Hi meiden, Ik zit een beetje rond te kijken voor een nieuwe energieleverancier en kwam uit bij oxxio. Wie heeft er goede/slechte ervaringen met oxxio? Is hun klantenservice goed te bereiken? Ben benieuwd! liefs
heb ook onderzoek gedaan en werd getriggerd door de ipad actie. deze betaal je echter dubbel en dwars zelf..!!! ze hebben een hoog vastrechtbedrag per product. tarieven zijn hetzelfde als elders. voor ons kwam eon als beste uit de bus. goede site: gaslicht.com
Ik zit een jaar bij oxxio. Ik heb nooit de klantenservice hoeven bellen dus daar heb ik geen weet van. Ik heb oxxio budget, dus zonder Ipad/Samsung tab actie. En heb een redelijk laag tatief. Via de app en website kun je je verbruik in dr gaten houden en zien wat je evt. Terhg krijgt. Ook kun je hier heel makkelijk wijzigingen doorgeven.
Ik heb oxxio icm de ipad. Maar echt belachelijk 😑 je betaalt idd die tablet dwars en dubbel terug. Door hun vastrechtbedrag. En klantenservice slechte ervaring mee we wilde de automatische incasso op een andere dag zijn we maar liefst 3 maanden mee bezig geweest
Mijn zusje zat bij oxxio . Betaalde 290 per maand gas en licht. Alleenstaand in flatje en werkte fultime. Moest uiteindelijk bijna 800 bijbetalen. Ze vertikte het om de meter te controleren. Nu bij Essent betaald ze 130 pm in het zelfde flatje ( en woont nu samen) en kreeg zelfs geld terug op de afrekening , Hoe het kan??? Idd oplichterij
Ik heb goede ervaringen gehad met oxxio. Snel en vriendelijk geholpen door de klantenservice en kreeg bij afsluiting geld terug. En een 'gratis' iPad... Ik denk dat iedereen ondertussen weet, dat je nooit iets echt gratis krijgt.. Dat is ook een beetje kwestie van ogen open en logisch na blijven denken...
Ik heb vroeger in een ver verleden als telemarketeer gewerkt voor Oxxio, waarbij ik training kreeg in hoe-mensen-op-te-lichten via de telefoon. Je spiegelt ze iets moois voor en verteld halve waarheden en als je drie keer een ja op de geluidsband hebt, heb je een deal, whieeieieiehieieeieieie. Maar het feit is dat ze ontzettend veel geld rekenen om niks voor niks. En daar zit je dan aan vast. Doe het niet
zijn paar dingen waar mensen dus steeds de weg in kwijt raken: de meterstanden daar is Oxxio niet voor verantwoordelijk, die zijn voor de netbeheerder in jouw regio... zij zijn ook diegene die een meter moeten controleren... (helaas zijn die kosten 9 van 10 keer voor jou). mensen zeggen altijd dat ze heel veel moeten bij betalen bij die nieuwe leverancier... Jij wordt gelokt bij elke leverancier, je sluit een contract af voor 1, 2 of 3 jaar.. met daarbij behorende tarieven. Tarieven zullen vrijwel altijd lager liggen dan bij je andere leverancier, anders stapt niemand over. Maar bij goedkope tarieven, hoort vaak een hoog vastrecht... dat weten heel veel mensen niet.. dus wat je aan ene kant bespaard, raak je aan de andere kant weer kwijt.. dus mocht je willen overstappen.. zeker ook die kosten bekijken en je niet alleen blind staren op de tarieven voor gas en electra. Na je instapperiode zullen jouw tarieven altijd stijgen.. in sommige gevallen heel veel stijgen zelfs. Zijn dus mensen, die elk jaar overstappen van ene leverancier naar de ander om zo steeds de voordeligste aanbieder te hebben. de overstap... is geheel administratief.. (ja, serieus, er zijn nog steeds heel veel mensen die denken dat iedere aanbieder zijn eigen gasleidingen en electranet heeft) Verschil tussen gewone stroom en groene stroom is ook administratief. ook al ga jij voor 100% groene stroom en ik niet.. de stroom die bij het stopcontact komt is dezelfde. Ook dit is administratief.. tis wel, hoe meer mensen groene stroom afnemen, hoe meer de maatschappij groene stroom zal opkopen.. Ik kreeg vaak de klacht dat mensen ineens heel veel moesten bijbetalen, en dat ze werden opgelicht. De klant is zelf