Nachten baby 3 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door C1987, 19 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zoals de titel al zegt heb ik een 'vraag' over de nachten met onze 3 maanden oude zoontje...
    Sinds een aantal weken krijgt hij om de 4 uur een flesje van 150 cc ( en nu ruim een week bieden we in de laatste fles 180 cc aan). De 150 flesjes gaan nu redelijk goed leeg en ook de 180 cc drinkt hij ruim ( 160 cc - 180 cc).
    S nachts heeft hij sinds 2 weken geen nachtvoeding meer, maar.. en dat is waar het omdraait.. rond 00.00 krijgt hij de laatste fles maar hij is dan nog in een erg diepe slaap, door het verschonen van zn luier wordt hij een beetje wakker waarna hij aan zijn flesje begint, hij drinkt deze verder slapend en gaat na even rechtop te hebben gehouden weer lekker in zn bedje maar nu wordt hij rond 02.30 - 03.30 wakker en is dan lange tijd onrustig, telkens krijgt hij zn speentje maar zodra hij deze kwijt is wordt hij weer onrustig.. zo ben ik er afgelopen nacht wel 10x uit geweest.. het is erg vermoeiend..
    nu vraag ik mij af; is hij zo onrustig omdat we hem
    Uit zn diepe slaap halen rond 00.00 uur? en wat is het alternatief? 'Wachten' tot hij komt betekent waarschijnlijk weer een nachtvoeding en dat is toch ook niet helemaal 'de bedoeling?'
    Is het herkenbaar voor iemand en wat was de sleutel?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn zoon is nu drie maand. Hij krijgt borstvoeding, maar wakker maken voor een late voeding is hier geen optie. Dan slaapt hij heel onrustig en vraagt hij twee à drie nachtvoedingen. Als ik hem gewoon laat doen, maar eentje. Dus hier is het duidelijk. Mijn dochter was overigens ook zo. Tot zeven maand een nachtvoeding gegeven, maar zo sliep ze de rest van de tijd wel rustiger.

Ik snap overigens niet zo goed wat je bedoelt met dat een nachtvoeding niet de bedoeling kan zijn. Hij is drie maand. Nachtvoedingen zijn dan volledig normaal. Veel kans dat zijn ritme en zijn noden de komende maanden nog vaak gaan veranderen.

Anders probeer je het eens met zelf laten komen?

3. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Drie maanden is echt heel jong, er gaat nog van alles veranderen en dat meerdere keren. Ik zou zo'n kleintje niet wakker maken en het zelf laten regelen. Op tijd naar bed en zien wanneer hij komt. Dan slaap je sowieso meer dan je nu doet en is iedereen blijer :)

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Ik zou hem niet uit zijn slaap halen maar afwachten. Lijkt mij voorjullie ook prettiger als hij mis wel om 2 uur komt. Heb je daarvoor al een ruk slaap gehad en daarna nog lekker slapen.

5. Kleinmensje

Kleinmensje Niet meer actief

Onze zoon hebben wij in het begin ook wakker gemaakt later op de avond! Hier zijn we mee gestopt toen ik merkte dat hij hier niet langer door sliep. Ik heb hem toen zelf laten komen, hij kreeg zij laatste fles om 19 uur en kwam eerst om 2 uur en dit is zelf gaan verschuiven, ik heb hem ook een poosje rond 4 uur wakker gemaakt voor de fles omdat ik vond dat hij anders te lang zonder voeding deed. Dit loste zich vanzelf op, hij dronk overdag om de 3 uur dus kwam gewoon op zijn 5 flessen uit!
    Doe waar jij je goed bij voelt, wij gaan graag vroeg naar bed en ik had geen hekel aan de nachtvoeding omdat ik al een lange slaap had gehad.

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik zou hem niet meer wakker maken voor zijn laatste voeding.
    En het aan hem overlaten.
    Hier overigens nooit wakker gemaakt voor een (nacht)voeding

Grote kans dat hij gewoon de hele nacht doorslaapt.
    En anders is een nachtvoeding ook geen ramp. ;)
    Beter dat. Dat 10x je bed uit moeten.

