Hallo, Ik zit echt mega met een probleem, sinds gisteren weet ik dat ik zwanger ben waar ik echt trots op ben, maar mijn vriend wil nog absoluut geen kinderen, hij wil dat ik het kindje weg laat halen. dit is iets wat ik echt niet wil maar wil mijn vriend ook niet kwijt! wij hebben vorig jaar een huis gekocht en het gaat allemaal super lekker maar hij vind dat we toch maar eerst aan onze carriere moeten denken! Ik heb in mijn omgeving verder niemand om hier over te praten ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.. ja een keuze maken maar wil mijn vriend en ons huisje ook echt niet opgeven.. zijn er hier misschien mensen die in zo'n zelfde situatie zitten of hebben gezeten? wat hebben jullie gedaan? Gr Ikke
hmmz ik zou toch zeggen doe wat je gevoel zegt laat je niet dwingen dit kindje weg te laten halen mischien is hij nu geschrokken en trekt hij wel bij maar wat als je het kindje weg laat halen terwijl je het niet wilt? dat vergeef jij jezelf nooit en blijft je altijd bij. dus doe wat je hart ingeeft en als hij echt zoveel van je houd ja gaat die niet bij je weg als jij het kindje gaat houden
Er lopen hier nog twee andere topics over hetzelfde probleem. Daar kun je lezen wat de meeste vrouwen er van vinden hier... Ik zeg bij deze: als je een abortus laat doen omdat je vent niet wil, dan krijg je geheid spijt en dat zul je hem en jezelf altijd kwalijk blijven nemen. Er zijn verdorie meisjes van 16 die het ook doen, dus waarom zouden jullie, twee volwassen mensen met een baan en huis, het niet kunnen?! Abortus klinkt zo makkelijk, maar is het helemaal niet!
ik zou het kindje houden. Je gaat er echt spijt van krijgen later. Trouwens waarom zou jij carriere moeten maken? Ik vind dat zoiets stoms dat veel vrouwen eerst carriere willen maken en dan pas kinderen en meestal zijn ze dan al boven de 30 en bedenken ze dat de tijd 'tikt' en meestal hebben ze dan nog geen carriere gemaakt. Ga gewoon je gevoel achterna meid.
kan me voorstellen dat je je veiligheid niet kwijt wilt, maar denk je echt dat je nog happy kunt zijn met de man die je tot een abortus (!) heeft gedwongen? ik zou een goed gesprek aangaan, en zien of meneer niet bij wil draaien. als hij echt bij zijn standpunt blijft is dat onwijs balen, maar zou ik persoonlijk voor mijn kind (wat zo gewenst is) kiezen dan voor een man die zoiets van je vraagt. wie weet is hij alleen onwijs geschrokken, en draait hij bij. laat 'm eens iets zien van hoe groot je kindje nu is, en wat er allemaal al functioneert (hartje misschien al): de meesten zien dan dat het niet zomaar 'iets' is, maar echt een kindje, en snappen dan dat abortus niet zomaar iets is. sterkte! hoop dat je een goede keus maakt! enne: gefeliciteerd hoor! bofferd.
wie zijn kont verbrand moet op de blaren zitten... dus wie mans genoeg is om zijn vriendin zwanger te maken moet ook mans genoeg zijn en de gevolgen ervan dragen... ikzelf zou nooit abortus laten doen (maar dat is een persoonlijke mening) en zeker niet omdat mijn vriend het graag zou willen... als je vriend genoeg van je houd dan kiest hij voor jou en de kleine en niet voor jou carriere (wil niet zeggen omdat jij zwanger bent dat hij geen carriere meer kan maken)
Ja dit is iets wat jij zelf moet oplossen en eigenlijk met je vriend.. Niemand kan je helpen bij zo'n moeilijke beslissing. Ik ben zelf tegen abortus, niet iedereen kan namelijk gemakkelijk kinderen krijgen, maar daar ga ik verder niet over uitwijken. Je moet doen wat jij denkt dat het beste voor jou is.. Mag ik vragen hoe oud jullie zijn? succes meid!
Ik zou een goed gesprek aan gaan met je vriend. En je echt niet laten dwingen tot een abortus, want je zeg zelf dat je blij bent (en als je het laat weg halen dan krijg je zeker spijt) Heel veel sterkte en succes met alles.
dit zyn hele gevoelige onderwerpen, en ik wil graag ook ff reageren, puur uit myn standpunt.. maar goed je vraagt er dan ook om, dus neem aan dat je weet dat je op een zwanger worden forum ook de minder leuke reacties op een abortus kan krijgen.. heeft niets met jou persoonlijk te maken natuurlijk! Ten eerste weet je als je sexueel actief bent je zwanger KUNT raken, Pil, condoom of wat dan ook is nooit 100% zekerheid.. en neem aan dat je vriend niet dom is toch hihi nu ben je dus eenmaal zwanger, en ik snap ook wel dat je je vriend niet kwijt wilt raken, maar stel jezelf eens de vraag "wil je wel een stuk van jezelf kwijtraken?" want dat is wat er dan gaat gebeuren het lijkt heel simpel, een abortus, je gaat ff naar de kliniek en hup kind weg gehaald, dat gedeelte is ook wel simpel ja... maar daarmee ben je nog niet hersteld.. plus vergeet de risico's niet die erby kunnen komen... ik weet niet hoe oud jullie zyn maar een carriere is altijd haalbaar zelfs met een kindje...er zyn genoeg vrouwen die de studie weer herpakken na de bevalling.. ik hoop dat je niet een overhaaste beslissing neemt ieder geval maar sterkte met hetgeen wat je beslist
Ik vind het echt super hoe jullie allemaal reageren, ga straks zeker nog een keer met hem praten. Op de vraag hoe oud wij zijn: ik ben 24 en mijn vriend 25.
