Ben ik de enige met 'zo'n' buik?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Timiris, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Bij mij doet de verzekering niks:
    Het is niet levensbedreigend, en psychisch onwelbehagen is tegenwoordig geen reden meer voor vergoeding...

Hoe ga je ermee om? Hoe gedraag je je tegenover je man/vriend?
    Ik heb wel eens een moedige bui waarbij in hem mijn buik laat zien.Ik voel me dan walgelijk,terwijl hij zegt dat hij er niet veel aan ziet.
    Ik wordt vreselijk onzeker van bijvoorbeeld vrouwen op tv met zo'n strakke buik.
    In mijn ogen kijkt mijn man daarnaar en denkt dan;
    ik wou dat m'n vrouw er nog zo uitzag.
    Hij zegt dat dit niet zo is,maar zo denk ik zelf wel...

Het enige waar ik dan vrede mee heb is dat de tatoeage op mijn buik/lies ongeschonden is gebleven.Jammer alleen dat ik hem niet meer kan laten zien met die vellen eromheen :)

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mijn buik ziet er ook werkelijk niet uit. Dat slappe is nog tot daar aantoe, maar die straie...
    Ik wil heel graag nog meer kindjes in de toekomst, maar ik weet wel zeker dat als ik geen kinderwens meer heb, ik de boel laat corrigeren!

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hoe ik er mee omga?
    tja uhm niet eigenlijk

ik vind mezelf nog niet echt walgelijk maar ben echt niet blij met me buik! mijn vriend vind het ook allemaal geen probleem maja ik wel.
    en idd is het erg vervelend al die vrouwen op tv! daar kun je echt jaloers op worden! maar de meeste hebbene cht geen baby gedragen! en dat zeg ikd an ook altijd tegen mezelf!
    maar shit is en blijft het!

4. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik herken het hoor... heb nog 9 kilo te gaan naar mijn oude gewicht en ik ben zo enorm zwaar geweest o.a. door vocht vasthouden dat ik na week 30 (toen ik vocht begon vast te houden) echt overal enorm 'gescheurd' ben in mijn huid. Had al vreselijke striae over heel mijn borsten en ineens ging het over mijn buik, mijn heupen, bovenbenen, billen... En daar zit je dan, met een prachtig kind maar met een lijf waar je van baalt..

Maar wij zijn niet de enige..

Deze website is fijn om eens door te kijken trouwens ;)

http://www.theshapeofamother.com/

5. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik ken iemand die na bevalling van 2 zoons en ging al sporten en opeens strakke buik, dus buikspieren of Tea Bo sporten.

6. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    @ MariekeV; Sjee...sommigen op die site hebben het wel heel erg ..!

@Linka76; ik sport al een jaar zonder verandering,
    dit is een kwestie van beschadigde buikspieren,dat sport je niet weg ;)
    Voor sommigen helpt dat inderdaad,voor anderen niet.Bovendien wordt mijn huid daar niet anders van ;)

7. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Oh dat is vervelend, ik heb ook blubberbuik, walg ik ook van, maar nu ben ik weer zwanger en ben benieuwd na de bevalling...... vind al eng...

8. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Stockholm
    Ja zo zie je maar.. het kan altijd erger ;)

Ik vind het idee achter de website ook goed, het laat eens wat anders zien dan perfecte (graatmagere) modellen.

9. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Inderdaad hoor.Sommigen zijn er trots op.
    Een vrouw zegt ; ' i'm glad that people can see i gave life' ...
    Zo kan ik het nog even niet zien,maar het helpt me om te weten dat ik niet de enige ben,en dat het ook nog erger kan...

10. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    nou die foto met datum 02/29/2008 had mijn buik kunnen zijn :(

11. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik heb het ook maar ik heb me er maar bij neer gelegd...

12. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Ik heb mijn verhaal met foto's naar de site gestuurd die op pagina 2 staat.
    Ik hoop dat ik het beter kan accepteren als ik er voor uitkom,erover praat...
    Het gaat even duren voor hij erbij op staat stond in de mail,maar ach.
    Ik vind het goed dat die site bestaat,ben blij dat hij hier genoemd is!

13. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Stockholm
    :D Ben blij dat je er wat aan gehad hebt!

En meid, ik zie er ook uit als een zebra.. niet alleen op mijn buik maar mijn borsten zijn onderhand meer paars dan huidskleurig van al de strepen (plus ze zijn een verdieping gezakt) en er loopt mooi een patroontje van mijn buik, over mijn heupen naar mijn billen.. Daarnaast nog een duidelijke linea negra.. Het is nou eenmaal zo.. Het gewicht krijg ik wel afgetraind maar die strepen en verkleuringen blijven. Zit niets anders op dan het te accepteren.. Maar goed dat we er zo'n prachtig kindje voor in de plaats gekregen hebben! ;)

14. odet

odet Niet meer actief

ik ben 4 wkn geleden bevallen en ik ben bijna op mijn oude gewicht (nog 1,5 kg eraf)
    ik heb nu ook een hangbuik over.
    balen, ik hoop ook zo dat ie nog bijtrekt.

15. Writer

Writer Niet meer actief

hier nog een met hangbuik :cry: ik ben nog 7 kilo meer als voor de zwangerschap dus die moet eerst af ,maar dag hangbuik is echt lelijk en mij man zegt ook dat hij niet lelijk vind en mij nog mooi vind maar soms twijfel je aan hoor ,hij ziet toch ook wel leuke vrouwen op tv ,maar goed de mannen zijn gewoon lief en willen ons geen slecht gevoel geven denk ik :) maar zit zelf wel mee ja en als mensen vertelt zeggen ze ach ja bent maar 2 maanden geleden bevallen , oke dat is waar maar ben bang dat altijd zo blijft :( ,geen tijd voor sporten met 2 kids , en eten tja ik doe niet echt aan dieet want weet zodra aan streng dieet ga gelijk snel weer aankom en nog meer ,probeer weinig te snoepen enzo maar om weer zelfde buik te krijgen als vroeger denk dat veel werk aan moet gebeuren en dat is niet makkelijk :(

16. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Jaa hier ook een flubberbuik ...
    Vind het verschrikkelijk voel me ook helemaal rot als ik ernaar kijk , ben in de zwangerschap 35 kilo aangekomen en inmiddels hoef ik er nog maar 8 tot mijn oude gewicht maar die buik blijft gewoon hangen .. ik walg er gewoonweg van , maar een operatie is mij ook te duur op dit moment maar als ik de kans had was ik nu al bij de plastisch chirurg :)

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    NU bij Dr. Phil op rtl 5.... een heel verhaal over vrouwen die een hekel hebben aan hun buik (na de zwangerschap).

18. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Zou het helpen om na de volgende bevalling een sluitlaken te dragen?

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.556
    36.535
    113
    Hee meiden,

Hier precies hetzelfde. Ik ben in september bevallen van een 10 ponder en dat is me wel aan te zien helaas.

Ik heb geen striae op mijn buik (?), maar wel een ontzettend slappe huid en vetrollen, terwijl ik eerst zo'n mooi strak buikje had. Moet nog 8 kilo kwijt en dat lukt ook al niet.

Baal er ook verschrikkelijk van. Verder heb ik trouwens overal striae, bovenbenen, billen, onderrug, borsten, zelfs net onder mijn knieen!

Deel Deze Pagina