ben ik echt zo vreselijk?(vriendschap)

Discussion in 'De lounge' started by zara1983, Nov 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

Nov 1, 2013
    1,207
    534
    113
    NULL
    Allereerst; ik heb even een ander account aangemaakt om niet herkenbaar te zijn.

Maar ik zou het al een poos leuk vinden om een echte vriendin te hebben waar je leuke dingen mee kan dien en alles mee kan delen.
    Ik ben een paar jaar geleden van Brabant naar zuid Holland verhuisd, waardoor vriendschappen verwaterd zijn. Toen ontmoette ik op mijn werk en leuk groepje waar we leuke dingen mee deden, altijd gezellig. 3 van de 5 zijn toen juist terug naar Brabant verhuisd. Ik had toen een zwangerschap met bedrust, waarin het contact verwaterd is. Moest steeds van mijn kant komen.

Maar ik mis het nu wel. Zou graag leuke dingen doen met anderen, met of zonder de kinderen. Dus had gereageerd op een oproepje. Hadden 1 keer op en neer gemaild, waaop ik haar nog een mail terug had gestuurd. Hoorde een week niets, maar zocht er niets achter. Vandaag dus een berichtje gestuurd, zonder over vorige mail te beginnen, gewoon normaal mailtje. Nu had Ik vandaag een mailtje terug van haar met dit:
    Hoe zeg je zoiets....als ikniks meer laat horen isdat niet zo netjes namelijk.....maar ik voel geen "klik" of iets dergelijks. Weetbijna niet wat ik naar je moet mailen....dus dan houd het al gauw op, toch?

Die "klik" heb ik met iemand anders van het namelijk wel,dus weet het verschil....dus vandaar

muts die ik ben voel ik me nu een vreselijk mens. Ben ik echt zo erg dat ze dit na 2 mailtjes al vind? Zeker omdat ik dus al een poos echte vriendinnen mis. Jaag ik dan echt iedereen weg.

Wat ik hiermee wil, tips! Zodat het de volgende keer beter gaat, als ik nog durf....:)

2. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

Feb 27, 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Waarom bel je ze niet? Mss hebben ze de mail nog niet gelezen? Geschreven tekst kan altijd zo anders geïnterpreteerd worden dan bedoeld. Ik zou bellen ipv berichten sturen.

3. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,576
    209
    63
    Limburg
    Gewoon mailen! Geen tips dus... na 2 mailtjes al stoppen tja daar is denk ik niet veel aan te doen. Jezelf blijven is wel belangrijk.

4. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Ik denk niet dat je een vreselijk mens bent. Maar het moet natuurlijk wel wederzijds klikken bij een vriendschap. Dat komt dan ook niet heel vaak voor. Toch zou ik je zoektocht niet opgeven en gewoon verder blijven zoeken. Je komt uiteindelijk echt wel iemand tegen waar je een mooie vriendschap mee op kunt bouwen, zoiets heeft nu eenmaal tijd nodig.

5. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,788
    18,966
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Heb je tijd om bijvoorbeeld op een sportclub of weet-ik-veel naailes ofzo te gaan? Of iets met je kind(eren), ik weet niet aan welke leeftijd ik moet denken. Peuterzwemmen ofzo. Misschien dat daar nog wat contacten uit voort kunnen komen.
    Probeer het wel een beetje 'spontaan' te laten komen. Ik snap wel dat dat moeilijk is, als je echt een vriendschap mist. Maar als je te 'wanhopig' / dwingend overkomt, stoot dat vaak af.

