Weet je, misschien moet je dat inderdaad maar eens doen! Als na een gied gesorek met hem het kwartje niet valt, zou ik me je dochter twee weken bij je ouders of een vriendin gaan logeren. Niet van te voren de koelkast en voorraadkast goed gevuld achterlaten voor hem. En ook niet zorgen dat je bij bent met zijn was. Laat hem maar eens twee weekjes voor zichzelf zorgen, zodat hij ziet wat dat inhoudt.
Dat klinkt als een vreselijke man zeg, en wat naar voor jullie dochter Kindjes pikken vaak zoveel dingen op! Misschien is het een idee om samen in therapie te gaan? Want dit hou jij (+ dochter) inderdaad geen jaren meer vol, sterker nog er moet zo snel mogelijk iets veranderen, ik hoop dat jij dat ook inziet en je man al helemaal. Was hij altijd al zo? Misschien kun je straks een gesprek met hem aangaan en aangeven dat het zo niet langer gaat. En dan 2 opties: samen zoeken naar hulp omdat jullie beide de relatie willen verbeteren, of de relatie beëindigen op een zo net mogelijke manier. Sterkte
Nou dat vind ik echt totaal niet egoïstisch. Vind een uur ook wel erg kort om door te brengen met je kind.
Om een goede moeder en vrouw te zijn heb je tijd voor jezelf nodig. Dat is geen luxe maar een moeten. Je kan toch niet alleen maar doorgaan en doorgaan. Sterkte!
Ik hoop dat je wat hebt aan onze tips en opmerkingen! Ik kan me voorstellen dat dit voor jou normaal is, maar dat is het in mijn ogen niet. En zo te lezen bij veel vrouwen niet. Het is wel normaal om als team samen te werken. Ik ben benieuwd wat erachter zit, bij je man. Waarom hij zo doet en of het nog te veranderen is. Als mijn man zich zo gedraagt stond hij al buiten hoor haha! Ik hoop dat je een manier vind om goed voor jezelf op te komen, ookal is het enorm lastig om een patroon te doorbreken. Grote kans dat hij het niet accepteert. Zorg alsjeblieft goed voor jezelf en je kindje!! Goed dat je dingen hier aangeeft, soms zie je het zelf niet meer zo helder als je er midden in zit.
Jeetje, ik word zo verdrietig als ik dit soort dingen lees. Mijn man en ik delen het huishouden, de zorg voor onze zoon en werken. Daarnaast gunnen we elkaar tijd voor onszelf en doen we regelmatig leuke dingen samen. Er is vooral veel wederzijds respect, iets wat ik in jouw verhaal bij je man volledig mis. Ik zit nu al zeven weken misselijk op de bank door de zwangerschap. Mijn man neemt nu bijna alles in huis voor zijn rekening. Volgende week ga ik negen dagen alleen op vakantie en mijn man is blij voor mij dat ik dan tot rust kan komen. Ik kan me niks bij zo'n relatie voorstellen. Ik mis de liefde en het respect.
Hier sluit ik me bij aan. Voor de meesten is het geven en nemen maar voor mannen zoals die van TS kennelijk alleen nemen...
Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom je het zelf zo ver laat komen? En waarom je je dochter blootstelt aan zulk gedrag. Ik zou echt niet toestaan dat mijn man onze kinderen zo behandeld.
Jij ben niet vaak plaatsvervangend verdrietig, maar als ik jou verhaal lees word ik dit wel. Verschrikkelijk hoe jij behandeld wordt. In jou relatie is niks gelijkwaardigs. Ik vraag me wel eens of hoe een man zo wordt. Vast geen goede opvoeding gehad.
Ik had hem bij het grof vuil gezet... Malloot. Denk dat je er toch maar eens een goed gesprek met hem over moet hebben en anders echt moet gaan. Je bent zoveel meer waard dan zo'n vent. Kan je beter een labrador nemen (of andere hond), doet net zo weinig in huis, maar geeft jullie beide veel meer liefde
Dank jullie wel voor de reacties. Ik ga het er van de week is over hebben. Ik weet wel dat hij het heel erg druk heeft op zijn werk de laatste 2 jaar. Hij heeft een verantwoordelijke functie en denk wel is dat ie het niet aan kan. Hij zei wel is over zijn werk ik krijg geen grip op dingen. Ze glijden door me vingers. Ik weet dat hij niet kan opgeven en door gaat door het bittere eind. Doorzettingsvermogen is prima maar je moet wel grenzen trekken vind ik. Morgen gaan we een paar dagen weg. Misschien ontspant hij een beetje en kan ik het er over hebben met hem. Om nu gelijk 15 jaar weg te gooien vind ik gelijk ook zo wat.
Jouw man heeft echt een worm in zn hoofd! Natuurlijk mag je best even een uurtje aan jezelf besteden. En wel drie ook! Dat gezeur over niet mogen opruimen als hij er is, is ook belachelijk! Laat hem liever helpen in plaats van mekkeren.
Je laatste post maakt het verhaal wel iets genuanceerder. Je schreef eerder al dat hij, als hij een dag vrij is, de hele dag op de bank zit en klaagt dat hij zo moe is en nergens zin in heeft. Heeft hij geen burn-out, of een depressie? Je schrijft dat jullie 15 jaar samen zijn. Heeft hij dit gedrag ook vertoond voor jullie dochter geboren werd? Let wel: zelfs als hij een burn-out of depressie heeft, vind ik dit gedrag niet door de beugel kunnen. Ook dan ben je niet meteen je verstand kwijt en kan je best nog logisch beredeneren dat iemand die hard werkt ook tijd voor zichzelf nodig heeft en dat er een balans moet zijn in wie wat doet. Ik kan het ook niet helemaal plaatsen, want mensen die dat hebben voelen zich vaak juist schuldig dat ze een belasting voor anderen zijn / trekken al het werk naar zich toe om anderen er maar niet mee te belasten / hebben het gevoel dat ze juist niets van anderen mogen eisen.
Tijd om na te denken lijkt me. je ben ook vrouw kom op zeg. je doet praktische alles al alleen dus..... schelpen af en open je ogen.
nee je bent niet slecht, je bent pas slecht als je met 8 maanden nog een abortus wil plegen *zie ander onderwerp* je man moet niet zo zeuren
Helemaal niet egoïstisch. Mijn man of ik zijn ook wel een eens eerder klaar met werken. Maar we halen de kinderen niet op. We plannen soms een dagje vrij samen en de kinderen brengen we gewoon naar het Kdv. Gewoon lekker een dagje saampjes of klink dit ook egoïstisch
Hier sluit ik me bij aan! Hij gaat net zo ver als jij hem laat komen. Ik zou echt het gesprek aangaan, desnoods met hulp erbij. Dit kan echt niet.
Wat een narcistische trol van een vent heb jij. Hij kon van mij een dikke middelvinger krijgen! Lees je berichten eens terug. Hij behandeld je als huissloof ipv vrouw. Misschien eens tijd om hem flink wakker te schudden? Ik snap ook niet waarom je zo over je heen laat lopen. Als hij aandacht wil, moet hij het zelf ook geven en van wat ik lees is er weinig aandacht voor jou en jullie dochter.