hey - ik heb 10 jaar geleden ook een tekort van vit B12 gehad (was toen onder de 100) aangezien ik nu zwanger ben heb ik het weer laten testen en was 170, volgens de ha helemaal goed. Is dat ook zo of is dit toch aan de lage kant? Of ben ik al de kritieke fase van de miskraam door B12 tekort voorbij? Heel veel sterkte jullie en kaboutertje hoop dat ze snel wat vinden zodat er iig wat aan gedaan kan worden! Is er geen vervanger?meestal kun je daar ookuitslagen opvragen, anders is het wel vreemd....
Nee alleen voor spoedgevallen. Ik heb geen flauw idee of B12 na de 12 weken ook meespeelt ( iig wel gefeliciteerd!)
@ loeka 170 is wel laag hoor, vooral bij een zwangerschap. Neem eens een kijkje op de site van de stichting B12 tekort, daar staan ook stukken over zwangerschap. Ik kan een heel verhaal voor je typen, maar daar staat het heel duidelijk uitgelegd. Vooral de link van Hendrik de jong over zwangerschap is erg handig om te weten. Ik zou er achteraan gaan aangezien je eerder een tekort hebt gehad en het nu weer laag is. Bij een waarde onder de 100 kun je eigenlijk van uitgaan dat je een opname probleem hebt. @kaboutertje, balen dat je arts op vakantie is. Ennuh wij hebben ook al een kindje, die zwangerschap heeft hoogst waarschijnlijk mijn reserves uitgeput, wat resulteerde in een vroeg geboorte. De gyn is er niet zeker van, maar sluit het zeker niet uit, omdat een te hoge homocysteine (wat ik heb) kan afdrijven.
Pfff zenuwslopend is nog heel zacht uitgedrukt... Ik heb wel geluk dat ik meteen vroeg in de ochtend mag, dat is beter dan heel de dag in spanning.