Jij kan het wel stom vinden, maar ik vind het triest dat jij je kind, de lol die ze hier aan beleeft, niet gunt!! Komop zeg, laat een kind ook gewoon kind zijn. Zielig, dat jou kinderen straks waarschijnlijk andere kinderen al jaaaaren voordat het nodig is, uit hun droom halen.
@ts: denk niet dat je de tijd van nu nog kunt vergelijken met de tijd dat je zelf kind was, in bijna niks. Dus ja: als ons meisje volgend jaar meer weet heeft van sinterklaas, mag ze zovaak ze wil haar schoen zetten. En er hoeft niet altijd een cadeautje in, een mandarijn, een leuk gedichtje of zoiets is ook leuk om te krijgen van de sint. Dus eerlijk gezegd ben ik het echt niet met je eens... Daarbij is de tijd dat ze erin geloven maar zó kort!
Fenneke mag voor mij iedere avond haar schoentje zetten. ze krijgt er ook altijd wat in,hoeft niet duur te zijn,een madarijntje of een klein prulletje. Maar vanavond is ze al vergeten om de schoen te zetten,dus zo veel boeit het haar Ze vind haar schoen zetten gewoon niet interessant,ze wacht gewoon op de grote kadootjes! @Suusjeuh:
Vraagje voor degenen die de schoen elke dag laten zetten maar er niet altijd wat in doen: zijn jullie kindjes dan smorgens niet heel teleurgesteld dat er niks in zit? Op zich vind ik het best een goed idee, dat ze t altijd mag proberen maar sint niet altijd langs kan komen. Maar die teleurstelling smorgens lijkt me ook zo pijnlijk.
ach hoelang geloven ze er nou in en wat doe je er hun kwaad mee? ze hebben er later mooie warme herinneringen aan, dat vind ik het mooiste ervan! mijn dochters hoe klein ook mogen lekker hun schoentje zetten en krijgen er wat lekker is en ik heb een paar kleine schoenkadootjes voor ze... met pakjesavond gaan we lekker oerhollands uitpakken en zingen en lekker snoepgoed eten.... vind het best zielig als je je kind dat onthoud... en dat jouw kinderen andere kinderen uit de droom helpen!!!
@citta: wat een geweldig leuke foto! Staat ze daar op een optocht te wachten? of gewoon ff bij de leuke versiering?
Ja die teleurstelling van dat als er niet in het schoentje zit lijkt mij ook zo erg. Daarom hier de uitleg dat de Sint niet iedere avond alle kindjes langs kan gaan dus ze maar een paar dagen in de week haar schoentje mag zetten omdat zij dan aan de beurt is bij de Sint.
Ik denk dat,iemand die dus hun kinderen gaat vertellen dat sinterklaas niet bestaat,zijn best er voor zal doen dat zijn/haar kinderen het niet door zullen vertellen aan andere kinderen.Als een kind nu 7 is en er achter komt dat sinterklaas niet bestaat zal deze het ook niet tegen andere kinderen vertellen.Het is maar net hoe je er als ouder mee omgaat.Ik hoop tenminste dat het zo gaat,want ik zou ook erg teleurgesteld zijn als onze meiden er op jonge leeftijd al achter komen.
Mijn dochter is nog 'maar' 2,5 dus echt beseffen wanneer sinterklaas nou wel of niet komt doet ze nog niet echt. Maar wil er nu alvast mee beginnen zodat ze volgend jaar (en de jaren daarop) niet beter weet dan dat Sinterklaas soms bij haar komt idd en soms bij andere kindjes.
Ik zette als kind elke avond mijn schoen en er zat ook altijd iets in als ik beneden kwam. Op 5 december zette wij ook altijd onze schoen en dan zat er nog een cadeau in met een brief van Sinterklaas dat hij weer naar Spanje ging enz enz. Super leuk! Pakjesavond was bij ons ook echt een feest met een berg cadeautjes en geweldige herinneringen. Mijn dochter mag dus ook iedere avond haar schoen zetten en de inkopen voor 5 december zijn al in volle gang. heeeeeeerlijk!
Mijn zoontje mag hem wel elke dag zetten hoor,ik doe er gewoon een velletje stickers in of iets te snoepen (koekje) en 2 of 3 keer echt een cadeautje. die van mij is al blij met een kruidnootje dus ach...
Grappig dit topic. Had net nog een hele discussie met mn vriend. Hij vindt dat je allee je schoen mag zetten op 4 dec en dat er dan 5 dec een kado in zit. Ik vind dat de kids 1x per week hun schoen mogen zetten... (Ik heb mijn zin gekregen )
wij mochten wat ik kan herinneren elke dag onze schoen zetten. er zat volgens mij ook altijd wat in maar kleine dingen. chocolade of muntjes. mijn ouders hadden nooit veel geld maar ik het het altijd gewaardeerd. nu krijgen de kinderen echt belachelijk veel dure dingen in de schoen niet allemaal natuurlijk. maar vind dat het wel leuk moet blijven
hoi Wnniethepoeh Nee mijn dochtertje was zich aan het verkleeden toen ik aan het paard aan het schilderen was dus toen was ik klaar met versieren en toen heb ik mijn dochtertje verder meegeholpen met aankleden dus dacht ach laat ik haar bij de versiering zetten lieve Citta
Ik mocht het vroeger twee of drie keer geloof ik, elke zaterdag tot en met pakjesavond. Wil dat later ook met Mischa zo gaan doen.
Ik mocht vroeger iedere dag mijn schoen zetten, maar ik hoefde er niet op te rekenen dat er ook iedere dag iets in zat. Er zat misschien 2x in de week wat in en als ik vroeg waarom die andere keren er niets in zat, zei mijn moeder... sinterklaas kan niet iedere avond langs komen natuurlijk, daar is hij te druk voor. Ik denk dat ik het ook zo bij mijn kids ga doen.
Leuk om te lezen dat de meeste ouders het bij hun eigen kind hetzelfde gaan doen als ze zelf thuis als kind gewend waren. Blijkbaar hebben we er (bijna) allemaal goede herinneringen aan hoe dat vroeger ging. Wij 'moesten' thuis trouwens wel bij de openhaard (die eigenlijk al rond deze tijd van het jaar nog soort van een functie had, haha) op ons allermooist een liedje zingen. Want anders zou het best kunnen dat Sinterklaas helemaal niet zou komen. Ook deeen we er gaak iets lekkers in voor het paard of voor Sint en Piet zelf. Je moet er wel een beetje je best voor doen, natuurlijk. hoe was / is dat bij jullie? Doe je gewoon wat in de schoen, of hoort daar ook nog een ritueel bij zoals liedje, tekening, hooi voor het paard o.i.d?
Daarom mag hij hier nog niet iedere avond zijn schoentje zetten. Als hij wel zijn schoentje mag zetten dan krijgt hij er ook iets in. Hij snapt het nog niet als ik zeg dat stklaas niet iedere avond kan komen en er daarom niks in zijn schoentje zit. Daarom spreken we 's avonds af dat hij zijn schoentje nu niet mag zetten omdat stklaas nu naar andere kindjes toe gaat..dan is er 's morgens ook niet de teleurstelling dat er niks in zijn schoentje zit. Hij mag trouwens 1x in het weekend en 1x door de weeks zijn schoentje zetten.