Lego friends lijkt me zo leuk voor onze dochter. Ze speelt sinds haar derde al met Lalaloopsy's en even later kreeg ze haar eerste Piny Pon poppetjes (met die hele kleine onderdeeltjes!). Nu leek het huis van Lego friends me echt iets voor haar (voor 5dec). Alleen vroeg ik me af: is het wel echt geschikt voor een 3,5 jarig kind? Heeft iemand met een 3,5/4 jarig meisje ervaring hiermee?
Ik denk zelf dat ze nog te klein is. Lego is echt voor 7 of 8 jarige. Het is namelijk een hoop zelf bouwen en valt uit elkaar als je er hard op drukt. Ik denk niet dat je dochter de kleine onderdelen zal inslikken, maar ik denk wel dat de onderdelen te klein zijn om te weten wat ze ermee moet. Misschien is een Barbiehuis leuker? Of Playmobil? .. en wat leuk trouwens dat je nu al Sinterklaas inkopen doet! Nu wil ik ook! haha
mijn dochter van net 5 speelt hier al ruim een jaar mee en dat gaat prima ze bouwt alles zelf na uit de boekjes die erbij zitten. soms vraagt ze wel of ze het juiste blokje heeft ofzo, maar verder lukt het al heel goed. (heeft zelf de brandweerkazerne en bijbehorende auto's in elkaar gezet en van friends de paardentrailer met auto en de balletstudio. 3,5 is mischien nog iets vroeg, maar het ligt ook aan t kind denk ik.
Mijn zoon is 5, en die speelt sinds kort ook met Lego. En hij vind het echt fantastisch. Dus echt niet pas vanaf 7 of 8 jaar. Er bestaan al lego pakketten voor kinderen vanaf 5 jaar.
Hier sinds nog niet zo'n lange tijd 2 lego verslaafden. Mijn vader heeft een mooie tafel gemaakt, die staat bij de oudste op zijn kamer. Ik koop dan geen Lego Friends ( 'want dat is voor meisjes mama, tssss' ) maar heb inmiddels de politie en brandweer set. Nog een losse amulance, politie en brandweerauto. Hij is bijna jarig en krijgt dan het kasteel. Zo ontzettend leuk dat ze het nu ook leuk vinden. De oudste wordt bijna 6, de jongste is 3.5 en die vind ik nog wel wat te jong er voor. Die sloopt de boel vaak per ongeluk.
Moet wel zeggen dat ze ouder overkomt met zulke dingen. Het is een huis met woonkamer, keuken, slaapkamer, badkamer en buiten een schommel. Het is dus meer spelen dan echt bouwen. En wanneer het even uit elkaar valt roept ze vast 1x en doet het daarna zelf. Ze kent mijn smartphone af en toe nog beter dan ik zelf haha. Maar ze is echt van de poppetjes, huisjes etc. en dacht misschien is dit nou leuk om mee te beginnen van Lego! Inslikken zal ze niet doen, die kettinkjes en dingetjes van Piny Pon zijn ook erg klein en dat gaat altijd goed.
Haha nou dat herken ik in de Lego Duplo, dochter is niet zo bezig met het bouwen maar wel met het spelen ervan. Alleen onze jongste (wordt in januari 2) sloopt de boel meestal ook . Maar dus omdat ze echt zo speelt leek Lego me wel kunnen. Alleen mijn moeder zei dat ze er misschien nog te jong voor is dus vandaar mijn erge twijfel!
Mijn oudste begon met 3,5 te bouwen, al was het dan meer door ons opbouwen, en hij maakte de bouwwerken iets anders door wat blokjes te veranderen of toe te voegen. Vanaf 4,5 bouwt hij de dingen zelf uit de boekjes na, ook die van 7+.. Gewoon naar je kind kijken, de mijne had niks met duplo, maar de oude lego die bij mijn ouders stond vond hij leuk, dus dat gegeven met Sint toen hij bijna 3,5 was..
Emma is sinds juni vier en ze vind het erg leuk om op school in de bouwhoek met lego te spelen. Ze krijgt van sinterklaas dan ook legostenen en een ondergrond om op te bouwen. Het ligt echt aan het kind.
Er zijn trouwens ook lego friends setjes met verschillende leeftijden zag ik. Zou daar ook naar kijken.
de frutsels die bij leog friends zitten zijn best klein. Onze jongste was 3,5 toen haar grote zus het kreeg maar ze had in het begin best nog moeite met al dat kleine spul. Nu gaat het beter ( bijna een jaar verder) en het is wel harstikke leuk spul!
Hier een zoontje van 4 die al sinds zijn 3de jaar met gewone lego speelt. Zonder problemen. Van de duplo wilde hij nooit wat weten en op zijn 3de verjaardag kreeg hij gewone lego en is steeds aan het bouwen. Zou het dus wel doen. Misschien kijken op marktplaats of de Duitse ebay. Daar koop ik lego voor minder dan de helft
Sven vind de lego ook erg leuk. Wij kopen niks, want pappa heeft al zijn lego van vroeger nog. Zelf bouwen zit er niet in, maar ach, hier vind pappa dat geen probleem. Die bouwt t zelf wel. En Sven speelt er dan mee.