zal ff het hele verhaal vertellen. mijn vriend en ik zijn nu 4,5jaar samen, hij komt uit engeland en woont al die tijd al hier, we gingen eigenlijk nooit samen uit omdat hij nogal lastig word als hij gedronken heeft, nu is hij in engeland op vakantie bij zijn familie en vertelde hij me net dat hij morgen waarschijnlijk naar 1 of andere rave gaat, ik ben het daar echt niet mee eens en heb hem dit ook gezegd, als hij nu naar een kroeg zou gaan zou ik niet zo'n problemen mee hebben, maar een rave met al die drugs enzo?? sorry maar dat gaat mij te ver! ben ik nu echt zo onredelijk
gho dit is echt een moeilijke. Langs de ene kant kan je u vriend niet behandelen als een klein kind en hem dingen gaan verbieden maar langs de andere kant als hij al zo "labiel" is als hij gedronken heeft kan ik me best inbeelden dat je ongerust bent en dat je liever niet hebt dat hij gaat. Weet je vriend ook dat hij zich zo gedraagd als hij iets gedronken heeft? Zou hij alleen gaan of ga je mee?
Sorry had niet goed gelezen ik begrijp uit je verhaal dat hij alleen naar Engeland is. Ik vrees dat je een avondje ongerust zult zijn en hem zult moeten laten gaan. Hopen op zijn gezond verstand en anders zal hij de gevolgen wel dragen de dag nadien. Mss mag je al blij zijn dat je er niet bent en er niks van ziet hoe hij thuis komt.
nee ik ga niet mee ik zit namelijk gewoon in nederland, en ja hij weet dat hij zo labiel word, maar hij zegt altijd hij drinkt niet, totdat hij er dan komt en van alles aangeboden krijgt van zijn vrienden (ook drugs) en hij wil dan natuurlijk geen watje zijn en neemt alles maar gewoon aan
Drinken en drugs heb je toch ook in een kroeg? Je zegt dat zijn vrienden dat bij zich hebben, dan maakt het toch niet uit waar hij heen gaat? Gaat hij hier in Nederland ook naar rave feesten?
nee nooit, miss stel ik me ook wel gewoon aan, maar voel me een beetje in de steek gelaten, ik zit thuis opgesloten terwijl hij gaat feesten
tja ik hou er zowieso niet van (drugs en lamzuipen) maar als zn vrienden het zowieso wel bij zich hebben dan maakt het ook niet uit of het nou hier is of daar denk ik... wel lastig maar ik ben zowieso anti dus weet zowieso niet of ik blij zou zijn met die vrienden...neem aan dat het niet om een jointje gaat? maargoed ik denk dat je je vriend gewoon moet vertrouwen, anders wordt het idd echt een rot avond voor je lastig
Je stelt je echt niet aan,kan je me gevoel goed voorstellen. Het feit blijft alleen dat het een volwassen man is die zijn eigen verantwoordelijk moet nemen ook kwa drank(en drugs).Je moet hem niks vebieden in mijn ogen,je bent zijn moeder niet.Zou wel je gevoel tegen hem vertellen.Wat hij er mee doet moet ie dan zelf weten,je kan er verder toch niks aan doen,zeker niet vanaf hier. Suc6
Ik kan me je zorgen en gevoel goed voorstellen. Zou ook niet blij zijn met zo'n partner. Dingen verbieden in een relatie werkt volgens mij niet dus misschien nog een keer een goed gesprek hierover hebben?
Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn man naar zoiets zou gaan. Dus ik vind je zeker niet egoistisch. Zeker omdat je ook zegt dat hij geen watje wil zijn en waarschijnlijk ook wel drugs neemt. Dat zou ik niet willen dat mijn man dat deed.
ik kan mij je gevoel ook wel voorstellen,maar aan de andere kant heeft hij je dit wel eerlijk gezegd. hij had ook zijn mond kunnen houden en stiekem gaan,dan had je het waarschijnlijk nooit geweten! dus hij neemt je wel in vertrouwen! ik vind je moet hem maar lekker laten gaan en als ik jou was zelf lekker uitgaan met vriendinnen die avond! succes en komt wel goed hoor
Dat je je zorgen maakt kan ik me voorstellen, maar ik vind het wel ver gaan om het hem te verbieden. In de kroeg is er ook de verleiding van drank en drugs en het is een volwassen vent. Ik zou hem wel vertellen dat je je zorgen maakt en hem toch een avondje uit gunnen met zijn vrienden.
Ik vind het niet egoïstisch dat je zo denkt. Maar ja zoals sommigen al zeggen, je bent zijn moeder niet. Maar je kunt wel gewoon je zorgen uiten. Vraag aan hem of hij kan proberen om zich niet over te laten halen door zijn vrienden om veel drank en/of drugs te gaan gebruiken. Ik zou het juist stoerder vinden als hij als enige zich netjes zou kunnen gedragen ipv met de rest maar mee te doen.
Ooit tegen hem gezegd dat je feitelijk juist een watje bent als je alles maar aanneemt van anderen en geen nee meer durft te zeggen...? Ik zou ook niet willen dat mijn man zou gaan trouwens hoor, dus ik vind je niet gek/onredelijk/overdreven.
dankjewel voor jullie reacties! en tja verbieden kan ik hem indd niks! en indd als hij trg komt ga ik lekker een avondje uit met mijn vriendinnen! hoop alleen zo dat ie zich gedraagt ben namelijk echt zoooo anti drugs
Vertrouw je hem niet dan? Denk je dat hij drugs gaat gebruiken? Ik bedoel, stel dat mijn man naar zo'n feest zou gaan, weet ik zeker dat hij niets zou gaan gebruiken dus ik zou er geen problemen mee hebben....Maar als het je om die drugs gaat, zou ik gewoon op tafel leggen dat dat hetgene is waar je moeite mee hebt/bang voor bent.
Het zou gek zijn als je t hem verbiedt (mijn vriend zou zich zowiezo niet iets laten verbieden..) en het lijkt naast je zorgen ook wel een soort jaloezie omdat hij gaat feesten en jij niet; daar moet je naar mijn idee gewoon overheen stappen. Wat bij mij opkomt; ik zou geen relatie en kinderen met een man willen hebben die zo raar doet na t drinken en zowel drank als drugs aanneemt als zijn vrienden t aanbieden. Komt mij erg onvolwassen over...