is het erg om een flapuit te zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 10 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik zeg soms dingen waar ik later spijt van heb. Heb me hier lang niet druk om gemaakt, maar de laatste tijd wel weer.

Bijvoorbeeld tegen collega,s zeggen dat je het nog helemaal niet leuk vindt dat je dochter een klasgenootje te spelen kreeg en dat je blij bent dat ze weer opgehaald werd.

Of zeggen dat je dingen in je huis toch liever anders had verbouwd.

Echt persoonlijke dingen dus.

Herkennen jullie dit?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee totaal niet, hier vertel ik wel veel op het forum, maar in het dagelijks leven dus niet ben daar gek :p woon hier in een klein stadje en als ik hier een scheet laat, weten ze het in 3 min aan het einde van ons stadje

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Nee precies, andersom vertelt niemand mij zulke dingen.

Maar ik wil wel gewoon mezelf kunnen zijn.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik was vroeger ook een flapuit, dat heeft ook wel eens voor problemen gezorgd. Ik pas nu dus ook wel op wat ik zeg en probeer eerst na te denken of het handig is dingen te zeggen of niet.

Mijn man heeft ADHD en flapt er regelmatig dingen uit die ook kwetsend kunnen zijn. Dit is gewoon niet prettig dus in dat opzicht, vind ik het wel erg om een flapuit te zijn of met een flapuit te leven.

Ik vind dat je een hoop dingen kan zeggen maar sommige dingen moet je misschien alleen denken. Het vertellen tegen collega's dat je geen zin had in een vriendje en blij zijn dat het weer naar huis is bijv. Niet zo zeer dat collega's vallen over je flapuitgedrag ik bedoel, van mij mag iedereen alles zeggen ik ben niet zo moeilijk. Maar bij zulke dingen laat je wel zien hoe je in elkaar zit en dat is niet altijd handig.

5. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Dat doe ik ook heel veel, alleen mijn vriend is dus het tegenovergestelde. Die vind het niet leuk als ik alles vertel, terwijl ik best open ben. Dus probeer er tegenwoordig wel op te letten.

Op het forum let ik juist heel erg op wat ik zeg aangezien het altijd terug gelezen kan worden haha.

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja precies. Ook al is het een heel lief vriendinnetje, ik zou het niet leuk vinden als haar moeder dat zou zeggen als mijn kind daar gespeeld heeft.

Sommige mensen zijn zo beheerst met wat ze zeggen.

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maar wat voor dingen zeg jij dan waar je spijt van hebt?

8. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Heb ik ook! Heel erg zelfs! Dan denk ik..ik ga iets zeggen zo wat ik beter niet moet doen maar dan kan ik het niet meer tegenhouden. Raar hoor!!

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Heeel herkenbaar.

En ook een grapje maken bij mensen die dat A. niet snappen en B. niet van gecharmeerd zijn. En als ze dan steeds waziger kijken stop ik niet met het uitbreiden van de grap,neeee,ik ga door, juist omdat ik me dan ongemakkelijk voel maar het wordt er alleen maar erger van,de mensen gaan steeds vreemder kijken etc etc.

10. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Jaaaaa! Hier precies zo!! Had vandaag weer zoiets..kom aanrijden in de straat, ik stap uit. Buurman met vriendin komen buiten. Hij vraagt waar mijn 500 is, ik zeg ingeruild..heb nu de nieuwe panda.. Jammer zegt de vriendin..vond em zo mooi. Ik zeg, de nieuwe panda vind ik net zo mooi maar die ouwe bleghhh en wijs er een aan aan de overkant..bedankt zegt ze das de mijne... Ik denk owww neee... En ik begin te ratelen..ja ze rijden wel lekker en mijn moeder heeft er ook 2 gehad (echt waar) buurman schiet ongelooflijk in de lach... Het zweet breekt mij uit... Schaam!! Ze keken ook echt allebei naar me van..die vrouw is niet goed!!!

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Als je er anderen mee kwetst of in de problemen brengt vind ik het wel erg ja. :)

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik herken het wel, maar ik vind het absoluut niet erg. Op mijn merk flapt iedereen er van alles uit, lekker toch? Kan ook gewoon bij ons en ik zou niet weten wat daar erg aan is. Iedereen kan lekker z'n ei kwijt en iedereen is geinteresseerd in elkaars verhalen. Ik ben trouwens helemaal niet zo'n flapuit, maar op mijn werk kan je gewoon alles wel zeggen eigenlijk.

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik ben een enorme flapuit. Jaren tegen gevochten maar nu heb ik er lak aan, zo ben ik en eigenlijk ben ik daar blij mee. Het brengt namelijk ook heel leuke dingen met zich mee. Ik ben nooit kwetsend moet ik er wel bij zeggen.

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maar is het raar om te zeggen dat je nog zo moet wennen aan spelende kindjes thuis en dat je blij bent dat het meisje werd opgehaald omdat ze zo moe en druk waren?

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nee, waarom?

16. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Nee hoor, dat vind ik niet raar! Ik zeg het ook regelmatig, vind het ook altijd heel vermoeiend en dan vind ik het toch wel fijn als ze weer opgehaald worden. Hoe lief ik die kindjes zelf ook vind.

17. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zie daar het probleem niet van hoor.
    Mijn schoonouders/ouders zeggen ook wel eens: We vinden het fijn als Sven komt, maar we vinden het ook fijn als hij weer naar huis gaat. Dan hebben ze de rust weer terug.

Ik zie daar echt geen probleem in.

18. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Oh nou gelukkig maar! Had er al een beetje spijt van maar het valt dus mee.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

De voorbeelden die jij geeft, vind ik helemaal niet van die hele persoonlijke dingen. Zou ook niet weten waarom je dat niet tegen collega's, (met wie je toch veel contact hebt) zou kunnen zeggen...

Ik zou me drukker maken om dingen die je eruit flapt die een ander kwetsen. Dat zou ikzelf vervelender vinden als ik een flapuit zou zijn.

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar wat is er erg aan om iets te zeggen over een auto? 't Is maar een gebruiksvoorwerp en iemand die daardoor persoonlijk beledigd is, moet zich eens even gaan beraden op waar ie z'n identiteit op bouwt, geloof ik....
    Smaken verschillen, dus dat jij de oude panda (of de oude 500?) lelijk vindt, dat mag toch gewoon?

Deel Deze Pagina