Ow dit is zo herkenbaar! Ik heb laatst een paar laarzen voor mezelf gekocht. 40 euro maar ik moest echt laarzen/schoenen hebben en m'n vriend zei ook doe nou maar je koopt nooit iets voor jezelf. Uiteindelijk gekocht en zooo bang dat ze vies worden/kapot gaan. Echt erg gewoon! Vindt het dan ook zonde van het geld. Terwijl me zusje zei nou laarzen voor 40 euro is een koopje ik heb laarsen van 150 euro in de kast staan. Die gaat ook gewoon naar de stad en komt met 3 paar laarzen voor zichzelf terug.
Heel herkenbaar! Ik loop al maanden te roepen dat ik dringend nieuwe truien nodig heb, maar uiteindelijk heb ik die nog steeds niet. Zeker nu ik een fikse tandartsrekening verwacht houd ik het kopen in bedwang Om nog maar niet te spreken over die nieuwe combimagnetron die ik dringend nodig heb omdat de ovenfunctie niet meer naar behoren werkt. (en ik wil zo graag weer eens een lekkere quiche maken!!)
Heel herkenbaar, mijn man gaat om die reden niet meer met me mee winkelen, want ik ben dan niet leuk (zegt hij) Ik ga nl winkelen, heb 7 dingen om te passen, hij vind alles leuk en wil dat ik alles koop, of op zijn minst toch wel 4 dingen, en ik hang het terug omdat ik aan de energierekening denk die er binnenkort aankomt, of het is bijna kerst en dat kost een kapitaal.... Ik heb altijd wel een reden om het niet te doen. Soms koopt mijn man het dus een dag later alsnog, (als hij mee is geweest) wat ik erg lief vind, maar ik voel me dan schuldig
Dit dus. Ik smijt niet met geld, maar als ik iets echt wil, dan koop ik het wel. Denk er wel lang over na soms. Maar, ik ben het inderdaad ook waard! En jij ook.
Ja herkenbaar.. Ik heb weken getwijfeld om de duplo dierentuin coor verjaardag van dl te kopen met de duplo kortingmaand op de allerlaatste dag alsnog gedaan ( met 15% extra korting bij de intertoys sinterklaas inkoopavond) want was toch een best bedrag Net als nu schoenen van dl die ze nu heeft zijn in de uitverkoop.. Alleen nu nog in 2 mten groter, zeg groeit er vanzelf in en scheelt de helft van de prijs (8,45) en nog twijfelen doen niet doen...
Ja heel herkenbaar. Ik vind het eigenlijk altijd wel te duur en heb een hekel aan geld uitgeven. Sommige mensen vinden het heerlijk om nieuwe dingen te kopen. Ik krijg iedere keer weer een vervelend gevoel als ik afgrekend heb. Het maakt niet uit voor wie of wat het is. Zelfs met echt noodzakelijke aankopen baal ik nog. Ik dwing mezelf wel om dingen te kopen. Zoals kleding, schoenen etc voor de kinderen. Maar voor mezelf geld uitgeven vind ik heel moeilijk...
Ik ben ook zo. Zie ik bijv een mooie trui/jurk maar hij kost 50 euro dan laat ik hem gewoon hangen.Ik denk dan ook direct maar ik kan er beter dit of dat voor doen. Ik heb dit met mijn eigen kleding maar ook met kleding voor de kinderen. Ik koop voor de kinderen ook alleen wanneer ze echt iets nodig hebben en dan heb ik er veel minder last van.
ik koop eigenlijk ook nooit wat voor mezelf. maar 1 x per jaar en dat is eigenlijk altijd in december, ga ik met een gevulde portomonee de stad in. ik neem dan zo'n 400/500 euro mee en die gaat helemaal op en alleen aan dingen voor mezelf. en ik moet zeggen ik vind dat heerlijk. ik ga dan alleen de stad in en ben ook echt de hele dag onder de pannen. dit jaar ga ik niet in december want moet eerst bevallen en wil wat kilo's kwijt. dus ik denk dat ik deze x in april ga (neem ik de kinderbijslag gewoon ook mee haha)
Heel herkenbaar! Regelmatig neem ik me voor eens flink online te gaan shoppen voor man en mij, hele winkelmandje vol online en als ik dan naar de prijs kijk wis ik alles weer. Voor mijn verjaardag heb ik geld gevraagd aan iedereen, want al mijn kleding was suk of te groot voor afvallen, daarvan heb ik met mijn vriendin, die veel verstand heeft van mode, geshopt! 3 jurkjes, een leggin, een paar laarzen, een spijkerbroek,2 shirtjes en een vest. Ook nog een winterjas uiteindelijk. Ik was zo blij, en ik dacht dat ik de smaak te pakken had, maar in Primark van de weej heb ik weer alles laten hangen. Ik heb dus nu wel een beetje kleding, maar man heeft twee spijkerbroeken en 2 truien en die is hetzelfde als ik laat ook alles hangen!
Ik doe dat met alles helaas. Komt omdat we besloten hebben wat zuiniger te gaan leven om straks te kunnen verbouwen. Zodra ik ook zuinig tegen mezelf heb gezegd, is het overdreven zuinig. Ik vind het nu zo moeilijk geld uit te geven aan iets anders dan boodschappen.
