Ben ik de enige die het stom vind?

Discussie in 'De lounge' gestart door Brezjika, 13 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Sinds wanneer moeten er (dure) cadeaus in de schoen zitten? Vroeger kreeg ik wat pepernoten (in een zakje hahaha) of een kikker/muis in mn schoen. Soms zat de wortel (die we voor het paard er in stopten) er nog in en hadden we niks. Natuurlijk wel een teleurstelling maar dan was de Sint ook gewoon te druk die avond. Meer dan 2x per week hoefde ik niks te verwachten hoor! En de cadeautjes kwamen wel op 5 december, niet al eerder.

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

waarom dit?

3. tulip

tulip Niet meer actief

oke, ik heb de moeite gedaan om het helemaal door te lezen, dus hier mijn on en off topic reacties:

- ik snap heel goed dat moslims niet aan sinterklaas doen en zoals umm perfect verwoord: zij hebben weer andere feestjes. Onze kids vieren ook geen suikerfeest meestal.
    - verder woon ik in brabant, er zijn hier heel streng gereformeerde dorpen (de echte zwarte kousenkerk letterlijk) en ook daar wordt sinterklaas gedaan. Ik denk dat jullie echt een aparte gemeenschap zijn daarin en krijg er echt zo'n naar, eng gevoel bij.
    - sowieso begrijp ik dan eigenlijk niet wat je in dit topic te zoeken hebt.

ontopic, mijn meisje mag 2x per week haar schoen zetten en in totaal 2 of 3 cadeautjes, verder een mandarijn of wat snoepgoed.
    Ik vind het idd ook veel te ver gaan wanneer er een wii inzit. Dat was in mijn schooltijd ook al hoor, sommigen kregen in hun schoen duurdere cadeaus dan wij op pakjesavond.

4. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Je hebt helemaal gelijk!!

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    bij ons was het 1x, de avond voordat sinterklaas langs kwam. Zat er een goedkoop kadootje in de schoen (of er naast als het te groot was ;) ) en dan lag er strooigoed om heen , die had zwarte piet door de brievenbus gegooid

Daniel zet dit jaar nog geen schoen, hij snapt het toch niet, volgend jaar zien we wel weer, maar sowiso niet elke avond, of sinterklaas heeft het te druk om elke avond langs te komen, en als we in duitsland varen heeft sinterklaas al helemaal geen tijd om nog langs te komen:D

6. Blaak

Blaak Niet meer actief

Vandaag zat er een geldzakje (chocolade) bj mijn dochtertje en zoontje in hun schoentje!! Helemaal blij waren ze :) Sinterklaas zei gister op de tv (intocht) dat ze hun schoentje mochten zetten dus vandaar ;). Zelf heb ik ook zoiets van niet elke dag vanaf nu, maar aan de andere kant, mogen ze wel hun schoen neerzetten iedere dag maar dat er soms dus niks in zit (omdat sinterklaas het te druk heeft ook met andere kinderen..). Dan leren ze ook omgaan met teleurstelling, dat is mijn mening. Anders worden ze van die verwende blagen... haha

7. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    De heerlijkste tijd van het jaar!!! :D
    Dus, elke dag de schoen.. met wortel, verhaal, zingen, dansen, gek doen :)
    Mama zet ook haar schoen! en ohhh wee als er niets in zit, dan krijgt papa met de roe! :) (grapje)

Wij doen het wel, vroeger was het altijd minder. Tijden veranderen altijd, over een aantal jaar kan het ook anders zijn. De traditie van de Sint blijft erin. Heerlijk dat gezichtje van hun als ze wakker worden :)

8. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    sophie heeft het dit jaar voor het eerst gedaan. eerst liedje gezongen en vanochtend uitgeslapen tot 9 uur ;), in haar schoentjes zaten elastiekjes met bloempjes en knippies voor het haar. en blij dat ze was!! we hoeven haar niet iets lekkers zoals pepernoten erin te doen, eet ze toch niet op.
    misschien volgende week zaterdag weer, hebben er nog niet over gehad.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Zonde. Erg zonde.

Een leugen is een veel te groot woord. ls ik nu al zie dat als luc gister zn schoen zet en vanochtend naar beneden gaat en de woonkamer inrent en bij zn schoentje aankomt en zegt: oooh mama kijk,kijk! en het geweldig vind dat er 3 chocolademuntjes in zn schoen zitten, dan smelt ik.

Ik vond het geweldig vroeger, die spanning in je bed of er wat in je schoen zat, en wat dan precies. En of je die mooie speelgoedauto kreeg die je gevraagd had. En dan kwamen we beneden, zaten alle deuren onder de roetige zwarte pieten handen en waren de stoelen vd eettafel omgegooid. Geweldig. Sinterklaasavond, een grote jute zak met kadootjes , heel hard zingen zodat Sinterklaas je hoort, en de buurman die keihard op de deur bonkte, wat een spanning, daaaamn. En dan lekker met warme chocomelk de kadootjes rustig uitpakken en ondertussen sinterklaasliedjes zingen, dat was echt geweldig.

Dat ga ik hem echt niet ontnemen, zeker niet als ie groter is en het snapt. Maar das ieder zn eigen keus.

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Iemand in zijn waarde laten??? De manier waarop jij schrijft, geeft een gevoel dat de mensen die wèl sinterklaas vieren maar een stelletje leugenaars zijn en hun kinderen op die manier ik weet niet wat aandoen..Dusssss, verbeter de wereld en begin bij jezelf;)

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ontopic;

Ik mocht vroeger 2x per week m'n schoen zetten en zo doe ik het ook hier..Ik weet niet hoe oud je bent Brezjika, aangezien je ergens een opmerking maakte over dat het mss aan de leeftijd ligt?

