Ben ik echt zo slecht

Discussion in 'De lounge' started by Apple2015, May 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,300
    2,568
    113
    ik ben het eens met Janna.

Het laatste stukje wat je schrijft nuanceert de situatie.
    Wat niet meteen betekent dat ik het goed keur dat hij zo reageert.

Is hij altijd al zo geweest of is dit pas van de laatste tijd.

2. Logan

Logan Niet meer actief

Wat een zak hooi... Hopelijk kan je tijdens de paar dagen weg even goed praten en ontspannen. Heeft hij altijd al zo gedaan of komt het echt door zijn werk?

3. Janna

Janna Fanatiek lid

@TS: Hoe gaat het nu? Heb je er jong met je man over gesproken dit weekeind?

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Het lijkt me dat er iets anders speelt. Praat met hem en vraag hem wat er dwarszit. Wat je beschrijft is heel onredelijk van zijn kant maar mijn eigen ervaring vertelt me dat dit meestal zo is wanneer er andere dingen spelen (werkstress, irritaties in de relatie, etc.). Je moet hier samen uitkomen. Een man die 50-50 mee doet in het huishouden lijkt misschien wel leuk maar als je man dat nooit gedaan heeft moet je het nu ook niet verwachten en val je er waarschijnlijk niet op. Je moet een ritme vinden waar jullie beiden gelukkig mee zijn en je niet spiegelen aan het ideale gezin, dat bestaat niet. Hij wil meer tijd met je doorbrengen dus dat wil zeggen dat hij nood heeft aan meer dingen samen doen. Misschien gewoon wekelijks een oppas regelen en samen iets leuks doen kan al helpen om de spanningen weg te nemen. Praat er maar eens over.

5. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Je man is een eikel.
    Sorry dat ik dat zo hard zeg, maar jeetje...

Stop met het huishouden volledig te doen en ga dat naar rato verdelen.
    Stop met alles doen op tijden dat hij er geen last van heeft: ga gewoon samen opruimen/huishouden.
    En neem alsjeblieft vaker dat uurtje voor jezelf.

6. susy26

susy26 Niet meer actief

Slaat nergens op! Omdat je extra vrije tijd hebt, moet je dat met je dochter doorbrengen? !

Zo te lezen doe je al genoeg.
    Eigen tijd is ook heel belangrijk, en is goed voor jezelf.
    Effe geen mama maar vrouw zijn!

Laat hem mouwen, anders doet hij het toch lekker zelf ☺

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik denk dat HIJ egoïstisch is! Jou lekker laten sloven, maar je geen hulp gunnen? Bah bah! Ik zou veel vaker een lekker uurtje voor jezelf plannen!

8. Clivia

Clivia Bekend lid

Jul 12, 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Een uurtje hebben we het over toch?! Toch geen hele dag...
    wat een geleuter. Mijn man zou zeggen: Groot gelijk! Lekker iets voor jezelf doen.

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Wat een zeikerd die man van jou, sorry hoor... En ik zou echt niet bij hem blijven wanneer hij zit te hobbyen terwijl jijzelf nog iets wil doen. Als hij zit de hobbyen kan hij beter even helpen met opruimen zodat jullie daarna allebei iets samen kunnen doen of allebei iets voor jezelf. En opruimen terwijl hij slaapt? No way, mankeert 'm iets aan z'n handen ofzo?

10. Apple2015

Apple2015 Actief lid

Oct 23, 2015
    252
    0
    16
    Het lange weekendje weg was even lekker. De kleine vond het erg leuk.
    We hebben wel wat kunnen praten maar hij sloeg wel vaak dicht. Hij gaf aan dat hij niet gelukkig was met zijn leven. Hij zei dat ie lichamelijk en geestelijk continu moe is. Zijn hoofd staat nier stil zei en maakt zich overal druk om. Hij heeft tijdens het korte weekendje weg veel geslapen. Hij ervaart een hoop stress op zijn werk zegt hij. Alles glipt door zijn handen weg zegt hij. Hij gaf aan dat hij daar niet tegen kan. Om zijn hoofd wat rustig te houden drinkt hij smiddags op zijn werk. Ik rook nooit niks aan hem maar het schijnt dat je wodka amper ruikt. Ik schrok daar best van. Thuis is ie ook niet gelukkig. Hij wil me niet kwijt zei hij. En hij gaf aan dat hij niet altijd reëel was en dat veel op mijn schouders kwam. Ik vroeg aan hem waarom hij thuis niet gelukkig was, maar hij wist het niet zei hij. Hij wist niet wat er moest veranderen zodat hij gelukkiger zou worden. Ik zei: denk er is over na, maar dit had hij al maanden gedaan maar hij komt er niet uit. Ik opperde om naar de huisarts te gaan, maar dat wil hij niet. Hij wilde het zelf oplossen zei hij.
    Geen idee wat ik hiermee aan moet.

11. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    1,533
    382
    83
    Female
    eerst is terug naar ze oude functie op werk. dat is denk ik de belangrijkste stap.

12. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

Nov 24, 2013
    963
    0
    16
    Ik zou adviseren te gaan praten met een psycholoog. Niet omdat hij gek is, maar omdat psychologen inzicht kunnen geven in je situatie waarin je zelf op dat moment vastloopt.
    Succes!
    Ps. Geef wel duidelijk aan hem aan dat deze situatie zo niet langer kan en dat als hij geen stappen onderneemt, jij dit gaat doen.

13. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    Fijn dat jullie hebben kunnen praten en dat hij zelf ook in ziet dat hij fout bezig is zo.

Wat ik misschien wel zou doen is aangeven dat hij tot *een bepaalde datum* heeft om het zelf op te lossen en als dat niet lukt hij hulp gaat zoeken.
    Want dat anders jij het ook niet meer trekt omdat bijna alles op jou neerkomt.

Share This Page