Wooow wat een reacties! Nooit verwacht dat meer meiden zoals ik dachten! Nog een voorbeeld: Loop al 2,5 jaar met een blackberry waar ik niet meer mee kan bellen (dan hoor ik niks) dus alleen kan smsen/appen/internetten. De Belfunctie is al zeker een halfjaar kapot en ik vertik het gewoon een nieuwe te kopen die kosten al snel over de 100 euro! Terwijl ik het idee van niet kunnen bellen toch best onveilig vindt op straat (thuis huistelefoon). Nu besloten dat ik het dan maar van de kinderbijslag ga doen voor 1 keer dan voel ik me minder schuldig en blijft er nog genoeg over voor nieuwe kleren voor Sylvano En nu vasthouden dit plan haha.
Dat zeg je wel, maar geloof me, dat is ook niet alles hoor Gisteren liep mijn man op me te foeteren: Hij heeft naar eigen zeggen geen fatsoenlijke boxershort meer, de gaten vallen erin (hij heeft er nog wel wat, maar die zitten niet lekker zegt hij) Nu "mag" hij van mij vanavond nieuwe kopen, maar ooooh wat vind ik dat zonde van het geld. Je ziet ze niet eens en zo goedkoop zijn die krengen niet....... Zucht
Oh serieus, je man zegt dit zelf??? Ik moet de mijne altijd dwingen om nieuwe te kopen!! Uit zichzelf zou hij dat pas doen als zijn boxers tot strings zijn gereduceerd! Maar klopt, voor dat soort dingen vind ik het ook wel zonde om geld uit te geven. Ik geef het liever uit aan leuke dingen en de nuttige dingen doe ik ook zo goedkoop mogelijk.
Helaas, ik heb het omgekeerde. heb de gave om altijd juist het allerduurste mooi te vinden en dus ook te kopen. Ik zou wel wat vaker over aankopen mogen nadenken...Kasten ed zijn hier nogal overvol
Ja mijn man zegt zulke dingen zelf Ga met hem winkelen en er staat niets meer op de rekening, hij koopt echt wat hij leuk vind, en hij heeft een heel dure smaak, terwijl ik koop wat er nodig is Moet ik wel eerlijk erbij zeggen dat hij niet vaak echt iets voor zichzelf koopt aan kleding, maar voor het geld waar hij een broek en overhemd voor koopt, heb ik een tas vol kleding voor mezelf en nog een setje voor alledrie mijn kinderen, dat zegt genoeg denk ik
Zo herkenbaar! Voordat ik samenwoonde ging ik iedere maand shoppen (woonde thuis en had geen vaste lasten) ik moest echt afkicken en nu vindt ik alles te duur en hang ik 9 van 10 keer alles weer terug..vorige week was ik in Primark ik was +/- 75 kwijt en wat had ik: 2 tassen, 2 paar oorbellen, 1 set armbanden, 1 blouse, 1 truitje, 1 broek, 4 slips, 3 panty's ik stond buiten te wachten op mijn schoonmoeder en schoonzusje en wat deed ik manlief appen dat ik me zooo schuldig voelde over mijn aankopen.. En dit heb ik zo vaak...
Dit vind ik wel echt shocking. Ik doe bijvoorbeeld goedkoop boodschappen, dat is echt een sport geworden, gezond eten voor zo weinig mogelijk. Als mijn man dan halverwege de middag al het vlees uit de vriezer haalt en lekker gaat zitten snacken ben ik meestal niet heel blij, want ik had nou juist zo mijn best gedaan om goedkoop voedsel in te slaan. Daar is hij dan weer niet blij mee, want hij mag toch zeker zelf wel weten wat hij eet?! Tuurlijk heeft hij gelijk. Eigenlijk wel goed dat hij lekker zelf bepaald wat hij doet, ik ben tenslotte niet de baas over de centjes. Daarnaast ben ik voorzichtig met aankopen, geen belachelijk dure kleding of andere aankopen, altijd bezig met aanbiedingen e.d. dus we letten echt wel op de centjes. Vind ik ook niet erg, denk ook niet dat je dat per sé moet willen veranderen. Maar als het om dingen als boxershorts (of andere kleding) gaat, dan ben ik toch wel degene die de boel weggooit zodra er een gaatje in zit. Mijn man lijkt dat niet eens te merken, ook met sokken, voetbalsokken e.d., dat gaat meteen weg als ik een gat zie. Besparen ok, maar mijn man hoeft er niet als een zwerver bij te lopen, met kapotte kleding. Dat vind ik echt erg! Nu hebben wij dan wel de mazzel dat mijn man die vreselijke, knalroze of geprinte regenboog onderbroekjes van bjorn borg of vergelijkbaar die veel te ver boven de spijkerbroek uitkomen (bah, ik vind het dus niet zo smakelijk om van elke vent te zien wat voor ondergoed hij draagt) niet wil dragen, dus ik denk dat dat ook behoorlijk scheelt in de kosten. Maar ik zou zelf ook geen versleten ondergoed dragen, dat zijn toch wel de dingen waarop hier niet bespaard wordt.
Niks shocking aan, ik controleer echt niet elk kledingstuk wat in/uit de was gaat, bovendien wast mijn man ook veel zelf (jaja, die mannen bestaan ) En zoals gezegd heeft hij nog zat andere boxershorts die hij niet wil dragen, want die zitten niet lekker. Dan moet hij eens lekker zelf zijn kast uitzoeken, wat wel of niet bewaard moet blijven. De kasten en kleding van mijn kinderen en van mezelf hou ik bij, die van hem niet, hij is oud en wijs genoeg om dat zelf te regelen. Bovendien koop ik nooit kleding voor mijn man, want dat doet hij liever zelf. Hij loopt dus niet met kapotte kleding, hij heeft nu alleen geen goed ondergoed meer en dat is zijn eigen schuld.