blijven slapen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Welpjes, 15 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Welpjes

Welpjes Lid

15 jun 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn opzoek naar een oppasmeisje en nu hebben we iemand gevonden die op onze kids wil passen. Ze is 18 jaar en ze wil graag 4 euro per uur, hier zijn we het helemaal mee eens. Maar wij zijn ook wel eens tot ongeveer vier uur weg voor feestjes, dan vinden we het fijn als ze blijft slapen. Maar hoeveel betaal je haar dan? En moet ze tot vier uur wakker blijven of mag ze ook eerder gaan slapen? Zelf heeft ze dat nog nooit gedaan en weet ze ook niet goed hoeveel ze dan moet vragen.

ik vroeg me af waar jullie dan aan denken?

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik vind: uren zijn uren, of je nou slaapt of niet. Het blijft werk namelijk. Ze kan natuurlijk een rustige avond en nacht hebben, maar het kan ook bal zijn. Dat weet je nooit. En dus zou ik haar gewoon alle uren dat ze er is betalen. En ze zou van mij niet wakker hoeven blijven, dat doe je zelf ook niet lijkt me?

3. Welpjes

Welpjes Lid

15 jun 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja haar iets betalen willen we natuurlijk wel maar hoeveel dan? De helft of een vast bedrag voor de hele nacht?

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.258
    11.865
    113
    Ik zou met haar afspreken tot hoe laat ze wakker blijft en voor die uren 4 euro betalen. En vanaf minder per uur bijv. 2 euro of zoiets.
    Dus bijv. tot 23 uur opblijven en dan kan ze zelf gerust gaan slapen. Heeft toch geen meerwaarde als ze wakker blijft. De kans dat ze dan in slaap valt op de bank is ook groot.
    Als je nog heel kleine kindjes hebt dan zou ik haar de babyfoon op haar "slaapkamer" laten neerzetten zodra ze naar bed gaat.
    En afspreken dat als de kids huilen of roepen 's nachts, dat ze dan opstaat en gaat kijken wat er is tot bijvoorbeeld 8 uur 's morgens, zodat jullie ook gewoon in bed kunnen blijven liggen dan. Mocht er echt iets zijn, dat ze dan jullie komt storen. Zoiets.

5. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Beter een vast bedrag afspreken voor het blijven slapen erbij en anders zonder slapen die 4 euro per uur

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Ik zou als ze blijft slapen haar betalen tot de tijd die jullie weg zijn. Want tot due tijd os het haar verantwoordelijkheid. Wakker blijven hoeft niet, wel opstaan natuurlijk als ze wakker worden.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou een vast bedrag rekenen.. En dan uitgaan van, 4 x het aantal uren tot 24.00 uur en daar 7,50 of 10 euro bovenop.

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat is het verschil tussen 'oppassen terwijl je tv zit te kijken op de bank' en 'oppassen terwijl je ligt te slapen in een bed'?
    In beide gevallen is het 'neus peuteren' tot er een kind wakker wordt en je in moet grijpen.
    Ik zou het dus normaal vinden als jullie haar doorbetalen (4 euro als dat de afspraak is) totdat jullie weer thuis zijn en de verantwoordelijkheid weer van haar overnemen.

9. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.195
    177
    63
    NULL
    NULL
    In dit geval zou ik toch kijken voor een vaste prijs. Wellicht heeft ze er zelf ook wel ideeën over? Ik deed het vroeger (ja ja haha) voor 20 euro, maar ik vond het dan ook gewoon leuk om te doen. Ik weet niet of je daar tegenwoordig nog mee weg komt :p

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou een vast bedrag afspreken, en dan gebaseerd op de wakkere uren 4 euro en de slaapuren de helft of zo. En dat dan afronden naar boven op een rond bedrag. Zoiets...

Zelfs paste ik vroeger ook de nachten op op mijn nichtjes, maar daar kreeg ik niks voor, alleen als we op vakantie gingen gaf mijn oom mij wel eens Duits geld of zo, voor in de vakantie. Vond ik toen erg leuk, maar dat zal niks voor jullie zijn, haha.

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik kreeg meestal een vast afgesproken bedrag voor een nacht. Er werd dan een tijd, bijvoorbeeld 8 uur 's ochtends, afgesproken en dan hoefde zij ook niet zo op de tijd te letten en kon het gerust een uurtje later maken. Als het een drukke nacht bleek te zijn geweest kreeg ik vaak wat extra's van haar. :D

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.217
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze oppas blijft ook weleens slapen en krijgt dan een vast bedrag van 25 euro.
    Zij is 18 jaar en vind het een goede deal ;)

Deel Deze Pagina