Wat drogen jullie in de wasdroger

Discussie in 'De lounge' gestart door mirtjuh, 21 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Vanaf vandaag ben ik in het bezit van een condensdroger. Dit was al jarenlang een wens van mij en nu heb ik hem eindelijk. Geen zorgen meer over de kleine ruimte die ik heb om mijn was te drogen en hopelijk ook veel minder strijk. Dat dacht ik dus ... Ben ik vanmiddag mijn laatste wasgoed wat gewoon nog aan het rekje gedroogd is aan het opvouwen en strijken ... bekijk meteen alle wasvoorschriften in de kleding, kom ik erachter dat er bijna niks in de droger mag. Behalve handdoeken en dekbedovertrekken dan. Ik snap heus wel dat shirts met een opdruk er niet in kunnen, maar zelfs de normale jeans en effen katoenen shirts mogen er volgens de wasvoorschriften niet in. Ik baal echt enorm, daarom vroeg ik me dus af wat jullie zoal in de droger doen en of jullie je echt aan de wasvoorschriften houden.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, voordat ik alle kleding ga verpesten

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik gooi alleen de handdoeken, theekdoeken, vaatdoekjes etc in de droger. Geen kleding. Ben altijd bang dat het verkeerd gaat.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb een droger maar gebruik hem zeer weinig, alleen soms in de winter, als de was op me rekje minder snel droogt.

Wat ik er dan in doe:
    - handdoeken
    - hydrofiel luiers
    - rompertjes
    - theedoeken, vaatdoeken
    - werkkleding van mijn man
    - sommige t-shirts van mijn man
    - boxershorts
    - beddengoed

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Alles behalve shirtjes.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Bijna niks.

Beddengoed in de winter en soms de kleine dingen als sokken en de boxers van mijn man. Maar alleen als ik wat achter ben.

Verder hang ik altijd alles op.

6. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hier gaat zowat alles in de droger. Dus ook shirtjes met opdruk, zijn er altijd goed uitkomen.
    Man lief besloot van de week om de was in de droger te doen, hij had er een linnen broek van mij in gedaan, en tja dat mag dan dus weer niet....met het gevolg, broek naar de kl*te....grrr

7. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik gooi eigenlijk alles in de droger. Pas sinds de babywas doe ik er sommige dingen niet in. Ook hier hebben we weinig droogruimte... Succes!

8. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Alles :)

9. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    bijna alles, zelf shirts met opdruk...

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Handdoeken, beddengoed, slabben, theedoeken, t-shirts van mijn man die hij onder zijn overhemd draagt, sokken en af en toe een kledingstuk.
    Verder hang ik dus alles te drogen.

11. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Niks, maarja wij hebben dan ook geen droger. ;) En ik mis hem ook niet, ik zou er nl alleen maar handdoeken, hydrofiele doeken (en de thee, hand, vaatdoeken) en beddengoed indoen. En zoveel was heb ik daar ook niet van per week, plus wij hebben genoeg ruimte om de spullen op te hangen.
    Kleding zou ik niet in de droger doen, het gaat daardoor sneller slijten en dat vind ik zonde.

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik gooi er echt alles in behalve de spijkerbroeken van mijn man,maar dat is omdat die heel lang is (205cm) en zijn broekspijpen echt geen milimeter mogen krimpen hihi!En bh's niet. Broeken van mezelf gooi ik er wel gewoon in hoor!Als je dus echt iets hebt van dat mag echt niks krimpen kun je beter niet doen maar net als ondergoed enzo koop ik expres wat groter zodat het in de droger kan!

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier gaat in de droger:

beddengoed
    handdoeken
    washandjes
    ondergoed van katoen ( dus geen kanten slipjes etc)
    sokken
    rompers
    hydrofiele luiers

soms als ik veel was heb of het zo uitkomt nog spijkerbroeken.

shirtjes overhemden, jurkjes, vestjes etc hang ik allemaal te drogen

14. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ik doe alleen handdoeken in de droger en alleen wit. die worden lekker fluffy van de droger en donker doe ik niet omdat dan de kleur stfo van de kleding snel gaat stinken. vooral blauw en paars

15. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    ik doe bijna alles erin, alleen polo's van m'n man niet die worden zo kort dan.. maar met dit weer hangt alles heerlijk buiten :)

16. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    Ik gooi ook alles in de droger. Sommige spullen doe ik kastdroog dan zijn ze nog iets vochtig dat is beter dan helemaal droog

17. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.208
    1.265
    113
    Centrum België
    Zo goed als alles, behalve hydrofieldoeken (verliezen hun absorptievermogen) en synthetische kleding... Ook kleertjes van de kleine niet (omdat het toch snel droogt ;) )

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Luie huisvrouw: ik gooi er echt bijna alles in :D
    Ideaal :D :D

Ow, met sommige strijkgrage truitjes ben ik iets voorzichtiger en met kleertjes van de boy's trouwens ook wel hoor.
    Broeken dan weer niet. Die gaan er eigenlijk allemaal in.

19. bibi2009

bibi2009 Niet meer actief

ik doe ook alles in de droger.
    shirt's met oprdruk doe ik binnenste buiten er in,
    alleen merk kleding van de kids gaan er niet in

20. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    bijna alles.. behalve wol en als shirtjes en broeken nieuw zijn.. die was ik de eerste keer en droog ze op rek
    daarna gaat alles de droger in

Deel Deze Pagina