Succes

7. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Omdat iedereen hier hetzelfde zei, hebben we hem Zelf laten bepalen. Hij kwam rond 00.45 uur, heeft 140 cc van de aangeboden 180 cc gedronken en was toen in diepe slaap. Rond 01.15 terug in zn bedje, helaas begon de onrust om 03.30 'gewoon' weer.. zeker 10x in een uur eruit geweeest, toen is hij weer goed in slaap gevallen. Helaas wel weet wakker/onrustig van 05.30 uur toen dochtertje riep.. Deze eerste nacht diabolo weinig verandering, vanavond maar weer zien wanneer hij zich meldt..

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    180cc (dus zo'n 200 ml voeding) is ook echt veel voor zijn leeftijd. Mijn zoon is 3,5 maand en drinkt slechts 100 ml per keer. Misschien is het echt te veel en heeft hij buikpijn? Hoe lang doet hij over die fles?

9. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik vind persoonlijk 200ml ook erg veel voor zo'n kleintje. Onze dame van net 4 maanden heeft gisteren voor het eerst pas 200ml gedronken en dat was echt een uitzondering. Normaal drinkt ze tussen de 135-165 ml. Wat de nachten betreft, ons meisje slaapt het beste als ze voor 20.00 naar bed gaat. Dat betekent een laatste voeding om 19.15/19.30 en ze slaapt dan tot en uurtje of 3.krijgt voeding en slaapt dan tot 08.00. Rond de 3/3,5 maanden hebben we even een periode gehad dat ze om 2 voedingen vroeg snachts, dat was echt even vermoeiend maar erg snel weer over.

10. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.440
    372
    83
    in een huis
    En wanneer krijgt hij z'n laatste fles voor hij echt naar bed gaat? Las ergens 16:00 en dan maakten jullie hem om 00:00 wakker? 16:00 lijkt mij dan ook een beetje vroeg.

11. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Ik heb hetzelfde gehad met mijn zoontje .
    Uiteindelijk voor gekozen om hem niet wakker te maken voor voeding en hem zelf te laten komen.
    ik gaf liever 1x nachtvoeding als dat ik er 10 keer uit moest in de nacht.
    Bij ons heeft het maar heel even geduurd en toen ging hij doorslapen.

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Als wij zoontje rond 23.00-0.00 wakker maakten kwam hij ook na stipt 4 uur weer.
    Op een gegeven moment merkten wij dat hij 's avonds rond 21.00 in een diepe slaap viel (toen de huiluurtjes een beetje over waren).
    Dus we gaven vanaf toen om 21.00 de laatste fles en al snel sliep hij door tot 5.00, dan weer een fles en verder slapen tot 9.00 ongeveer.
    Vond ik een stuk beter dan én een late avondvoeding én een nachtvoeding.
    Nu kon ik zelf ook lekker op tijd naar bed.

13. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik zou gewoon uitproberen waar je kindje zich het prettigste bij voelt. Wij doen het als volgt: M krijgt ongeveer om de 4 uur haar fles (100 cc voeding). Overdag laten we er maximaal 5,5 uur tussen zitten, anders maken we haar wakker. Wanneer er zo lang tussen heeft gezeten komt ze vaak al na 2,5 uur voor de volgende fles, prima voor ons. Als ze voor 01:00 uur nog niet wakker is geweest voor de laatste fles (daarvoor krijgt ze meestal rond 19:00 uur een fles) maken we haar wakker; schone luier, pyjama, slaapzakje aan, dan nog even drinken en daarna lekker naar bed. Dit doen we zo elke avond en ze komt 's ochtends tussen 7 en 9 uur weer. Sinds we echt elke avond hetzelfde ritueel aanhouden slaapt ze 's nachts door (nu een week of 1,5 / 2). Dat werkt voor haar dus.

14. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Tussen 19.30 en 20.00 uur krijgt hij een flesje, soms valt hij al tijdens het drinken in slaap en soms is hij nog wakker.. wanneer hij boertje heeft gelaten en hij ongeveer 20 minuutjes rechtop heeft 'gezeten' (lees tegen ons aan heeft gelegen) gaat hij naar bedje (dus 20.30 -21.00 uur).
    Wat betreft de grootte van die fles, hij heeft 180 cc nog maar een enkele keer opgedronken en dat was wanneer hij de rest van de dag zn 150cc flesjes niet leeg dronk. Over het algemeen krijgt hij minder voeding binnen dan wat hij zou mogen ( ongeveer 700 cc drinkt hij over een hele dag).
    Hij doet ongeveer 20 - 30 minuten over een flesje, hij is absoluut niet gulzig met drinken ofzo en overdag kan hij er makkelijk 4 uur tussen laten..

15. Betsy

Betsy Niet meer actief

Hier werkte wakker maken voor die late voeding ook niet.

Bo gaat om 18:30 in bad, knuffelen, liedje zingen, slaapzak aan, 19:00 fles en valt dan meteen in slaap in bed in haar eigen bed. Wakker maken om 00:00 had totaal geen zin, want dan sliep ze veel te vast. Maar ze kon ook niet zonder die voeding, want anders werd ze om 02:00 wakker.
    Toen ben ik die voeding maar gaan vervroegen en bleek na een beetje uitvogelen dat ik haar om 22:00 half slapend een fles kan laten drinken. Ik pluk haar slapend uit bed, verschoon haar luier en tegen de tijd dat ik die fles erin hang, doet ze 1 oog open om te zien wat er aan de hand is. Nog voor de helft van de fles op is slaapt ze alweer en drinkt ze rustig verder.
    Eerst werd ze om 4 uur waker, een paar dagen later om 5 uur, toen om 6 uur en nu wordt ze tussen half 7 en half 8 wakker.

Misschien is 12 uur dus gewoon veel te laat omdat ze dan al in een enorm diepe slaap is. Hier werkt na 3 uur het beste omdat ze dan nog niet heel vast slaapt en wel hongerig genoeg is om 150cc op te drinken.

Wat betreft het drinken, hier drinkt ze ook gewoon rustig 160/170 cc per keer hoor. En soms wil ze 's middags ineens 200 cc drinken.. dan zal ze wel extra hard aan het groeien zijn denk ik dan :D
    En vaak drinkt ze dan de volgende fles wat minder. Komt eigenlijk altijd wel rond de 800-850 cc uit per dag en laat dat nou net weer precies gemiddeld zijn.

16. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Is het nog een optie om het bedje naast jullie neer te zetten? Misschien heeft hij de behoefte om dicht bij jullie te zijn en komt de onrust daar vandaan. En als dat het niet is hoef je in ieder geval je bed niet uit voor de speen, maar kun je dat liggend doen.

17. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Wij maken ons meisje wel altijd nog even wakker voor een late fles en soms komt ze uit zichzelf.
    En ze krijgt gewoon 200ml per keer aangeboden, las hier dat sommige dit veel te veel vinden.. maar dat vind ik beetje raar om te beslissen. Niet alle kindjes zijn het zelfde. Ons meisje krijgt bij d'r flesje van 19:00 uur sinds een paar dagen al rijstebloem papje in d'r fles!
    Ze drinkt overigens d'r flesjes niet leeg en bepaald zo zelf per keer hoeveel ze wil drinken. Soms blijft er 20ml achter en soms 50ml..
    Maar goed even ontopic weer!
    Ik zou gewoon die late avond fles blijven geven voorlopig. Anders duurt het nog langer voordat ze de nachten door slaapt.. dan blijft ze voorlopig nog wel komen s'nachts. En waarom zou je jezelf zo kwellen door elke keer die speen te geven? Hier ook geprobeerd hoor maar dat werkte gewoon niet en ik ben toen gewoon een klein flesje gaan geven (60/2) als ze wakker werd en ze drinkte het op en sliep verder! Hier was het vaak rond 4-5 uur.
    Nu ze rijstebloem krijgt wordt ze eigenlijk niet meer wakker en als ze wakker wordt is 1x een speentje geven genoeg maar als dat niet zou werken geef ik d'r gewoon een klein flesje hoor!

