Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama en zoon, 8 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Hoi meiden

onze zoon is nu 14 mdn en ik begrijp dat dit natuurlijk nog veeeeel te jong is,
    maar ik dacht van de zomer wel te kunnen beginnen..rond 19/20 mdn.
    Of ben ik nu te optimistisch? wanneer begonnen jullie?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier van de zomer een poging gedaan, zoontje was toen net 2, maar hij begreep het totaal nog niet.
    Nu zijn we sinds kort weer begonnen, nu ruim 2,5 en hij lijkt nu iets beter te beseffen wat hij doet, maar het gaat nog niet heel geweldig.
    Ik denk dat het vrij vroeg is, maar je kan het natuurlijk altijd spelenderwijs proberen. ;)

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Als hij zelf interesse toont in het potje en wat er in zijn luier zit kan je gerust al beginnen.

Hier twee meiden die vanaf 2 jaar en 4 maanden zindelijk zijn. Binnen een week, zonder noemenswaardige ongelukjes. De oudste was 's nachts ook heel snel droog.

Opeens toonden ze interesse in het naar de wc gaan. Ik heb die interesse direct aangepakt om te beginnen. Ik denk dat als je het 'laat gaan', het later misschien wel moeizamer gaat.

Hier gaan ze met 2,5 jaar naar school en de voorwaarde is dat ze droog zijn. Dus het kan best :)

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik zou niet weten waarom het te jong is.
    Hier gaat zoon van 13 maanden twee keer per dag op de wc. Na het middagslaapje en voor het badje savonds.
    Hij staat en loopt nog niet los, maar zodra hij los loopt ga ik verder. Ik wil dan overgaan op in ieder geval op vaste momenten op het potje/de wc. In ieder geval na het slapen, na het eten en voor en na het weggaan. En dan kan zodra het mooi weer wordt de luier uit.
    Ik ga er vanuit dat het niet vanzelf gaat en dat hij voorlopig nog niet helemaal zelf gaat aangeven dat hij naar de wc moet en ik weet dat de kans groot is op terugvallen, maar ik wil het in ieder geval proberen.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik met vier maand begonnen met een (halfbakken) poging tot bzc. Dus zoon gaat vanaf toen al regelmatig op het potje. Heb hem toen bij elke luierwissel en na elk slaapje op het potje gedaan en daar is hij dus aan gewend.
    Tussen 10 en 12 maand wilde hij niet echt op het potje, dus toen maar even niet. En nu wel weer na het middagslaapje. Regelmatig ook een plasje. Sinds vorige week wc-bril verkleiner, blijft hij goed op zitten en plast ook gewoon op de wc.
    Poepen heeft hij ook een hele tijd op het potje gedaan, alleen doet hij dat nu als hij wakker wordt in de luier, en als ik hem direct op de pot zet bij het wakker worden, houdt hij het op. Dus voor nu maar even in de luier.

5. Tillit

Tillit Actief lid

26 dec 2013
    144
    1
    18
    Schrijven
    Een dorp
    Mijn dochter is nu precies 2,5 en ik wil het nu langzaamaan weer oppakken. Omdat ik ook een tweede heb, heb ik me gewoon minder fanatiek met het potje kunnen bezighouden.
    Ze begint nu weer interesse in de wc te tonen en merkt het op als ze heeft gepoept. Maar als ik haar zonder luier laat lopen, poept en plast ze nog wel overal waar het niet moet. Vorige week zelfs zomaar op het aankleedkussen, dat had ze al een jaar niet meer gedaan.
    Van anderen begrijp ik dat 2,5 nog gewoon vroeg is, 3 jaar is ook prima, 3,5 kan ook nog.

Mijn jongste al op het potje zetten, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht!

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Mijn dochter is uit haar zelf met 20 mnd zindelijk geworden. Ze deed continu haar broek uit, romper los en luier uit. Toen zei ik na een paar keer boos worden, oke is goed als je moet poepen of plassen doe je dat op je potje. En dat deed ze dan ook ☺. Uit eindelijk gewoon geen luier meer omgedaan. Ze heeft wel nog ongelukjes gehad.

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Veel te jong valt reuze mee hoor. Wij zijn met 10 mnd begonnen met bzc. Inmiddels poept ze alles op het potje en plast ook meerdere keren per dag erop.
    Ik zou gewoon beginnen met vaste momenten op een dag hem op het potje te zetten. Zonder dwang of druk. Als je ziet dat hij moet poepen is het ooo een goed moment. Succes!

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Het verschilt denk ik per kind. Ik ben met mijn zoon sinds de zomervakantie aan het oefenen op de wc en hij is nog niet zindelijk. Het gaat al beter maar alleen als ik hem zelf om de 1-2 uur op de wc zet. Ik hoop dat hij na de zomervakantie wel zindelijk is als hij straks met warm weer gewoon in zijn blootje kan lopen om te oefenen.
    Hij is in december 3 geworden dus word wel een beetje tijd vind ik dat hij zindelijk word.

Deel Deze Pagina