Ik denk eerder dat het gewoon per gezin verschilt, vroeger ook al;)

12. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Topic is me te lang om in het geheel door te lezen.

Wij zetten vroeger iedere avond onze schoen, kadootjes kwamen er toen nog niet in de ene keer een kikker, dan een paar pepernoten of een muis.

Onze dochter zet dus ook iedere avond dr schoen en ook zij krijgt iedere dag iets in de schoen. Een kikker een kadootje van 50 cent of een chocolaatje...in ieder geval geen schoenen vol snoep en dure kadootjes.

Over het feit of je een kind wel of niet wilt laten geloven in Sint heb ik maar 1 reactie..... sommige mensen laten hun kinderen in andere mensen geloven die net zo goed verzonnen (kunnen) zijn. Laat een kind lekker kind zijn en genieten van deze paar weken.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

mee eens. wij mochten de schoen 1x per week zetten vanaf dat de sint in het land was tot aan 5 december. Dan kregen we er ook elke keer wat in. Kleine cadeautjes als chocolademunten of kleurpotloden. Blij dat we waren. idd de waarde van een cadeau in geld zegt kinderen nog niks. je kan ze ook gewoon wat meer kleine dingen geven

14. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Wij zette elke dag onze schoentjes en er zat elke dag wat in van pepernoten/muizen/choco sigaretten/choco munten, cadeautjes was echt alleen op 5 dec.

Hier mag ze dus elke dag haar schoen zetten, ze krijgt vaak een paar pepernootjes ofzo, wat andere ouders/kinderen doen/zeggen moeten hun weten, heb ik maling aan.

15. Within

Within Niet meer actief

Ik kreeg ook altijd maar af en toe wat, soms een manderijn of een handje pepernoten, mocht mijn schoen 2-3x per week zetten. Sinterklaas had het al zo druk :p voor 5 december kregen we vaak dan wel 1 kado in de schoen, en op pakjesavond zelf dan meerdere kado's die door de buurman op de stoep waren gezet.

Je kind meteen bijbrengen dat de sint niet bestaat vind ik zelf een slecht idee. Alle kinderen geloven in sinterklaas, je maakt je kind daarmee een mikpunt voor pesterijen of buitensluiten. Als je als enige roept dat sinterklaas niet bestaat, ben je stom in een kinderwereld..
    Dan maar een leugentje en die kinderen zien genieten, hebben we zelf ook gedaan!!

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hier mag zoonlief ongeveer twee keer per week zijn schoenzetten. Vaker mag ook maar of die er dan wat in krijgt hihih. Zwarte piept heeft niet elke avond tijd om alle kindjes wat te geven.

Hier meestal een kleinigheidje. Wante sjaal pyama je kunt het zo leuk maken als je zelf wilt soms een chocolade letter of muntjes het is zo als het uitkomt.

Even oftopic.

Vind het jammer dat er mensen zijn die het feest niet leuk vinden. Of niet vieren. Het is echt iets Nederlands laten het gewoon lekker in onze cultuur houden en de culturen die hier met ons leven als ze willen doe gezellig mee. Maar over de gelovige onder ons die het af doen als onzin of iets christelijks jammer. We hebben al zo wijnig echte cultuur laat dit niet verdwijnen.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij mochten vroeger zelf iedere dag onze schoen zetten. Om de dag zat er wat in. De andere dagen was hij bij andere kindjes.

Onze dochter zal het net zo mogen doen. Hoewel ik nu misschien 5 van de 7 dagen iets in haar schoen zal doen ;) .
    Maar dat iets zal zijn:
    -2 chocolade muntjes
    -mandarijntje
    -paar kruidnootjes
    -chocolade lolly
    1x in de week een klein kadootje , zoals een vingerpopje ofzo -echt zo klein, dat het in haar (kleine) schoentje past en ook max 1 euro.

18. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    wij mochten vroeger onze schoen iedere dag zetten. En er zat altijd snoep in. Geen cadeautjes. Maar op 5 december savonds werd er altijd heel hard op de deur gebonst en dan stond er altijd een zak met cadeautjes voor de deur.

hihihi krijg gelijk weer pretoogjes als ik eraan terug denk.
    Mijn zoontje is nog te jong om te begrijpen wie sinterklaas is of juist niet is hahahaha. Maar kan niet wachten totdat ik grappen met hem uit kan halen.

19. mroos

mroos Niet meer actief

Wij hoefden gelukkig alleen de schoen te zetten als er ook echt wat inkwam haha, lijkt me erg teleurstellend als je beneden komt en er zit niks in.

Ik ben het met je eens dat het tegenwoordig allemaal maar meermeermeer moet, maar daar ga ik lekker niet aan mee doen.
    Mijn zoon mag later 2 keer per week zijn schoen zetten (dus in totaal 5/6 keer) en zal net zo blij zijn met een pakje chocoladesigaretten als ik;).

20. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Nou ik ben van '81 en mocht ook maar 2 avonden mijn schoen zetten. De avond van zijn aankomst en de dag voor pakjesavond geloof ik.
    Volgens mij zat er toen ook geen maand tussen! Het gaat steeds vroeger beginnen met als gevolg hele gestreste kinderen.

Als mijn zoon eenmaal zo oud is mag hij ook maar 2 keer zijn schoen zetten. Kom zeg, het moet wel speciaal blijven...

NB: ik heb niet dit hele topic gelezen, want dan zou ik 18 pagina's moeten doornemen, dus als ik een beetje achter ben qua reactie dan bij deze mijn excuses.

Deel Deze Pagina