Ben ik weer met een rare vraag M'n gynae zei dat als ik 'iets' verlies, het best opvang in een steriel potje. Kan urine zijn, maar evengoed beetjes vruchtwater als de vliezen niet ineens breken maar enkel een scheurtje krijgen. Nu moet ik wel zeggen dat ik (zoals velen) een beetje incontinent ben geworden De vraag is: Heeft iemand enig idee hoe je kan zien of je vruchtwater bent verloren of urine?Dat je het verschil kan ruiken, wist ik al, maar ik heb me toch een enorme last van hooikoorts, dus ruiken gaat niet echt Heb geen flauw idee hoe dat vruchtwater er uitziet, bij m'n vorige bevallingen hebben ze de vliezen gebroken en kreeg ik het niet te zien. Is maar dat ik weet wanneer ik aan de 'alarmbel' mag gaan trekken Thx voor de hulp, Lie.
uhmmm? geen idee hoe je het dan moet oplossen.. want volgens mij kan je vruchtwater ook een kleur hebben als het kindje erin heeft gepoept .... uhmm... ff met de gynaecoloog bellen en vragen of hij/zij een oplossing hebben? Suc6! liefs, Marlene
ik heb er aan geroken rook heel erg zoet daarom wist ik dat het vruchtwater was maar echt verschil zie je niet. het is normaal doorzichtig en urine niet dat heb ik niet gezien omdat Belle erin had gepoept was het helemaal geel.
Maandverbandje indoen zodat je daarop lekt. Bij twijfel i.v.m. kleur etc. het gewoon bij de verloskundige brengen. Die zijn dit soort dingen echt wel gewend en zijn er echt niet vies van!
De VK zei tegen mij van als je vruchtwater verlies en op vangt bijvoorbeeld een beetje op je hand of flesje dan moet het opdrogen en vind je niks meer van terug. Vind het ook raar. Klopt dit?