nog steeds angst met vrijen..

Discussion in 'Na de bevalling' started by 2jees, Jun 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Meiden,

ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil, maar soms baal ik dat ik altijd zo bang voor sex ben sinds de bevallingen. begrijp me goed,ook voor die tijd waren wij geen mensen die het elke dag/week deden maar nu! Aan de ene kant hoeft het van mij ook gewoon niet meer. Maar ja mn man is er ook nog ;) En ik verlang soms echt wel naar hem ondanks tegenzin in sex.

Ik kan het gewoon bijna niet meer. Ik ben zo bang als het bijna gaat gebeuren, moet altijd aan de VK denken die me toucheerde, dat deed zón pijn.. Ik moet altijd aan mn bevallingen denken als ik moet liggen, wordt er zenuwachtig van.. En ik heb nog steeds het gevoel dat de hechtplek te strak is, dat trekt erg tijdens de daad, ook niet fijn :(

2. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik heb precies hetzelfde gehad, en ik weet niet of je dit wilt horen, maar bij mij heeft het tot 6 maanden na de bevalling geduurd voordat ik weer kon vrijen zonder pijn of nare flashbacks aan de bevalling. Mijn enige advies wat ik je kan geven is probeer het toch elke keer weer. Je zult vanzelf zien dat het beter gaat. En al blijft het alleen bij voorspel geniet van de intimiteit. Mijn man heeft ontzettend veel geduld gehad en dat heeft enorm geholpen. Succes het komt zeker goed ;)

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Dankjewel, hier is het 17 mnd inmiddels.

Gelukkig heeft mijn lieve man ook onwijs veel geduld en prest me nooit ergens toe. maar die kater als ik weer niet durf.. :( Dan doe ik het nog liever niet. Maar ik begrijp je wel, dat het beter is van wel. Moeilijk!

4. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    4,149
    154
    63
    Hier ook 17 maanden... Ik raad je aan om misschien naar een seksuloog te gaan. Dat ga ik doen :)

5. 2jees

2jees Niet meer actief

#5 2jees, Jun 16, 2014
    Last edited by a moderator: Jun 16, 2014
    Roosje, knap hoor! Dat zou ik nooit kunnen. Mijn man begrijpt dat wel. Als ik zou willen zou hij het oke vinden maar je moet er iig aan toe zijn.

Hoe ga jij er verder mee om, ook volhouden? Of mijd jij het (onbewust) ook vaak om te beginnen?

6. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Wat vervelend voor je. Het toucheren deed bij mij ook vreselijk veel pijn(gevoelige bmm) maar bij seks voel ik dus niks meer sinds de bevalling. Ik was ook bang dat het pijn zou doen.

Maar als je hechtplek inderdaad te strak is helpt dat ook niet. Is het geen idee om daar eens mee naar de huisarts te gaan?

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Nou, het is wel wijd genoeg zeg maar, maar achteraan trekt het gewoon.

Ik was altijd al gevoelig van binnen, dus ja, ook na de bevallingen nog, en met nu die pijn van toucheren in mn achterhoofd er bij...

8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    He meis!
    Wat naar die ervaringen! Niet dat ik er heel veel nuttigs over kan zeggen maar misschien kun je proberen om steeds een stapje verder te gaan. Gewoon alsof jullie weer net twee verliefde tieners zijn. Hou het een avondje bij alleen knuffelen, volgende avond net iets verder (ik zal het niet te grafisch omschrijven ;) ). En doe het zo rustig aan als je wil! Misschien kun je je op deze manier steeds wat beter ontspannen. Wat betreft het 'gaan liggen' probeer eens een ander standje! Iets wat niet zo'n standaard bevallingshouding is :)

Hopelijk heb je er wat aan, heel veel sterkte, geluk en plezier ;)

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Dank voor je reactie! Het lukt helaas niet op een andere manier..

En rustig aan doen we al die tijd al, knuffelen gaat ook prima de laatste maanden, maar meer (meestal) niet. Ik verstijf dan helemaal.

10. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    4,149
    154
    63
    Nou bij mij is het ook niet snel geweest om eeb stap te nemen eigenlijk. Ik heb het ook al een tijdje. Eigenlijk al vanaf het begin sinds ik getrouwd ben (3 jaar)
    Bijna nooit had ik zin want deed pijn. Ik dacht gaat wel over, komt goed etc. Daarna was ik zwanger en ben bevallen. Daarna dacht ik het is nu wel over maar nee doet pijn.
    Mijn libido was altijd al 0% haha dus met pijn al helemaal. Heb geen behoefte meer aan gemeenschap. Soms omdat hij het wil enz.

Dus ik vind dit niet meer leuk. Het gaat niet goed zo. Ik ben wel naar de ha gegaan en moest een afspraak maken bij een seksuoloog. Het is wel een grote stap maar ik ga het proberen. Hoop dat het ook goedkomt met jou

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Daar herken ik veel in.

Heel veel succes iig!! Moet je al snel?

12. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Misschien helpt EMDR therapie jou wel. Het lijkt mij een trauma waar je mee kamt.
    Zolang je angst hebt zul je pijn ervaren tijdens het vrijen. Alleen als je ontspannen bent gaat het goed. Het zit blijkbaar toch wel in je hoofd.
    En voor de zekerheid je huisarts laten kijken of het vanbinnen niet verkeerd gehecht is?

Hier overigens tot 10 maanden pijn gehad door alle verwondingen van onder:cool:. Nu is dat gelukkig weer over.

13. 2jees

2jees Niet meer actief

ik durf er niet naar te laten kijken, wil niemand daar meer hebben.. Als mn man dat al niet mag zeker geen ander ;) Maar volgens mij is er niks mis met de plek zelf, ziet er normaal uit en is wijd genoeg.

Van binnen deed altijd al pijn.

14. 2jees

2jees Niet meer actief

Oh ook vervelend zeg, lees nu de laatste zin pas. Bah wat naar, het stempelt je soms gewoon he (niet altijd).

15. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    4,149
    154
    63
    Heel erg bedankt.. Ik heb nog geen afspraak gemaakt. Moet nog een verwijsbrief hebben van de HA. Deze week kan ik pas afspraak maken. Misschien ga ik wel met mijn man. Misschien is dat ook goed.

16. 2jees

2jees Niet meer actief

Oke.. maar snel doen dan anders blijft het vast liggen ;)

Ja dat is we goed denk ik. Weet hij ook waar de knelpunten zitten...

17. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    4,149
    154
    63
    Ik ga zeker niet wachten voor een afspraak.

Trouwens ik lees dat je niet meer wilt laten zien van onder, dat had ik ook en nu nog ook eigenlijk. Maar misschien kan jij eerst verwezen worden naar een gynacoloog, zodat ze kijken waarom het pijn doet. Ik ben vergeten te vragen of dat beter was maar daarna dacht ik ik ga beter direct naar een seksuoloog.

18. 2jees

2jees Niet meer actief

Oke ;)

Nou die zal toch ook moeten kijken? Wie he doet maakt me niet uit..

Share This Page