Ik moch elke dag mijn schoen zetten. Mijn kids mogen vanaf de 20ste hun schoentje elke avond zetten tot aan 4 december. We doen er niet veel bijzonders is..meeste pepernoten enz...af en toe een briefje van Sinterklaas.En heb 5 kado's van hooguit 2 euro.
Maar vind je het niet fijn voor je kids om ze van beide culturen mee te geven? Want jij bent zelf toch nl? Zo doen wij het ook...beste van beide culturen! Harstikke geweldig toch. Vandaag is Sinterklaas aangekomen in NL...en dinsdag is het slachtfeest er gaat niks boven een multiculti gezin.
onze kinderen zijn nu wat ouder, 5 en 7, ze riepen vanmiddag heel hard dat ze elke dag wel hun schoen gingen zetten. ik heb gezegd, dat is prima, maar ik denk niet dat er dan ook elke dag iets in zit, want daar heeft sinterklaas het natuurlijk veels te druk voor. hier krijgen ze 2x per week iets in/langs de schoen, snoep krijgen ze overal al zo veel, vandaar dat ik liever voor kleine cadeautjes kies. dit zijn ook wel eens cadeautjes die niet in de schoen passen. maar mijn zoon zei al, dan zetten ze het er toch gewoon langs... maar dat doe ik dus niet, omdat het zou 'moeten', ik vind al dat snoepgoed gewoon nergens voor nodig. ze hebben nu trouwens pepernoten voor zwarte piet bij hun schoen gelegd, die hebben ze vanmiddag zelf gebakken. ik vind dit echt 'the most wunderfull time of the year'!
Het is niet dat ik niets van de NL cultuur wil meegeven want dat doe ik zeker wel, wat veel dingen betreft ben ik (en overigens ook mijn man dit hier gewoon geboren is) enorm Hollands. Alleen past het vieren van Sinterklaas niet bij de manier waarop wij ons geloof naleven, en daarom vieren wij het niet. Edit, ook moederdag enzo doen wij dus niet aan.
ik heb een gewoon een aantal kleine cadeautjes bij de action/ zeeman gekocht, van 2 euro per stuk, knutselspulletjes, plastic diertjes, auto'tje, sint mijter, staf, boekje enz. ze mogen dan een aantal keer de schoen zetten.
Hahaha inderdaad als er een reden is om een feestje te vieren ben ik van de partij. @umm: ok ik begrijp het...vind het wel super dat je de kids erop voorbereid dat ze het niet tegen de andere kids zeggen.
Ja joh natuurlijk, vond die kinderen vroeger al zo irritant die liepen te schreeuwen dat het allemaal niet waar was. Ik ga ze ook niet heel direct zeggen dat het 'allemaal nep is' maar meer dat de andere kindjes dat vieren en dat wij onze eigen feestjes hebben.. moet het nog even zien. Vind het ook niet nodig om te vertellen dat het mensen zijn die zich verkleden want dat maakt het alleen maar ingewikkelder.
Hmmm ik denk dat ik ook maar het suikerfeest, fourth of july, thanksgiving, halloween en al die andere leuke feestjes die ik nu niet vier ga introduceren thuis... Hou van feestjes!!! (lees: lekker eten en drinken)
hoi vroeger toen ik klein was moch ik elke dag mijn schoen zetten en kreeg ik meestal snoep en fruit maar ook wel af en toe speelgoed nu met onze dochtertje mag zij ook elke dag een schoen zetten en ze krijgt snoep en ik heb 10 boekjes en 5 houten puzzels gekocht zodat ze toch elke dag ook wel wat krijg aan cadoo het hoef niet duur te wezen op sinterklaas dag ja dan krijgt ze 2 dure dingen van ons en van de rest van oma's en opa's en tante;s en oom;s en neef en nichten dus ze komt nix te kort en ik ga echt niet kijken wat een ander aan hun kind/kinderen geven hoor je moet doen wat je zelf lekker bij voelt liefs Citta
Hier mocht ik vroeger ook maar 1 keer mijn schoen zetten hoor. En mijn kinderen mogen dat ook maar 1 keer. Ook geef ik maar max. 5 euro uit aan het schoencadeautje. Niet uit financiële overwegingen, maar uit principe. Ze zetten dit jaar nog wel een 2e keer een schoen maar dan gaat er een speeltje van hun zelf in, waar ze een ander kindje blij mee willen maken. Zwarte Piet komt dat dan ophalen en schrijft een bedank-briefje. Daarvoor in de plaats krijgen ze dan pepernoten en een mandarijn. Alhoewel dit jaar zitten we natuurlijk in het MiddenOosten dus zal het wel een mango worden Liefs Elea
wij mochten ook vaker schoen zetten 1x bij opa en oma 1x bij andere opa en oma 1x thuis 1x bij oom en tante kregen wel altijd een cadeautje, maar meer een kleinigheidje. Accessoires voor barbiepop, pyama en snoep... wij willen dat later ook gaan doen. 1x bij mijn ouders 1x bij schoonouders 1x hier 1x bij mijn broer en hun zoontje dan hier. willen wel een bedrag afspreken en dan max 2 cadeautjes. mijn moeder gaat zich anders te buiten.....
Ik laat me niet leiden door wat anderen doen en probeer er zelf een leuke gebeurtenis van te maken door de ervaringen die ik van vroeger heb. Onze kindjes mogen iedere dag de schoen zetten maar krijgen er niet iedere dag iets in. Verder vind ik dat schoencadeautjes maar 1 of 2 euro mogen kosten en dat er ook niet iedere keer een schoencadeautje in hoeft. Een mandarijn, pepernoten, taai taai is ook prima. Ik heb als schoencadeautje een aftelkalender die vanaf de 21ste ingaat, een sinterklaaskwartet, een kleurboekje over Sinterklaas, dat soort dingen.
Ik heb hier voor het schoentje overigens, puzzels (prinsessenpuzzels bij KV voor 1,80 euro), 2 sieradensetjes (2 euro per set) en boekjes van Bobbi (helemaal favoriet hierzo). De bobbieboekjes zijn 6,95 euro en daar heb ik er vier van. Verder natuurlijk wat snoepgoed e.d.
Eva mag elke dag haar schoen zetten al ze wil. Geweldig om de reacties van die kleintjes te zien! En als ze met 8/9 jaar erachter komen dat Sinterklaas niet echt is, maar ze toch wel cadeautjes blijven krijgen is het meestal weer prima . En ook heel stoer dat ze dan weten dat het niet echt is en dat kleinere kindjes er nog wel in geloven. Wij doen er niet elke dag een cadeautje in, we hebben 4 cadeautjes. De andere keren krijgt ze wat snoepgoed of fruit ofzo.