Ik vrees dat ik hier heel hypocriet in ben. Als het gaat om iets dat ik écht graag wil let ik ineens niet meer zo op de prijs. Soms is het zelfs zo erg, dat ik er pas tijdens het afrekenen achter kom en schrik, maar niet meer terug durf. Als het echter gaat om iets dat ik niet zo belangrijk vind, denk ik wel heel erg in termen van wat ik anders met dat geld had kunnen doen. Zelfs als het om een bedrag van 10 euro gaat, bedenk ik me dan hoeveel ritjes met de tram dat wel niet zijn . Dus als Nanaman weer eens iets koopt waar ik totaal het nut niet van inzie verwijt ik hem wel eens van wat we wel niet met dat geld hadden kunnen doen, maar als ik zelf iets koop dan is het ineens wel goed. Schaam schaam.
Ik koop voor manlief altijd boxers bij Zeeman...want die vindt hij het lekkerst zitten..nou primma toch en het staat er niet op en ze gaan lang mee...lekker voordelig 2 stuks voor 5 a 6 euro
maar mijn man wil van die speciale, van die gladde, die vind hij het fijnste dragen. En hij heeft dus nog wat van die t-shirt stof liggen, die wil hij niet aan (zucht)
Vriend draagt sinds kort van die onderbroeken haha totaal niet sexy maar eindelijk stopt die met graaien naar z'n zakkie en dan geklaag hij kruipt omhoog blabla.
Jaaa, maar dat heb ik ook. Ik kan ook altijd prima beredeneren waarom ik dat ene eigenlijk veel te dure item echt nodig had! M aar mijn man is net zo en dus verwijten we elkaar eigenlijk nooit iets op geldgebied. Puntje bij paaltje gaan we allebei wel verstandig om met ons geld, behalve een paar uitschieters dan. We geven alleen maar geld uit als we het hebben. Maar 10 euro voor nuttige dingen vind ik dan ook weer heeeeel veeeel geld, over die uitgave kan ik ook lang nadenken. Heel krom...
Hij heeft ook nog van die slips, geen boxers dus, die heeft hij een paar jaar geleden van mijn vader gekregen voor zijn verjaardag of zo Die wil hij dus ECHT niet aantrekken (gelukkig) maar die wil hij ook niet weggooien en liggen dus ook nog in zijn kast..... Ondergoed genoeg dus
Wat ik niet helemaal begrijp is dat je man op jouw moppert. Hij kan toch gewoon zelf naar de winkel gaan en nieuwe kopen of vergis ik me?! Of moeten dat soort zaken overlegt worden? Geen haar op mijn hoofd die er nl aan denkt om mijn man te vragen of ik nieuw ondergoed mag kopen of andersom
Daarom stond het "mag" ook tussen aanhalingstekens Ik beheer hier het geld en de rekeningen. Ik weet dus ook welke rekeningen er nog betaald moeten worden en wat er op staat. Hij niet, hij heeft uiteraard gewoon een pas etc, maar is te lui om zelf de financieen in de gaten te houden. Hij wil bijv ook niet leren hoe internetbankieren werkt. Maakt ook niet uit, moet ie zelf weten. Het is dus geen toestemming vragen, maar om te horen hoeveel er nog op de rekening staat. ivm met zondag verjaardag zoon en sintaankopen En inderdaad, hij kan dus zelf naar de winkel toe om ondergoed of andere kleding te kopen. Meestal wil hij mij wel mee hebben voor de gezelligheid, maar uiteraard is hij vrij om dat soort dingen te kopen. De reden waarom hij moppert is dat hij er geen zin in heeft, maar hij wel moet. Om de simpele reden dat ik geen kleding voor hem ga uitzoeken. Niet omdat ik dat niet wil, maar omdat het dan toch nooit goed is. En ook wel logisch, ik zou ook niet willen dat hij mijn kleding/ondergoed ging kopen. Dat doe ik zelf wel. En ik vind dat hij oud en wijs genoeg is om zulke dingen zelf aan te schaffen: ik ben zijn vrouw, niet zijn moeder Hopelijk snap je het (lange) verhaal
Dank u Ik zal het hem zeggen Zou het helpen? Of zal ik stiekem die afschuwelijke slips uit de kast trekken en inpakken als cadeautje voor sinterklaas
Voor me kids geen probleem.. Maar voor mezelf is alles te duur zeg maar.. Als ik ga shoppen voor mezelf kom ik terug voor de kinderen.. Soms best lastig... Ik denk altijd maar 'als me kids er maar goed uitzien'
Vandaag voor 140 euro uitgegeven en voel me hartstikke schuldig! Heb dan wel een boel maar nog, vreselijk zo'n schuldgevoel. Laat de kaartjes er dan ook nog 14 dagen aanzitten kan het altijd nog terug *Zucht*
Het shocking gedeelte vind ik dan ook vooral zitten in dat je aangeeft er helemaal niet blij mee te zijn dat hij nieuwe koopt omdat jij dat zonde vindt. Dat hij zelf moet zorgen dat hij fatsoenlijke kleding in zijn kast heeft liggen vind ik ook niet zo shocking hoor, lijkt me niet meer dan logisch.