6. mamie82

mamie82 Bekend lid

Feb 12, 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    is er in je buurt geen vrouwenclubje hier hebben ze dat wel kun je knutselen kletsen van alles ook verschillende culturen
    met kerst gaan ze altijd lunchen in het wijkgebouw met verschillende hapjes uit allerlei landen heel leuk

ik zelf zou me niet zo druk om wat een ander van mij vind al helemaal niet iemand die je niet kent alleen 2 keer per mail gesproken hebt zegt meer over hun als over jou hoor
    ik heb zelf 1 vriendin en meer hoef ik er niet heb er veel gehad en werd alleen maar gebruikt en voor de gek gehouden dus ben daar heel makkelijk in geworden mijn fam en gezin zijn belangrijker als een vriend/in ik snap dat je het moeilijk vind omdat je niet in je eiegen omgeving woont maar in een heel andere stad en gedeelte van het land met andere mentaliteit

misschien zou je ook eens kunnen kijken of er ergens vrijwilligers werk is waar je mensen leert kennen en zo ook contacten kan leggen

7. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Niet iedereen klikt met elkaar, dat is nou eenmaal zo maar ze had het je wel even eerder naar je kunnen mailen.

Ga het jezelf iig niet aan trekken, want het ligt niet aan jou.

Toevallig maak ik momenteel hetzelfde mee. Alleen deze persoon zei zelf we houden contact en mailt gelijk niet meer terug na 1 mail van mijn kant. Nou ja, dan niet. Haar gemis hoor. Dikke doei ;)

8. Momisake

Momisake Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,641
    173
    63
    Female
    Kijk eens op de site van de mama's club. Zo heb ik ook moeders leren kennen in mijn woonplaats. Erg gezellig!

9. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

Nov 1, 2013
    1,207
    534
    113
    NULL
    Bedankt voor de lieve reacties!
    Mijn dochter is 1, ik ga al naar baby zwemmen met haar. Een doe ook wel gewoon leuke dingen met haar. Had op zwangerschapszwemmen een leuke meid ontmoet, maar ik mocht ineens niet meer zwemmen, dus geen gegevens uit gewisseld en elkaar nooit meer gezien.
    Ik kan best snel onzeker zijn en vind het dus lastig zomaar iemand aan te spreken. En wat iemand hier ook zo, ik moet soms nog best wennen aan de harde een directe mentaliteit in de grote stad. Kom uit en heel klein Oost Brabants dorpje....
    Ik wil ook niet te wanhopig over komen. Was in de mail dus echt nog bezig elkaar te leren kennen. Ik Had er nog geen mening over gevormd in elk geval, maar toch raakte het me wel.

10. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Heel herkenbaar, hier vooral 'vrienden' gehad die het in een mindere tijd gelijk lieten afweten. Ik geef het op ;)

11. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Tuurlijk raakt zoiets. Het geeft een heel afgewezen gevoel. Ook al zegt het niets over jou als mens.
    Ben zelf ook altijd heel actief geweest met de pufclub, peuter zwemmen en de hele mikmak. Heb ik ook geen vriendschappen aan over gehouden.
    Misschien kan je hier ff omschrijven wat voor type je bent en waar je interesses liggen. Wellicht iemand hier die dan denkt "he, misschien kunnen wij wel eens een bakkie doen".

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Weet niet waar je woont in Zuid Holland?

Maar ik herken het wel. Ik ben best onzeker en trek mezelf dit ook snel aan en ga dan ook denken dat erwat mis is met me of dat ik wat verkeerd doe.

Ook ben ik niet een type die bijv in een sportschool oid contacten leg.
    En ben ook door verhuizing van Breukelen (dorp) naar Den Haag al mn oude vriendinnen kwijt.

13. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

herkenbaar. ik denk dat mensen ook oppikken dat je onzeker bent (ik ben ook heel onzeker en altijd bang dat andere mij niet aardig vinden of raar over me denken). ik houd momenteel een beetje iedereen op afstand uit eigen bescherming ook bang om afgewezen te worden. ik ga eerst aan mij zelf werken en zorgen dat ik minder onzeker wordt (komt vooral omdat ik veelste zwaar ben en niet goed in mijn vel zit). sorry heb eigenlijk geen tips maar hoop dat je leuke contacten tegen komt. hier kan je ook bij algemene clubs een club beginnen met mensen uit je regio (of waarschijnlijk zijn er al clubs waar je waarschijnlijk kunt aansluiten) als je dan een tijdje praat met zo'n groep merk je vanzelf met wie het klikt en wie niet. ik was via hier ook in contact gekomen met een aantal meiden en gingen naar een facebook club. met een aantal klikte het heel goed maar er zaten ook een paar tussen waar het totaal niet mee klikte. het kan helaas niet met iedereen klikken.

14. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik begrijp wel dat het je onzeker maakt zo'n mailtje, maar je moet het niet persoonlijk nemen hoor.
    Ik ben ook zo'n lekker onzeker typje. Ik vind het ook moeilijk hoe je van een leuk praatje overgaat naar een vriendschap zeg maar. Maar gelukkig wel via zp een hele lieve mama leren kennen waar ik nu regelmatig mee afspreek, maar verder weinig jonge moeders in mijn omgeving. Mis ik soms ook wel een beetje.
    Maar hier heb je dreumes groepen, voor kindjes van 0 tot 2 jaar. Zo kan je moeders in de buurt leren kennen. Ga ik missch ook wel doen.
    Missch is er ook wel zoiets bij jou in de buurt?

15. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    1,327
    21
    38
    Nou, sorry, ik vind zo n mailtje echt STOM!
    Beetje respect en normale reactie is logisch toch.
    Laat het dan gewoon verwateren!

16. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

Dec 3, 2010
    1,061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zuid Holland is groot, maar waar woon je in Zuid-Holland?

Ik woon er ook, dus kunnen wel een keer afspreken tijdens het babyzwemmen als het in de buurt is!

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Herkenbaar, ik ben vroeger veel gepest waardoor ik het ook lastig vind vriendinnen te maken. De vriendinnen waar ik moeite voor moest doen bleken valse vriendschappen. Echte vriendschappen beginnen vanzelf. Zo heb ik een goede vriendin ontmoet bij de zwemles van mijn dochtertje. Als kinderen ouder worden kom je op andere plekken en leer je steeds meer mensen kennen. Waar in zuidholland woon je?

18. masami

masami Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    4,248
    802
    113
    Female
    Moeilijk he, ik ben ook zo onzeker. Alleen kom ik dus heel sterk, zelfs wel hard over en dat schrikt mensen ook weer af.
    Ik heb het eigenlijk al opgegeven een vriendin te vinden en mogen houden, lachen, leuke dingen doen er voor elkaar zijn in mindere tijden.
    Iemand die verder kijkt, door die dikke muur en mij ziet.

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Nee ik vind het juist wel eerlijk. Laten verwateren vind ik laf, dan weet je als andere partij totaal niet waar je aan toe bent.

20. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

Nov 1, 2013
    1,207
    534
    113
    NULL
    Ik kom uit de omgeving van Rotterdam. En werk ik Rotterdam zelf, zou dus na 7 jaar aardig wat gewend moeten zijn... Op mijn werk (gezondheidszorg) redt ik me meestal ook wel. Heb collega's waar ik leuke dingen mee doe. Maar zou graag ook mensen om me heen hebben met kinderen. Om eens samen een uitstapje te maken. Ik werk onregelmatig en ben doordeweeks vaak alleen met mijn dochter. Dan ga ik ook gewoon naar de dierentuin enz, maar zou ook wel eens leuk zijn dit samen te doen.

Ik ben ook wel hard aan het werk om minder onzeker te zijn. Dacht dat ik al aardig op weg was, maar na zo'n mailtje blijkt dan dus weer van niet. Ik ben ook in het verleden vaak gekwetst, zowel in relaties als vriendschappen. Dus dat maakt het er niet makkelijker op.

Ik waardeer het wel dat ze het eerlijk toegeeft, maar naar mijn mening had het wat anders geformuleerd kunnen worden. Alleen dat het niet klikt voor haar gevoel had ook voldoende geweest.

Want ik snap ook wel dat het niet met iedereen kan klikken. Had ook niet verwacht meteen bij de 1e persoon een goede vriendschap te vinden. Maar ook niet dat ik na 1 mail al afgewezen zou zijn.

Inderdaad ga je in de omgeving steeds nieuwe mensen tegenkomen, bijv door school enz. De hoop is dus ook nog niet opgegeven :D

Share This Page