Doe wat jou gevoel zegt wat je moet doen! Kijk naar je kindje en kwel jezelf vooral niet door persee geen nacht voeding te willen geven. Ik heb herken je gevoel wel want je wilt ervanaf maar dat komt vanzelf.
    Ik geef d'r liever een klein flesje en slaap dan verder dan 10x eruit voor d'r speen.
    En ik zou de 23 uur fles wel houden! Ze is nog veel te klein om klokje rond te kunnen slapen dus dat zal ze niet gaan doen en anders blijf je voorlopig grote nachtvoedingen houden..
    Die 23 uur fles komt vanzelf wel te vervallen.

Maar doe waar jij je je goed bij voelt en hou dit aan!
    Als je steeds van methode veranderd (wel fles, geen fles, kleine fles of grote fles enz) kan je kleintje nooit ergens aan wennen.

18. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vannacht nogmaals geprobeerd met zelf laten komen.. Het was al 3 uur geweest en had hem nog niet gehoord (had om 20.30 voor het laatst een flesje gehad, we waren de hele dag wat laat/later met flesjes).
    Muts die ik ben, is dan weer bang dat hij echt al te lang zonder voeding zit dus flesje gemaakt, baby slapend uit bed gepakt, luier verschoond en flesje gedronken. Hij is even 'wakker' geweest bij het verschonen en verder heeft hij slapend 140 cc gedronken. Daarna terug in bedje, inmiddels is het 7.15 en hoor ik af en toe een geluidje. Wat een heerlijke nacht heb ik gehad :):):):)
    Denk dat we dit er maar even inhouden zo!

19. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Dat zijn wel fijne nachtjes! Wakker maken zou ik persoonlijk niet doen, ze kunnen op deze leeftijd prima aangeven of ze honger hebben of niet 😉

20. Kim13891

Kim13891 Lid

14 nov 2016
    89
    8
    8
    Hier ook 3 mnd oud.
    We bieden onze zoon nu sinds een maand een duidelijk ritme:
    6.30/7.00 wassen en flesje. Meestal issie gelijk weer moe dus naar bed (wij bakeren trouwens voor onrust en huilen)
    11.00 flesje meestal 12.00 naar bed
    15.00 flesje 16.00 naar bed, tussen door soms half uurtje eruit (na 15 uur issie vaak nog onrustig) dan tot 19.00.
    19.00 pyama aan en flesje
    22.30 wakker maken en flesje (dit doen we pas een maand, het wakker maken)
    Dan slaapt meneer tot 5 uur krijgt hij speen valt weer in slaap en meestal meld hij zich pas weer rond half 7/7uur.
    Hij krijgt flessen van 200cc waarvan hij zeker 150 tot 180 van drinkt en soms leeg.

Afgelopen weekend kwam hij ineens weer om 3 uur zoals voorheen. En inderdaad iedere keer speen erin, max 10 min en weer speen erin etc. Heb hem uiteindelijk 60cc gegeven in bed. Dus niet eruit gehaald en speen erin muziekje aan en toen sliep hij weer verder. Tot 7 uur.
    Na 3 nachten slaapt hij nu gewoon weer zoals we gewend zijn. Ik heb het flesje dus eigenlijk niet voor voeding gebruikt maar als troost waarvan hij de rust weer vind om te slapen. Hij heeft namelijk geen honger maar is onrustig. Maar ik wijk absoluut niet af van het ritme 7 uur uiterlijk begint de dag. Met uitzondering van een half uur voor de voeding (dus 10.30 tot max 11.00, 14.30 tot max 15.00 en 18.30 tot max 19.00). Hij komt overigens zelf rond die tijden ik hoef hem eigenlijk alleen rond 19 en 22 uur wakker te maken.
    Ik merk dat die van ons hier echt behoefte aan heeft en hierdoor beter zijn rust pakt en minder huilt.
    Wellicht heb je hier iets aan.

Oohja, het is ook een kwestie van volhouden en consequent zijn. Voordat je verandering ziet bij een nieuwe methode ben je vaak al minimaal 2 weken verder. Ik heb nu sinds een week dat ik merk dat hij minder intens huilt bij het inslapen bijvoorbeeld.

Deel Deze Pagina