Weeeeken heb ik het al, vanaf november, en dan niet een beetje, maar echt heel erg. HA verhaal post ik maar niet Ik kan amper slikken en als ik mn nek strek is het net of er een brok in mn keel zit, precies zo bij je mannenappel. Het is geen keelontsteking. Wie weet wat ik kan doen tegen die keelpijn? Ik heb al Trachitol geprobeerd, helpt geen moer, mn verhemelte verdoofd wel maar derest niet. Keelspray helpt ook niet,gorgelen met zout water niet, Strepsils niet, ijs eten niet. Ik slik al Ibuprofen tegen de pijn en dat helpt wel, maar om nou 4x 600mg per dag te gaan slikken gaat niet werken. Ik word er in de nacht 3 keer wakker van en ik ben het nu echt zat. Pleaaase wie o wie heeft een tip?
Of gewoon een lepel honing, werkt bij mij prima. BTW waarom vraag je niet om een doorverwijzing naar KNO?
daar moet ik woensdag al heen ben alleen al een aantal maanden bezig geweest met een doorverwijzing naar een andere arts
oew.. auw! stroop in de magnetron en een beetje jonge jenever er door.. klinkt vies, maar werkt als een tierelier. (hoe meer jenever hoe beter je slaapt) Je hebt geen amandelontsteking? Of een abces? Ik vind nml dat je een vrij hoge dosis pijnstilling slikt al lange tijd achter elkaar
Jenever met stroop? Ik drink liever geen alcohol omdat ik getest ben op Pfeiffer en daar nog uitslagen over binnen moet krijgen, mocht dat wel zo zijn dan mag je geen alcohol hebben.Maar als het het niet is en ik heb dan nog steeds pijn ga ik het proberen! Ik slik maar 1 keer per dag 600 mg bruis maar in de middag is dat dan over, daarom zeg ik: om nou 4x per dag 600mg te slikken, snap je En amandelontstekimg lijkt me onwaarschijnlijk want ik heb geen amandelen meer, al 21 jaar niet meer
Dat meen je niet? Een paar maanden? Waarom zolang? Langer dan 2 weken keelpijn is niet goed, dat weet zo'n arts toch wel?
12 weken nu bijna ja, en ja, ik ben na 5 weken naar de HA gegaan, keek in mn keel en zei: zie geen ontsteking, komt vast door je verkoudheid. Maar ben niet verkouden. Heb vandaag een longarts ernaar laten kijken want daar moest ik toch heen en die zag ook niets maar die heeft me wel gelijk een doorverwijzing gegeven naar de KNO dus daar moet ik woensdag zijn, Omdat keelpijn en moeheid een symptoom is van Eppstein Barr, dus pfeiffer, heb ik me daar ook maar gelijk op laten prikken. Zei nog: De HA zei dat slijm wat groen is normaal is, klopt dat? Zegt die man: weet niet uit welk ei die komt haha. Margoed, ontopic maar weer Net honing geprobeert, jelpt 5 min maar daarna komt het terug.
Goede longarts gelukkig. En die HA, kan geloof ik beter met vroegtijdige VUT gaan, idioot. Klinkt inderdaad wel op Pfeiffer, ik had toen ook erge keelpijn en lag echt om half 9 in de avond op bed. Leuk als je 17 bent en uit wilt haha. Dat met de honing, heb inderdaad altijd liters nodig bij keelpijn en veel honingdropjes om op te zuigen. Ach liever wat honing dan die vieze medicijnen. Wat ook goed verzacht: Muntthee met honing. En, het klinkt achterlijk, ken je die noodles uit een pakje? Neem de kerrie variant en roer er een theelepeltje sambal bij. Geheid een half uur tot uur geen pijn meer. Tenminste ik niet.
ik heb die noodles met garnalensmaak, maar die poeder is zo loeiheet dat ik altijd maar de helft erbij doe, misschien nu een hele erbij. En dat je dan uur pijnvrij bent komt vast omdat je slokdarm verschroeid. XD
Volgens mij moet je niet te heet en niet te zout gaan eten drinken. Ik heb er ook last van en bij mij heeft thee met honing en ijskoud water geholpen. Zou morgen gewoon even bellen misschien heb je wel angina of zo iets is ook pijnlijk. Mijn klachten hebben gelukkig maar 2 dagen geduurd en is nu bijna over. Ik hoop dat je vannacht beter slaapt en anders morgen vroeg gewoon bellen.
