Ben beniewd wat jullie je kinderen voorschotel als ze ziek zijn; ben beetje inspiartieloos; het moet iets licht verteerbaars zijn en niet nog meer diarree/ spugen opwekt (dus geen vette dingen) Nou hadden we laatst al wortels met rijst tegen de race van mijn dochtertje. Maar kan dit moeilijk elke dag eten (ze eet sowieso slecht omdat ze ziek is . Zoontje is ook ziek vanacht gespuugd en ik ben ook ziek; dus moet ook niet als te ingewikkeld zijn.
Beschuit? Bami? Beterschap in ieder geval. Of geef je kindjes een potje, en jij een broodje met iets?
inderdaad kippensoep! das heel goed als je je niet lekker voelt! en daar kan je dan iets makkelijks bij eten zoals brood of een beschuitje! beterschap daar!
Idd een lekker soepie, tomatensoep ook lekker. Zit ook veel vocht in (duh). Hopelijk worden jullie snel weer beter.
Ik wilde ook kippensoep zeggen haha, wel lekker zelf gemaakt met verse groenten, en dan idd iets van geroosterd (wit)brood erbij! Beterschap!! Liefs,
Ik leef al de hele week op van die kant-en-klare geroosterde broodjes met kaas. Af en toe een gekookt eitje. Kippensoepje/bouillon. Gisteren beetje nasi met groenteballetjes, tauge en milde roerbaksaus gehad. Bakje fruit wat niet te zuur is zal ook wel lekker zijn denk. Weet het verder ook niet zo goed. Maar langzaamaan moet je toch weer wat dingetjes gaan proberen. Ik ga vanavond een tortilla met tomaat, rundergehakt en wat geraspte kaas proberen (zal wel een halve worden). Heel veel beterschap gewenst voor jullie!
Mijn oma maakte voor mij als ik ziek was altijd zelf gemaakte kippensoep! Dat vond ik toen ik klein was heerlijk! Meer wilde ik ook niet!
m'n dochtertje is ook ziek geweest vorige week, wilde geen warm eten. Ik heb toen een appeltje geraspt, banaantje geprakt, biscuitje verkruimeld en door elkaar geprakt. Vond ze echt heel lekker. Toen ze weer iets opgeknapt was idd kippensoep, met een lu crackertje in stukjes erdoor. Beterschap voor jou en je kids!
he goede tips; die ga ik ff onthouden! kippensoep idd dat maakt mijn moeder ook als ik ziek was, en geraspte appel ook (maar zou dat die darmpjes niet nog meer van de leg maken, omdat er veel vezels inzitten?) heb nog en pak kippensoep staan; die trek ik zo wel open; maak hem normaal maar dat gaat em nu niet worden. Thanks allemaal Ps: nog meer tips blijven welkom!
Lichte soep , kan dat dan ja dat kan gewoon niet teveel zuuropwekkende groenten erin zoals tomaat en paprika etc alhoewel parika heel geond is veel vit C. een geroosterd brood gewoon zo op de hand geven...als mijn zoontje ziek is dan eet hij gedurende de dag kleine beetjes... en vooral zorgen voor voldoene vloeistoffen
Als ik vroeger ziek was kreeg ik altijd geraspte appel, geprakte banaan en appelsap voor het vocht. Als ik weer begon met eten kreeg ik idd wat kippensoep met niet teveel dingen erin samen met een geroosterde boterham en kaas. Beterschap.
Oeh.. m'n oma bracht altijd een blik met halve perzikken.. jam! En idd als avondeten een lekker soepje, eventueel met soepstengels ofzo
vaak iets heel lichtverteerbaars... een geroosterde boterham, rijst met witvis... of een beschuitje... maar meestal lukt dat nog nieteens.....
Grappig dat iedereen het over geraspte appels enz. heeft...als Alyna buikgriep oid heeft mag ik geen fruit geven, en zeker geen appel, zit schijnbaar iets in wat de darmen erg prikkelt... Liever ook niet te veel melkproducten. Ze eet dan vooral soep en rijst.
idd! in fruit zitten suikers die dus niet opgenomen worden in de "zieke"darm e daardoor je direct aan de diaree raakt... overal waar suiker inzit is niet goed op dat moment