hey lieve meid na 2 mailtjes vind ik zelf persoonlijk dat je niet al kan weten of die klik er werkelijk is vreselijk mens geloof ik al zeker niet dat je dat bent je schrijft heel onzeker dus denk eerder het tegen overgestelde van dat heb het zelf ook dat ik weinig vriendinnen over heb maar dat is meer gebeurd na ik uit elkaar ging met ex snap jou gevoel dus wel hoop je snel heel veel leuke mensen mag ontmoeten
Dankjewel voor alle Lieve reacties! Voel me vandaag al weer beter hoop ooit nog eens te leren dat ik me dit soort dingen niet aantrek en al helemaal niet zo op mezelf betrek. Maar dat kan ik altijd tegen anderen zeggen (dat ze het zich niet zo aan moeten trekken), maar kan het zelf nog niet in de praktijk brengen. Ga binnenkort eens kijken bij de mama clubs hier
Ik zou het ook best lastig vinden per mail een vriendschap te beginnen, alsof het een beetje geforceerd wordt ofzo. Misschien is het makkelijker om bijvoorbeeld: - met je collega's te beginnen. Samen een keer met de kids naar de dierentuin, met partner uitnodigen voor een etentje (kan ook van je mans kant zijn) o.i.d. En wie weet groeit het zo dat je bijv ook daar op een verjaardag wordt uitgenodigd en haar vrienden etc ontmoet. - in een bestuur/ouderraad gaan (van bijv de psz of creche) of op je werk van bijv de personeelsvereniging, buurtvereniging - zijn er mogelijkheden om lid te worden van een soort club van mensen die hetzelfde werk doen als jij? Is in mijn werk wel. Dan spreek je ook een aantal keren per jaar af, waardoor je elkaar sowieso al vaker ontmoet. En als het klinkt initieer je eens een leuk uitje. - kinderen naar school werkt sowieso Veel succes
Wat erg om te horen dat zoveel meiden zo onzeker en eenzaam zijn. Dat is echt totaal niet nodig! Vrienden maken op latere leeftijd is sowieso altijd wat lastiger, ik ben altijd jaloers op mijn dochter die gewoon naar een groepje onbekende kinderen loopt en vraagt of ze mee mag doen met het spelletje. Gaat zo makkelijk haha dat doen we niet op deze leeftijd natuurlijk. Ik heb veel vriendinnen van vroeger die ik al als klein meisje had, nieuwe vriendinnen maak ik weinig (ik moet toegeven dat ik daar ook weinig behoefte aan heb hoor) maar heb daarintegen wel veel leuke contacten. Buurvrouwen en moeders van klasgenootjes van mijn dochter. Hartstikke gezellig! Blijven vaak hangen voor koffie e.d. maar echt vriendinnen om samen te gaan zwemmen o.i.d. zijn het niet.
Zou me niet al te druk maken om het mislukte mail contact hoor... Vind het eerlijk gezegd wel netjes dat ze heeft laten weten dat er geen "klik" is wat haar betreft. Vind het ook super knap van je dat je dit durft!!! Ik herken me ook wel in je situatie en zie mezelf niet zo snel een "ik zoek" advertentie zetten Ik heb ook moeite met contact maken, nou ja eigenlijk klets ik wel met iedreen, maar echt contact leggen is toch iets anders. Vroeger had ik echt heel veel vrienden, maar dat is door verhuizen en de komst van de kids verwaterd (ben de enige van mijn oude vriendengroep met kindjes)...