verantwoordelijk voor zijn gebruik en standen.. Als je gaat voor een aanbieding, laat die dan ook doen op jouw daadwerkelijke gebruik. (vaak worden aanbiedingen gedaan op basis van standaard gemiddelden).. nou, als ze die bij mij hanteren zou ik een rolberoerte krijgen aan het eind van het jaar.. Neem dan ook dat vastrecht mee in de berekening op basis van je daadwerkelijk gebruik en de verschillen zullen stuk kleiner worden. Vaak begint een overstap ook met geschatte meterstanden.. dan heeft de leverancier niet tijdig de juiste meterstanden doorgekregen.. dit kan ook voor grote verrassingen zorgen.. door de meterstanden te schatten kan het verbruik bv veel te laag worden ingeschat.. waardoor je een laag maandelijks voorschot krijgt. Pas bij de eindafrekening komt dan het verschil naar boven.. waardoor mensen ineens veel moeten bijbetalen Klantenservice is bij elke leverancier gelijk.. een callcenter wordt ingehuurd die de gesprekken mogen doen aan de hand van een script.. oplossingen kunnen zij je niet bieden, die mogelijkheid hebben ze gewoon niet. Dus de klantenservice is niet prut.. de mensen achter de telefoon doen gewoon niets anders dan hun werk.. en dat is het aannemen van een klacht, noteren in het systeem... en doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling.. meer kunnen en mogen ze niet helaas. helaas zijn het die verantwoordelijke afdelingen.. die de boel vaak verrotn, dingen laten liggen etc.. waardoor jij weer gaat bellen, weer die klantenservice aan foon krijgt die weer niets anders kan zeggen ik geef het door aan de verantwoordelijke afdeling. en dat was bij Oxxio dus verschrikkelijk! zo, dat was even iets meer duidelijkheid over hoe de dingen werken binnen zon energiemaatschappij
nooiit doen. zijn echt oplichters. zijn al diverse keren op tv geweest bij bijv radar. mijn ouders hebben een jaar bij oxxio gezeten en hun rekening was dubbel zo hoog als wat ze eerst betaalden. klopte allemaal volgens oxxio. klantenservice was zeer slecht, werd van kastje naar de muur gestuurd en zeer onbeschoft. hierna zijn ze gauw weer terug gegaan naar eneco. ik hoor hier niks anders dan ellende over oxxio. snap echt niet dat er nog steeds mensen in hun verhaaltjes trappen.
Slechter dan slecht.. Ik ben ooit, toen ik nog single was, in de praatjes van een knappe aan-de-deur-verkoper met felblauwe ogen getrapt.. Dat heb ik geweten ook. Wat een ramp, dat Oxxio
Hahahahaha nou, heb moeten lachen om jullie verhalen. We gaan weer even verder zoeken. Overigens zijn die deurverkopers volgens mij geselecteerd op looks, stond hier ook al een paar keer een leuk item aan de deur
Nou zo te lezen heb ik geluk gehad? Vervelend dat zoveel mensen zich benadeeld voelden! Ik had helaas met Eneco wel een heel vervelend voorval (had ik voor Oxxio) ik had een contract toendestijds voor 3 jaar afgesloten en dus de 3 jaar volgemaakt, opgezegd, overgestapt en na een jaar op datzelfde adres Oxxio te hebben gebruikt verhuisd.. Kreeg ik 2 jaar na afsluiting van Eneco een afschrijving van 120 euro tot 3x toe!! Zonder schriftelijk bericht! Bleek te gaan over de periode dat ik niet meer woonachtig was op dat oude adres! Gebeld en kreeg excuses, maar ja hoor, de maand erop weer hetzelfde liedje! Gelukkig alles terug gekregen zonder problemen maar ik vond het schandalig dat ze een oude machtiging van jaren terug gebruikte om af te schrijven, zonder dat ik daar nog klant was...
Tot nu toe bevalt het prima. Ik vind de app bijzonder handig. Ik vul wekelijks mijn standen in en houd zo alles zelf goed bij.. Maar ja.. Een afrekening moet nog komen we shall see
NOOIT meer Oxxio, oplichters eersteklas!! Overal kleine lettertjes en achteraf krijg je een dikke rekening.
Ik heb zelf geen ervaring, maar ik ken wel genoeg mensen die ervaring hebben met Oxxio. Zij willen niks meer met Oxxio te maken hebben.....