zoals de amish ofzo..

Maar zoals al eerder gezegd is door Plurkie en Caithlin, jou reactie is totaal anders dan die van Ummm..
    Zij viert ook geen sinterklaas vanwege haar geloof, maar denkt wel aan een oplossing.. Waar ik uit opmaak dat zij dus wel respect heeft voor degene die het wel vieren..
    Dat respect is in jou posts nog niet echt overgekomen zeg maar

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

over wat voorn problemen heb je het dan?

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

:)inderdaad

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nou ik hou het maar ontopic,

Hoevaak Quinn zijn schoen mag zetten, weet ik eigleijk nog niet.
    Heb namelijk altijd wel een kleine kadotjes in huis.
    Die kosten dan ongeveer 1 a 2 euro, meer dan genoeg. Kind heeft geen besef van de kosten, gaat erom wat ze er mee kunnen doen.

Heb veel gelezen dat je mee MOET doen, wat een onzin, je bepaald zelf wat en hoeveel je uitgeeft vind ik hoor.
    Denk als je 10 kleine kadotjes geeft dat het kind het dan spannender en leuker vind dan 1 groot kado. Het gaat ook om het sfeertje erom heen, liedjes zingen, kleuren, plakken pepernoten bakken ect.

15. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Hier idem. Zo wil ik het met mijn zoontje ook gaan doen.
    Vind dat wel leuk eigenlijk, de spanning of er überhaupt iets in zit en dat er niet maar klakkeloos vanuit gegaan wordt, dat de schoen toch wel gevuld wordt als je hem zet.

16. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Nou hier een christen die wel meedoet hoor ;)

17. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Wij mochten vroeger ook meerdere keren onze schoen zetten en mijn kinderen dus ook, de ene keer gaat er een zakje pepernoten in en de andere keer een cadeautje, het gaat mij meer om het hele gebeuren er omheen, liedjes zingen, de spanning dat is toch helemaal geweldig die kinderen gaan er helemaal in op!

Het is maar 1 keer in het jaar;)

18. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Hier denk ik zo'n twee keer in de week en bij oma hoogstwaarschijnlijk ook nog 1 x in de week. De rest van de tijd heeft Sinterklaas het te druk met de andere kindjes :) Ik vind dat, persoonlijk hoor, minder sneu dan dat je kindje zijn schoentje zet, maar dat er dan niets in zit de volgende dag.

Hierook de verdeling cadeautjes (boekjes, sieradensetje, puzzle) en snoep.

Ik voel mij niet verplicht om cadeautjes te geven overigens, omdat andere mensen dit ook doen. Dit doe ik, omdat ik het gewoon hartstikke leuk vind. Maar goed Eliza is nu nog geen drie jaar dus die druk van andere kindjes is er nog niet echt, maar mocht dat komen kan ik mij niet voorstellen dat ik daar aan toe zou geven.

Nu heb je dit namelijk ook al doordat mensen dure cadeautjes trakteren bij verjaardagen op de kdv of bij afscheid. Ik voel mij niet verplicht dit vervolgens dan ook te doen, maar goed de 1 is daar misschien gevoeliger voor dan de ander.

19. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik mocht als kind vaker mijn schoen zetten. Kreeg dan wat snoepjes of een klein cadeautje.

Ik weet ook niet beter dan dat het eigenlijk overal wel gebeurt dat ze vaker hun schoen zetten.

Een paar pepernoten er in of een klein cadeautje van een euro ga je echt niet bankroet van!

20. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    wij mochten onze schoen alleen zetten op avonden waarbij het de volgende dag geen school was (dus vrijdagavond en zaterdagavond)
    En we kregen geen cadeau's in de schoen, chocolademunten, zo'n schoenlettertje, van die kikkers en muizen, dat soort dingen ;)

Het was wel raar als je dan op school kwam, en op een wel-schoolochtent had iemand een complete barbie in haar schoen gehad..
    ik vond het maar oneerlijk ;)

Deel Deze Pagina