Wanneer kindje aan de buitenkant voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ikkie97, 2 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.008
    4.016
    113
    Ik ben nu bijna 25 weken zwanger en vanaf een week of 16 voel ik zelf al beweginkjes van mijn kindje. Eerst heel vaag maar nu toch regelmatig heel duidelijk. Voor mijn gevoel is dit toch aan de buitenkant echt wel voelbaar, maar mijn vriend zegt echt niks te voelen. Als ik zelf mijn hand op mijn buik leg als mijn kindje flink aan het bewegen is lijkt het wel of ik het aan de buitenkant ook voel, maar dit is natuurlijk lastig te onderscheiden omdat ik het sowieso ook aan de binnenkant voel.
    Vanaf wanneer zou je het ook duidelijk aan de buitenkant moeten voelen? Dus voor anderen?

2. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik ben nu bijna 27 weken en mijn man had van de week voor het eerst contact met de kleine door kleine schopjes te voelen. Placenta ligt achter bij mij. Ikzelf voel de kleine al weken, ook aan de buitenkant alleen zie ik het nog niet bewegen.
    Ik denk ook niet dat er echt een termijn voor staat. Komt vanzelf.

3. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Mijn man voelde het rond de 18 weken al. We hebben geluk denk ik!
    De placenta ligt voor.
    De buik gaat ook al vaak op en neer alleen dat ziet mijn man nog niet zo vaak.

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Toen ik mijn kleine voor het eerste voelde was het ook direct voelbaar en lichtelijk zichtbaar aan de buitenkant. Ik voelde onze kleine rond de 20 weken voor het eerst en mn vriend met 21/22 weken. Baby was elke keer stil als ik mn vriend riep haha.
    Placenta zit hier trouwens aan de voorzijde.

Edit: denk dat rond 30 weken wel voelbaar moet zijn voor je vriend, ruimte wordt steeds kleiner.

5. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Bij iedereen is het anders dus :D komt vanzelf.

6. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het zal idd bij iedereen anders zijn! Mijn man voelt het nu sinds 2 weken ongeveer! Hij zei dat hij wat voelde, maar niet wist of ik het was, of de baby, maar het is toch echt de baby! Leuk is dat! Jammer dat je vriend het nog niet voelt, maar dat komt nog wel ;)

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Mijn man voelde de kleine met precies 20 weken voor het eerst, maar hij had niet erg veel geduld haha. Zelf al met 15 weken de eerste plopjes gevoeld heeeeel erg vroeg!

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.008
    4.016
    113
    Mijn vriend heeft ook niet zo veel geduld nee, dan legt hij zijn hand op mijn buik en dat is het van: nou ik voel niks hoor! Maar laatst had ie wat meer geduld en op een gegeven moment voelde ik het echt heel hard, toen zei ik: nou móet je het voelen! Nog niks dus... nou ja helaas dan kan het nog niet want duidelijker wordt het voorlopig nie...
    Nog maar even geduld dan ;)

9. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    zelf voel ik de kleintjes met 15 weken mijn man rond de 20 weken hij heeftonze derde spruit nog niet gevoeld

10. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Voelde onze dochter zelf met 17 weken en vriend kon haar voelen vanaf een week of 19.

11. woezelenpip1980

woezelenpip1980 Actief lid

10 okt 2011
    354
    0
    0
    hier voelde ik en mijn man het gisteren ben morgen 18 weken

12. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    ik zelf vanaf een week of 16 en mn vriend vanaf 17 weken :)

13. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Bij mij voelde mijn man het al voor de 20-wekenecho (eerste plopjes met 17 weken en daarna al gauw echte schopjes). Maar placenta zit bij mij aan achterzijde en ben zelf slank, misschien helpt dat?

En soms moet je idd wat meer geduld hebben. Als hij net op de verkeerde plek zit of de kleine stopt met schoppen (doet die van mij namelijk vaak op die momenten) dan voelt hij niks.

Deel Deze Pagina