hey meis je kan ook altijd ff hier lezen http://www.zwangerschapspagina.nl/viewforum.php?f=81 gaat allemaal over dit soort (gelijke) onderwerpen....
wat een moeilijke beslissing, ben zelf vroeger ook gedwongen om een abortus te laten doen vond het zelf niet prettig en ben er een hele tijd down van geweest, maar goed zal je is vertellen ik ben zelf nu 20 word pas in nov 21, ben zelf net getrouwd had net een baan, en toen ben ik zwanger geraakt bij mij was het dan wel gepland , maar toen ik het op me werk vertelde was me baas er niet zo blij mee heeft dus ook me contract niet verlengd, het is nu even moeilijk voor ons om van 1 salaris rond te komen omdat ik dus net mij zwangerschaps verlof mis loop, ben wel de ziekte wet in gegaan dus krijg daar nog wel een uitkering van maar toch, wat ik er mee wil zeggen is dat nu ik zwanger ben ook nog wel een carriere kan maken nu even niet dan omdat ik nog 6 weken moet maar na de bevalling ben ik van plan om gewoon de draad weer op te pakken en een volgende opleiding te gaan starten, dus het kan ook allemaal met een kind, als je er maar voor gaat en ja het zal best zwaar zijn kind en een carriere maar die overweging moet je maken, en inderdaad wat de rest ook zegt je man kan toch gewoon zijn carriere maken wat hij wil hoef jij toch niet perse te doen !
Meid wat je keuze ook is (ik zou t kindje houden) laat je alsjeblieft GOED informeren! Niet alleen over de eventuele medische risico's maar ook over de emotionele. Want die kant blijft vaak onbelicht. Het is niet t zelfde als even een kies trekken. Zelfs niet als een operatie. Jou lichaam is zich nu al klaar aan t maken om dit kindje de tijd dat t bij jou zit te ondersteunen en jou klaar te stomen voor het moederschap. Dat zijn een hele berg aan hormonen enzo die al in je lichaam zitten en je nu al beinvloeden. Als je abortus pleegd is het kindje weg...maar die hormonen die zijn er nog! En dat kan een heel naar effect hebben. Dat moet je ook mee nemen in de berekening of je wel of geen abortus pleegd. En daarvan is spijt misschien wel een van de mindere problemen. Er zijn er ook die een depressie krijgen etc. Zowiezo vind ik het heel onverstandig als je abortus pleegd omdat iemand anders het kindje niet wilt...ook al is het de vader. Maar goed dat is dan weer mijn mening. Tenslotte nog even dit nieuws linkje waar ik aan moest denken door je topic: klik
toen ik zwnager werd van Elyesa wilde mijn man(toen vriend) het ook niet maar toen hij het hartje voor de eerste keer hoorde kloppen en de kleine zag was hij helemaal bij gedraaid. als ik jou was zou ik eens goed met je vriend praten en als je twijfelt het zeker niet weg laten halen. voor de rest ben ik het met bovenstaande eens "wie zen gat verbrand moet op de blaren zitten" abortus is toch geen voorbehoedsmiddel !
Ik ben niet voor of tegen abortus, ik kan me voorstellen dat als je het echt niet aan kan, dat je dan een abortus overweegt (ook al weet je dat je van sex hebben zwanger kunt raken!). Maar laat je kind niet vanwege je vriend weg halen! 80% van zulke relaties gaan alsnog fout vanwege het schuldgevoel. Ik zou iig NOOIT meer mijn partner zonder haat aan kunnen kijken! Succes!
Ik zelf zou het kindje houden. dit omdat ik weet dat als ik het weg zou laten halen ik hier mijn hele leven spijt van zou hebben. En ja dat je vriend nog geen kinderen wilt... had hij toch beter moeten oppassen. Je hebt die kleine niet in je eentje gemaakt. Zou hij je echt verlaten als je voor het kind kiest? Zou er iig nog een keer goed met hem over praten. misschien moet hij nog aan het idee wennen. Laat je aub niet dwingen tot iets wat je niet wilt. als je het weg laat halen moet het jou beslissing zijn,en niet de zijne !
Meid ook ik ben mega tegen abortus maar kan natuurlijk niet zeggen wat je moet doen. Alleen praat er goed over abortus moet niet zo makkelijk worden. Van ja we willen het niet hup weg ja geen tijd heb weg ja carriere hup weg snap me niet verkeerd dit is zeker niet persoonlijk bedoeld. Maar snap je ook wat ik bedoel. Ga desnoods met hem naar een echo mischien zoals Talia's man dat hij dan helemaal bij draait. Echt waar het is zo .... pffff zo oneerlijk om een abortus te laten plegen
Meid wat een dilemma! Ik kan je een ding vertellen; ik weet hoe het is om je kindje weg te moeten laten halen. Dit is echt heel ingrijpend, ik heb er zelf heel veel tijd voor nodig gehad om het te verwerken. Helaas hadden wij geen keus, omdat het kindje niet gezond was en het voor mij niet gezond was om de zwangerschap door te laten gaan. Maar als je zelf graag het kindje wil houden, zou ik dat zeker doen. En inderdaad wat de andere meiden zeggen; door die abortus kan je relatie ook kapot gaan. Ik vind ook, als ik heel eerlijk ben, dat je vriend het maar makkelijk zegt, hij hoeft het niet te ondergaan. Ik denk niet dat hij begrijpt wat dat voor jou (en voor hem) betekent. Heel veel sterkte hiermee en ik hoop voor jou dat hij bijtrekt en dat jullie er goed over kunnen praten.