ah zo. nou wat shocking.... Ik vind het zonde om duur ondergoed te kopen, mag ik? Je ziet er nl niets van. Of je dus een zeeman boxershort of een Björn Börg aan hebt, hij koopt er ook niet maar 1 tegelijkertijd, maar rustig een stuk of 8, dan vind ik dat echt een boel geld voor iets wat onder je kleding zit. Laat ik het even anders zeggen: Wat hij vanavond aan ondergoed heeft uitgegeven kan ik behoorlijk wat leuk bovengoed van halen
Vandaar dat ik er ook al even bij vermeldde dat mijn man die dingen niet wil en dat dus waarschijnlijk een hoop geld scheelt. Je hoeft je ook niet zo hard te verdedigen hoor, want ik begrijp je wel... Het is inderdaad niet niks als je dan kijkt naar wat je in totaal uit moet geven, maar als hij nou eenmaal per se dat moet dragen dan zou ik denken dat het toch wel een beetje een noodzakelijke uitgave is, ook al ben je daar niet zo blij mee. Als ik dat een beetje ongelukkig heb geformuleerd dan spijt me dat, want ik wilde je ook weer niet het gevoel geven dat jouw idee niet klopt of zo.
Hij moet het niet dragen, maar hij vind goedkope van zeeman niet lekker zitten, dus zijn we een klein kapitaal kwijt aan ondergoed vlak voor de feestdagen. En daar baal ik een beetje van. Hij zegt nl niet op een gegeven ogenblik: oh ik heb er 1 of 2 met een gaatje, ik moet een paar nieuwe, neeeeee, hij wacht gewoon net zolang tot ze allemaal gaatjes hebben. En natuurlijk kun je dan zeggen dat ik de was moet nakijken, maar dat doe ik niet, soms zie ik eens een gaatje en gooi er 1 weg of zo, maar ik controleer echt niet alles. En natuurlijk is het een noodzakelijke uitgave, je hebt nu eenmaal ondergoed nodig, maar het is tegenwoordig ook allemaal wel erg duur
Helemaal mee eens! Ik controleer de was trouwens ook niet hoor, maar ik vind ze meestal wel als ik was ophang of opvouw, dan gaan ze rechtstreeks de prullenbak in Maar dat dure spul is echt enorm overdreven! Moet het per se merk zijn ook, of kan hij eventueel een goedkopere variant kiezen? Veel winkels spelen daar wel op in nu, hoewel ik ze dan nog steeds wel vrij prijzig vind trouwens... Lang leve zeeman, haha.
Nee, perse björn Börg en die goedkopere van de markt zijn volgens hem nep, die zitten ook niet lekker..... En eerlijk, hij koopt weinig voor zichzelf hoor, maar als hij wat koopt is het gelijk zo overdreven duur :x
Mag ik je 1 tip geven? Onze jongste bink is ook van mei 2012 en heeft de toet toet garage, maar doet er niet veel mee. Nu vind hij de autootjes wel super leuk. Dus als je op MP een garage kan vinden met veel autootje zou ik zeggen doen... Deze bijvoorbeeld... ⥠toet toet auto garage - Speelgoed | Vtech - Marktplaats.nl