Ben ik de enige die zo bang is?

Discussie in 'De lounge' gestart door wanna be a mama, 13 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    @Sydneys in mijn 2de post zeg ik meteen dat mijn cijfers niet actueel zijn.

Maar voor de echte cijfer freaks. Spit de site van het cbs eens door.
    CBS - Bevolking - Cijfers

Daar staan prachtige stats over migratie, waarvandaan hoeveel gezinshereniging ect.

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Én dat niet alle vluchtelingen moslims zijn? Hier wonen twee Syrische gezinnen en beide geen moslims, christenen, joden of welk geloof dan ook :D

Maar je raad het al... Zij zijn ánders.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Stressbal, ja maar die zijn schattig :D

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Tja noem mij dan maar gek maar ik vind het oprecht jammer dat de liberalere islamitische landen als Kazachstan met hoog tempo de wahabistische kant op gaan. Ik kom er elk jaar en elk jaar zie ik meer Saoedische toestanden. Het baart mij ook zorgen want als Nazarbajev het loodje legt komt er een machtsvacuum.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Geert is zelf ook deels Indonesisch toch? :D

6. stressbal

stressbal Niet meer actief

Ja want dat zijn zeker knuffel moslims ofzo? :DD

Echt ik lig in een deuk om sommige uitspraken en bekrompen reacties.

7. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Het grootste deel van de vluchtelingen komt uit Syrië, daarna uit Eritrea daarna volgen de Irakezen en Afghanen en een heleboel mensen uit landen die denken nu een kans te maken. Er zijn mensen bij uit voormalig Joegoslavie, uit Ghana, Bulgarije, India, Bangladesh en ga maar zo voort. De kunst is nu de echte vluchtelingen te helpen en de rest terug te sturen. Maar aangezien er al zo'n moeite is om die groep die in Amsterdam rondzwerft terug te sturen heb ik er een hard hoofd in.

Maar als je er goed over nadenkt is het werkelijke probleem de overbevolking van de wereld, die is gewoon niet groot genoeg voor een mensheid die zich ongelimiteerd voortplant. Ik heb ergens gelezen dat nu de "voorraad" van de wereld voor dit jaar al is opgemaakt. Zolang daar niets aan gedaan wordt zal het vechten blijven om een plekje. En nee, dat valt niet op te vangen met "groener leven" zolang de rest van de wereld hun eigen land in brand zet om biodiesel voor het westen te produceren.

En voor ts, my sweet summer child, de wereld is nog nooit zo vredig geweest. Lees een geschiedenisboek en wees blij dat je niet ten tijde van Napoleon, WOI en WOII leefde, en vergeet niet de na die laatste. De varkensbaai is een interessant stukje om in te verdiepen, toen leerde de kindertjes van toen om onder de schoolbanken te schuilen voor als De Bom viel (lekker zinvol).

8. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn man ook al! Wat toevallig...

9. stressbal

stressbal Niet meer actief

Jep een echte indo😁

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

11. Islah

Islah Niet meer actief

Het wahhabisme bestaat niet, of je bedoelt het praktiseren van de islam hiermee.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
  13. Islah

Islah Niet meer actief

Wat zal die man het zwaar hebben he, je zal maar uit 's werelds grootste moslimland komen...

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Die moeten dan buiten wachten tot de dag erna.
    Worden wel opgevangen maar ze hebben een limiet zodat het onaantrekkelijker is om in België te blijven.
    ze laten er 250 per dag toe

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Salafiyyah, wat jij wil.

16. MamavC

MamavC Niet meer actief

Huh, eigen volk (Nederlandse volk dus incl moslims) voor het andere volk (vluchtelingen) En nee de vluchtelingen in azc zijn in geen enkel opzicht Nederlanders. Wel mensen, maar dat zijn we allemaal.
    Maar ik schreef de mening van een gemiddelde PVV-stemmer. De reden waarom er mensen toch op die partij zouden stemmen. Mijn mening is het in ieder geval niet.

17. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Meisjes die worden thuisgehouden, Russisch-orthodoxe kerken die worden beklad....nergens voor nodig maar gebeurt steeds meer. Vind ik vervelend.

18. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik ben het meest bang voor het uiteenvallen van de samenleving. Rechts wordt steeds rechtser en links linkser. Dat baart mij zorgen, niet de vluchtelingen.
    Angst is een slechte raadgever. We moeten met z'n alle nuchter en helder blijven denken.

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

20. Islah

Islah Niet meer actief

Kan jij mij vertellen wat het bekladden van kerken te maken heeft met imam ibn AbdulWahhab, in welke van zijn boeken heeft hij daartoe opgeroepen?

Deel Deze Pagina