Hoe voel je je?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Silly, 13 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Was benieuwd hoe het gaat met degene die pas zwanger zijn.
    Ben benieuwd of je veel kwaaltjes hebt of juist niet en hoe je je voelt.

    Ik zal de spits afbijten.
    Heb tot 7 weken geregeld vlagen van misselijkheid gehad; nu gelukkig nog maar af en toe last van.
    Veel maag en darmkrampen en een groter hongergevoel.
    Probeer niet te veel lekkere tussendoortjes te pakken ;) .
    Best wel wat steken in m'n onderbuik; die heb ik nu alleen als ik teveel op een dag gedaan heb. Dus dan maar even een stapje terug.

    In het begin ging sporten niet zo goed maar gaat gelukkig weer steeds beter.
    Kan nog steeds 5x per week sporten (heb wel de afstand e.d. wat verkort).
    Lekker paardrijden en hardlopen voor zolang het nog kan.
    Dit deed ik uiteraard ook al voor ik zwanger werd.

    En verder doe ik gewoon m'n dagelijkse dingen in en om huis.
    Dus ik mag nog niet klagen als de kwaaltjes ternminste wel wegblijven want bij een vriendin van mij begonnen ze pas na drie maanden :( .

    Over drie weken krijg ik een echo, daar ben ik blij mee want ben wel erg onzeker.
    Gewoon bang dat er toch iets mis is, waarom weet ik niet.
    Misschien omdat dit m'n tweede is en sta je er heel anders tegenover als bij de eerste.

    Silly
     
  2. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    nou jij mag wel van geluk spreken hihihi.

    Ik kan bijna helemaal niks. Ik ben huisvrouw en heb een dochtertje. Ben de hele dag beroerd. En erg moe. Het huishouden daar kom ik bijna niet aan toe. Of doe de hele dag over de dagelijkse dingen. Zodra ik wat doe komt gelijk de misselijkheid en moeheid.

    De laaste dagen komt het pas na 12 uur dus sochtends doe ik dan even snel wat in huis.

    Hopelijk heb ik het na 3 maanden niet meer. Dan ben ik er dus bijna van af.
     
  3. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Hoi Silly,

    Hier ook nog niet veel kwaaltjes. Wel moe, enorme honger (eet veel fruit tussendoor) en vaak plassen. Af en toe heb ik een vlaag van spierpijn in m'n buik, maar verder niets. (Nog) niet misselijk, gelukkig.

    Ik ben gestopt met hardlopen omdat dat niet fijn voelt. Wel doe ik nog poweryoga. Wandelen met de honden doe ik nu extra veel voor mijn beweging.


    Pim
     
  4. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Hé Pim,
    Bij mij ging hardlopen de 1e weken ook niet goed.
    Maar nu weer wel.
    Dus misschien bij jou ook wel weer over een paar weekjes.

    Ja dat hongergevoel is erg hè. Heb ik gegeten dan heb ik na een half uur weer honger.
    Heb wel heel vlug een opgeblazen buik (net of ik 6 maanden zwanger ben ;) ) maar dat had ik voor m'n zwangerschap ook al wel een beetje; is nu wat erger.

    Silly
     
  5. maris

    maris Bekend lid

    6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Ik heb erg veel krampen in mijn onderbuik. Vrijdags zelfs zo veel dat ik er een paracetamol voor geslikt heb. Dat deed wonderen gelukkig.

    Ik ga vaak met een kruik tegen mijn buik slapen omdat het vervelend is als de krampen voordat ik in slaap val ineens weer opkomen.

    Verder voel ik me niet misselijk, maar ik heb wel vaak het gevoel dat mijn eten tot bovenin mijn slokdarm zit. Beetje raar gevoel. Ik heb niet meer honger dan anders.

    Mijn borsten zijn een paar dagen heel rond geweest, maar de spanning is nu minder en ze zijn alleen nog heel zacht en zwaar.

    dat was het wel zo'n beetje.

    Maris
     
  6. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
     
  7. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Vervelend voor je Elina.
    Bij m'n 1e zwangerschap was ik ook erg moe maar verder heb ik nooit een kwaaltje gehad.
    Dus dit is nu ook nieuw voor mij en met m'n zoontje erbij is het soms idd wel vermoeiend.

