Hallo allemaal, Vanmorgen hebben wij onze eerste echo gekregen, ik ben nu 10w2d zwanger. Het hartje klopte goed en het kindje zag er in eerste instantie goed uit. Wel dacht de verloskundige te kunnen zien dat het kindje misschien nog een open buikje heeft. Daarom moet ik over 2 weken weer terug komen en dan hoort het te zijn dicht gegroeid. Ik ben nu erg ongerust en wilde dat ik gewoon blij kon zijn.. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben..? Liefs,
Geen ervaring maar sterkte...kan me voorstellen dat je nu even in spanning zit.. Ga duimen dat het de volgende keer allemaal in orde is!
Wat rot dat je zulke eng nieuws hebt gekregen! Ik heb er geen ervaring mee maar wil je even heel veel sterkte wensen! (ik heb wel ervaring met slecht nieuws krijgen op je termijn echo en 2 weken moeten wachten tot je meer hoort.. dus ik begrijp heel goed hoe rot je je nu moet voelen ) Hele dikke knuffel en sterkte!!
Ja het is heel erg spannend... ik kan er ook erg weinig over vinden op het internet. Ik was ook zo geschrokken dat ik helemaal vergeten ben aan de vk door te vragen over kansen/risico's/hoe vaak het voor komt etc...
hier was onlangs een topic over iemand waarbij rond dezelfde termijn de darmen nog buiten het buikje te zien waren( nu weet ik niet of dit hetzelfde is als een open buikje) en met de 12 weken echo was alles in orde en waren de darmpjes mooi naar binnen gegaan.
Ja dat is inderdaad wat ermee wordt bedoeld! Ik heb wel gezocht op een soortgelijk topic maar kon niks vinden.. (maar misschien niet goed genoeg gezocht) Pf.. ik hoop dat ik dat over 2 weken ook kan plaatsen... Dankje,
Als ze bedoelde dat de darmen nog niet helemaal in het buikje zaten, maar nog een beetje bij de navelstreng zaten dan is dat hoogstwaarschijnlijk niets. (het heeft een bepaalde naam maar weet even niet meer welke) Dit hadden wij ook beide zwangerschappen! Is helemaal goed gekomen hoor. Succes met wachten! En het blijft spannend natuurlijk als je zoiets te horen krijgt!
Ik ken trouwens ook iemand die dus helaas wel een kindje met open buikje heeft gekregen. Geboren via KS en intussen al 2 operaties achter de rug maar het gaat supergoed!! Ze heeft uiteraard een tijd in het ZK moeten blijven en het was een heftige tijd voor hun maar het is wel allemaal goed gekomen hoor. Mss kan je dat ook een heel klein beetje voor ogen houden als je steeds aan het ergste denkt.....(wat je vanzelf toch wel doet..) Daar was het trouwens te zien op de 12-weken echo dus zij was toen wel al verder dan jij nu bent...
Geen zorgen voor nu! Het is schijnbaar heel normaal. Hier vertelde ze ook dat de darmpjes nog niet helemaal in de buik zaten en dat ik hiervoor terug moest komen. Bij de 12wk echo was alles volgens "schema" Sterkte met wachten!
Toen ik de eerste keer bij het echocentrum kwam zei de echoscopiste ook dat bij ons kindje de darmpjes niet in de buikholte lagen. Daar heb ik me heel sruk over gemaakt tot ik de keer erop kwam en mijn zorg uitte. Toen zei ze heel reeel: bij elke baby liggen de darmpjes in de navelstreng en met een bepaald termijn zakken die in de buikholte.dat kan bij de een wat langer duren als bij de ander.de eerste echoscopiste had dat niet mogen zeggen tegen ons.ze ging dat gelijk co troleren en de darmpjes lagen netje in de buik. Snap dat je je zorgen maakt, deed ik ook, maar waarschijnlijk liggen ze straks mooi op hun plek.
Mijn schoonzusje had het ook rond dat termijn en een paar weken later was het dicht en mijn nichtje is ook helemaal gezond
kindje van een collega had dit ook haar darmpjes zaten nog buiten toen ze geboren werd die hebben ze operatief naar binnen gebracht toen ze was volgens mij een paar maanden was.en het is een vrolijk slim meisje dus gewoon afwachten meid sterkte
Hier een familielid met een gastroschisis ( open buik/ darmen buiten de buik) Na een half jaar ziekenhuis en 2 operaties mocht hij naar huis. Rond z'n eerste verjaardag nog 1 maal een operatie om een naveltje te maken en nu is hij al ruim 3 en een kerngezond vrolijk ventje.