het lijkt wel of ik de enige ben die sophie nog 2 flesjes opvolgmelk geef en geprakt eten met haar 13 maanden. flesje voor tussen de middag komt omdat ze zoals vandaag haar broodje niet wilt, maar morgen gaat het er waarschijnlijk met smaak in. vandaag was het tranen met tuiten, dus ben maar opgehouden met het broodje. en 's avonds krijgt ze gewoon nog een lekker klein flesje, vind ze heerlijk. en ik zie dat veel moeders het eten agf apart aanbieden, doe ik ook niet, waarom niet? omdat sophie soms een moeilijke eter is. dan draait ze dr hoofd weg, en dan dwing ik haar iets te proeven en dan is het toch "jam jam".
Xavièr krijgt iedere ochtend en avond zijn flesje melk. Dit zijn echt zijn "rust" momentjes van de dag. Even lekker tegen mama aanliggen (het is een hele drukke jongen ) Brood eet hij wel gewoon. Eten prak ik soms wel en soms niet. Ligt er ook een beetje aan wat wij eten. Als wij turks eten met veel kruiden, krijgt hij gewoon een potje of ingevroren potje wat we zelf hebben geprakt. Maar als hij gewoon met ons mee eet prak ik het niet. Elk kindje is anders, ook qua voeding. Maak je er niet druk om. Jij kent je kindje het beste, dus weet je ook wat goed voor haar is!
Louise krijgt sochtends ook nog gewoon een flesje melk en was ook een hele slechte broodeter. Nu gaat dat steeds beter, bijna iedere dag eet ze haar broodje op, maar als ze dat niet doet, krijgt ze ook een fles. Ook het eten wordt geprakt hier omdat ze het anders niet moet, ze heeft heeeeeeel lang de kokhalsreflex gehad maar nu zijn we begonnen met haar mee te laten eten en dat gaat nu goed.
ja ik vind die momenten dat sophie lekker tegen me aan ligt voor het flesje ook zo heerlijk, echt een rust moment, dat merk ik ook aan haar. 's avonds lekker in pyama en slaapzak een heerlijk warm klein flesje voor het slapen gaan. maar t scheelt dat er meerdere zijn.
Hier zelfs nog veel meer flesjes met melk . En soms aan de borst. Hier overdag meestal 6x een flesje met melk, ik moet me schamen denk ik............... (en dat ze snachts nog melk krijgen moet ik me al helemaal voor schamen ) En idd dat van dat flesje savonds, ik vind het ook heerlijk, alleen hebben wij die momenten niet alleen savonds maar dus ook overdag. Het eten dat zit soms door elkaar en soms niet, ligt eraan wat het is en wie het voor ze opgeschept heeft en wie het gaat geven. Het is hier vanaf het begin geprakt en soms wat groente/fruit in het handje om van te 'snoepen'. Ach we doen gewoon allemaal waar we ons goed bij voelen, dan is het toch goed? Als jou kindje het zo goed doet en die van een ander op een andere manier, is dat toch prima. Ik vind het alleen soms wel fijn om te lezen hoe andere het doen. Zo kan je nog eens iets van een ander uit proberen, dat is wel fijn vind ik. Maar als het niet werkt, dan ga je gewoon weer terug naar het oude en vertrouwde. Dat wat wel werkte voor jullie.
ik geef ook nog 2 flessen hoor. 's ochtends een papfles en bij het broodje ook een halve fles. eten probeer ik niet te prakken, maar soms is iets te grof en dan doe ik het wel. en in een potje zitten slechts kleine stukjes. en die krijgt hij ook weleens.
hier krijgt C nu 2 flesjes halfvollemelk. 1 's ochtends met papgranen, 1 's avonds voor het slapengaan. Opvolgmelk leek ons niet zo nodig, omdat C verder toch wel prima eet.. Prakken doen wij nu steeds minder. Maar dat is echt sinds een week of 4. Hij heeft nu ook 4 kiezen, dus dan is kauwen ook weer wat makkelijker..
Gewoon doen wat het beste bij je kindje past hoor! Mijn dochter krijgt: Sochtends 2 boterhammem met ene bekertje halfvolle melk rond 10.30 een stuk fruit 13.00 2 boterhammen rond 15.00 uur een spoepstengel of rozijntjes e.d. 17.30 warm eten met Toetje na 19.00 fles 180 cc warme halfvolle melk Verder heeft ze ee drinkbeter met roosvicee tot haar beschikking
Hier nog 1 hoor. Deyna krijgt 's ochtends en 's avonds nog gewoon een fles opvolgmelk. Dit hou ik voorlopig ook zo. Zoals hierboven al werd gezegd, zolang je er een goed gevoel bij hebt en je kindje het er goed op doet, waarom niet?!
Bij mij ook. Geen opvolgmelk maar pap van gewone melk. In de ochtend en avond. Eten prakken zal ik ook voorlopig blijven doen, veel handiger en eten gaat ook sneller, ga echt niet moeilijk voor mezelf maken Groetjes Brez