    Silly
     
  8. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
     
  9. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    leuke vraag nou de laatste 2a3 dagen gaat het gelukkig al weer wat beter minder misselijk maar heb wel flink wat honger is net of de schade van de laatste paar weken in moet halen is niet meer normaal hoeveel ik nu kan eten. :D :D ben nog wel heel erg moe groetjes jacoba :D
     
  10. vosje

    vosje Actief lid

    25 jan 2006
    280
    0
    0
    noord-brabant
    hoi hoi, ik heb last van een zeer opgeblazen buik.
    Beetje gevoelige tepels, en een beetje misselijk,
    en een zeer sterke ruik.
    Ik werk aan een balie, die parfums en de etenswaren die voorbij komen :( , niet zo lekker.

    vosje
     
  11. loesje

    loesje Bekend lid

    1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    hoi meiden, ik heb alleen hele zere borsten, ben moe en elke keer heel erg duizelig (dit vind ik het meest vervelend) en ik heb ook een sterke reuk (ik werk met kinderen en ruik de poepbroeken nu wel heel goed :( )
     
  12. loesje

    loesje Bekend lid

    1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    he vosje we zijn bijna tegelijk uitgerekend :)
     
  13. maris

    maris Bekend lid

    6 mrt 2006
    843
    0
    0
    o ja, reuk... gisteren was een kennis bij ons en ik zei "goh wat ruik je lekker naar fruit". Iedereen keek me wazig aan, vooral zij zelf. Bleek ze na lang nadenken perzik cremespoeling gebruikt te heben.

    :-S
     
  14. Niet meer actief

    Ik moet zeggen dat mijn reuk vermogen ook erg sterk is. Roep vaker dat ik iets ruik en ja hoor 9 van 10 keer klopt het!! :D
     
  15. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    bij mij valt het ook redelijk mee qua kwaaltjes.
    wel soms flink duizelig,misselijk zwakt gelukkig af eindelijk en verder ben ik eigenlijk alleen flink moe en voel zo nu en dan wel mn onderbuik.
    maar echt veel te klagen heb ik niet,al doe ik dat soms wel flink,maar dat mogen wij met onze hormoontjes vind ik ;)
     
  16. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik heb ook nog niet veel last ik heb wel buikpijn net alsof ik ongi moet worden en dan trekt het naar me rug en via me rug naar me benen dus dat is wel vervelend aangezien ik staand werk heb maarja is voor een goed doel :D! Verder ben ik gelukkig niet echt misselijk :)
     
  17. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Als ik de reacties lees denk ik, oja dat heb ik ook.
    Idd een heel sterk reukvermogen.
    Soms wel irritant.

    En Pim, dat has ik ook in het begin. Net of ik m'n voeten niet kon optillen.
    Nu kan ik weer goed hardlopen. Loop wel een wat kortere afstand en iets minder snel.
    Ik vind het ook zo heerlijk dat hardlopen maar ik weet dat ik het niet al te lang meer mag doen.
    Daar baal ik wel van maar ik moet aan m'n kindje denken ;) .

    Sterkte iedereen met de kwaaltjes.

    Silly
     
  18. TriCo77

    TriCo77 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    IK HEB GELUKKIG NOG NIET ECHT VEEL LAST VAN KWAALTJES........KAN NOG KOMEN NATUURLIJK. AL ZIT IK ER NIET OP TE WACHTEN, BIJ MIJN VOIGE ZWANGERSCHAP HEB IK BINA ALLE KWAALTJES GEHAD DIE JE KUNT BEDENKEN VAN MISSELIJK E ZUURBRANDEN TOT ZWNAGERSCHAPDIABETES EN HARDE BUIKEN IN DE DERDE MAAND AL ZODAT IK DE HELE TIJD NIET VEEL HEB KUNNEN EN MOGEN DOEN.....

    IK HEB NU WELLAST VAN BEETJE PIJNLIJKE BORSTEN EN BUIKPIKJN MAAR ALS HET HIERBIJ BLIJFT..........HIHI

    LEUK IK KOM HIER BEST VEEL VROUWEN TEGEN DIE NET ZOVER ZIJN ALS IK...........
     
  19. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Hoi mam2003. We zijn exact even ver!

    Pim
     
  20. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    voel me weer top! een klein beetje moe maar dat maakt natuurlijk niet uit!
     

Deel Deze Pagina