Vreemd dat je huisarts er niet uitvoerig (zoals ik in je verhaal begrijp, verbeter me als ik ernaast zit) naar kijkt. 12 Weken keelpijn is echt niet normaal. Ook niet als het een verband heeft met een verkoudheid. Gelukkig kan je woe bij de kno-arts terecht. Al heb je daar op dit moment natuurlijk weinig aan.... Wat je nog zou kunnen proberen is de poli kno bellen morgen en je verhaal uitleggen. Misschien kunnen zij overleggen met een van de kno-artsen of je afspraak toch nog vervroegen. Sterkte!
Dankje. En nu bellen, er is nergens plek of ik moet vrij gaan nemen van mijn werk of ik moet 50 kilometer gaan rijden. Als ik 12 weken lang vol kan houden, moet het 3 dagen ook nog wel lukken denk ik... en ja, ik ben al bezig met een andere HA maar hier in de gemeente zijn ze allemaak aangesloten bij een groep en nemen ze elkaars patienten niet over, te kansloos. Weet je wat nog erg was? ik afspraak maken voor KNO, kon ik eventueel morgenavond om half 6. Ik geef aan: ik ga dat niet redden met werk, kind ophalen etc en ik kan morgen echt niet eerder weg omdat we een extreme behandeling hebben. Zegt die assistente; Ja de avond is nog vrij en ik kan je wel om half 7 plaatsen maar de KNO arts de laatste afspraak ik om Kwart over 5 en die gaat echt niet zolang wachten dus dat kan niet. Echt te achterlijk voor woorden, je bent toch arts geworden, dan werk je niet van 9-5 klaar. Dat je dan te belazerd bent om een uurtje te wachten zeg, op mijn werk als er de hele middag niets staat en iemand beklt met pijn en die kan pas om half 5, gaan we toch ook niet zeggen dat dat niet kan omdat we daar niet op gaan wachten. @draga; Angina is acuut en vaak na maximaal 10 dagen over dus dat werd al uitgesloten helaas.
Inderdaad dit duurt wel erg lang. Heb je verder nergens last van? Anders misschien ook eens bloed laten prikken op pfeiffer misschien. Beterschap. Het enige dat bij mij vaak echt helpt tegen keelpijn is warme melk met honing.
Ik kan niet teveel melk drinken omdat ik iets met mn longen heb wat nog niet duidelijk is en ik van melk veel slijm ga produceren waardoor mn klachten verergeren. En in mn post op de vorige pagina kan je lezen dat ik daar ook op geprikt ben maar nog wacht op de uitslagen maar thnx voor het meedenken!
Ik heb hetzelfde!! Tenminste, iets minder lang dan. Ik heb al keelpijn en heesheid vanaf voor de kerstdagen. Heb meerdere keren contact met mijn HA gehad maar ivm mijn zwangerschap kunnen ze niks voor me doen qua medicijnen en er was ook weinig te zien in mijn keel. Weinig te zien my ass! Ik heb dag en nacht ernstige keelpijn. Bij elke slik heb ik er last van, ik word er wakker van, ik drink me het apelazerus, warm/koud/ijs/hoestdrankjes noem het allemaal maar op..het wordt gewoon NIET beter. Echt zwaar KLOTE. By the way, mijn moeder had ongeveer dezelfde klachten als mij..die bleek een virus om haar stembanden te hebben. Vandaar dat ook alle thee etc niet werkte. Moet overgaan met rust en eventueel een kuurtje (die ik ff niet kan gebruiken natuurlijk).
Zinaa is voor jou die keelspray misschien iets wat kan helpen? Is te gebruiken voor zwangeren, van A. Vogel. Je kan het proberen. Zielig zijn we he
ik heb t ook al maanden heb een kuur gehad en verhoging pijnstillers maar nee hoor niks helpt. het is 2 a 3 weken iets beter geweest maar sinds afgelopen week weer drama kokhals en kots er weer over. m,n stem is al maanden zoek en lang praten en warme omgevingen werken niet mee, neem vanalles maar helpen nee hoor. slapen is er niet bij ja hooguit 5 a 6uurtjes en dna liggen hoesten en roggelen als een oud wijf van 80.
wat bij mij altijd goed helpt is (moet je alleen bij je huisarts op recept vragen) codeine in combinatien met een paracetamol. Oftewel paracodeine. (1 pilletje) Dat verzacht echt! Maar ja, het zou inderdaad heel goed kunnen dat het van de Pfeiffer is, ik weet niet of het dan ook helpt, maar ja proberen kan geen kwaad. En je 12 weken met keelpijn laten lopen is ook niet normaal!!!!